2026-10-05, 14:48
Medlem
HBTKuks avatar
I morse låg jag i godan ro och avnjöt mitt morgonkaffe i vanlig ordning. Det inmundigas alltid i samband med morgonekot. Döm om min förvåning när mitt öra besudlas av en mycket högljudd prutt (tror jag) i ett av inslagen.

Att avsnittet fortfarande ligger kvar i sin helhet kan man anta beytyder att de inte fått tillräckligt många klagomål om kroppsljudet. Med allt detta sagt tycker jag ändå att fisen förgyllt min dag i det lilla.

* Är det ett nytt, fräscht grepp för att väcka folks uppmärksamhet?
* Bör vi ha mer fis i radio?
* Om det inte är en fis - vad är det då och varför klipps det inte bort?

Avsnittet (11m.19s in i programmet)
2026-10-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
I morse låg jag i godan ro och avnjöt mitt morgonkaffe i vanlig ordning. Det inmundigas alltid i samband med morgonekot. Döm om min förvåning när mitt öra besudlas av en mycket högljudd prutt (tror jag) i ett av inslagen.

Att avsnittet fortfarande ligger kvar i sin helhet kan man anta beytyder att de inte fått tillräckligt många klagomål om kroppsljudet. Med allt detta sagt tycker jag ändå att fisen förgyllt min dag i det lilla.

Insalget du länkar är inte ens så långt. Och jag som gärna hade velat höra prutten.
2026-10-05, 14:53
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Insalget du länkar är inte ens så långt. Och jag som gärna hade velat höra prutten.
Avsnittet är 15 minuter långt. 11m och 15s in kommer den.

Dagens Ekot 06.00.
2026-10-05, 14:55
Medlem
Citat:

Dagens Ekot 06.00.
Aha, jag klickade på tidsgrejen. Kul, prutten hördes tydligt.
2026-10-05, 15:28
Medlem
Kastbars avatar
Haha

Vore ju småroligt om det var en fis, men kanske de bara kom åt mikrofonen under pratet.
2026-10-05, 16:19
Medlem
Jag har nu analyserat klippet och kan med min omfattande teoretiska utbildning och ännu mer omfattande praktiska erfarenhet inom området dra slutsatsen att det inte var en prutt.

Det är helt enkelt personen som klippt ljudet som råkat få med slutet på en mening som talas av en kvinna vars raspiga röst helt enkelt väl emulerar ljudet av en prutt vid vissa ljud/ord.

Jag tror till och med det är ett helt oskyldig "eehh" som klipps in och nu orsakat förvirringen.
2026-10-05, 16:22
Medlem
avulsions avatar
Citat:

Det är definitivt en ljudlig prutt! Jag skrattade gott!
2026-10-05, 16:37
Medlem
Europes avatar
Jag är rätt säker på att de klipper till en kvinna som talar och inspelningen börjar mitt i ett ”eeh…” i början av hennes utläggning.
2026-10-05, 16:44
Avstängd
ashlateoberduzems avatar
Jag har looooopat 11:19 om och om igen, hör ingen prutt
2026-10-05, 16:51
Avstängd
ashlateoberduzems avatar
Citat:
Nu är ni barnsliga.

Triggar ljudet lite durrrrrrr i högtalarelementet på den radio du lyssnar i?
2026-10-05, 17:00
Medlem
Citat:

Dagens Ekot 06.00.
Ja hörs tydligt att det är en prutt!
2026-10-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Jag har nu analyserat klippet och kan med min omfattande teoretiska utbildning och ännu mer omfattande praktiska erfarenhet inom området dra slutsatsen att det inte var en prutt.

Det är helt enkelt personen som klippt ljudet som råkat få med slutet på en mening som talas av en kvinna vars raspiga röst helt enkelt väl emulerar ljudet av en prutt vid vissa ljud/ord.

Jag tror till och med det är ett helt oskyldig "eehh" som klipps in och nu orsakat förvirringen.
Nä man hör ju tydligt prutten.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in