2026-10-05, 13:00
Medlem
Fujitsu Fi 7260

Har funkat - någon gång problem som jag löst.

Totalt dött igår laddat om original programvara
ryckt i kablar - startat om

Code 45 - paper stream hittar inte scannern
Paper Stream kan inte set up scanner (as not finding - not connected)
Hardware itself OK

Laddade ner Microsoft Scanner software and voila det gick att scanna.

SÅ SCANNERN ÄR ALLTSÅ UPPKOPPLAD MOT DATORN O FUNGERAR

Varför fungerar den inte med rätt dataprogram o hur löser jag detta?

Har windows 10 64 bit enterprise

Vid test device manager fungerar men hittar inte scannern vid rätt software

Tacksam för alla inputs o svar

PS har även en canon L3000IP som jag använder som skrivare/kopiator
o som ska gå att scanna med men hur gör jag här - den kan ev vara b
begränsad till win 7
Senast redigerad av SC430 2026-10-05 kl. 13:09.
Citera
Igår, 04:20
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Det är väl en äldre skanner och dom kan få lite hicka med nyare Windowsversioner

Testa en annan USB-port på datorn. Ibland funkar dom på baksidan bättre. Använd inte hubbar, konverterare eller annat emellan. Testa starta om datorn. Funkar det inte då så testa starta om datorn utan sladden i och sätt i efter uppstart. Testa starta om själva skannern några gånger när den är inkopplad. Testa annan version av mjukvaran

Men kan du skanna med Microsoft Scanner software så kanske det duger? Även om vissa mjukvaror är mer användarvänliga till skanners
Citera
Idag, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Det är väl en äldre skanner och dom kan få lite hicka med nyare Windowsversioner

Testa en annan USB-port på datorn. Ibland funkar dom på baksidan bättre. Använd inte hubbar, konverterare eller annat emellan. Testa starta om datorn. Funkar det inte då så testa starta om datorn utan sladden i och sätt i efter uppstart. Testa starta om själva skannern några gånger när den är inkopplad. Testa annan version av mjukvaran

Men kan du skanna med Microsoft Scanner software så kanske det duger? Även om vissa mjukvaror är mer användarvänliga till skanners

Tack det har utkristalliserats till detta - fick igång med rätt programvara men bara kort tid.

Funkar med windows scanna men inte Paper Stream som är Richo Fujitsi - device manager säger OK
men scannern hittas inte o kan inte connectas - lagt in nyaste rätta software and firmware till ingen nytta - men microsofts SKANNA funkar
Citera
Idag, 15:18
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
men scannern hittas inte o kan inte connectas - lagt in nyaste rätta software and firmware till ingen nytta - men microsofts SKANNA funkar
Hade liknande problem med en gammal scanner som jag fick igång med PhotoLine (liknande Photoshop).
Såg att din Fujitsu inte stödjer OS som är baserad på ARM64.
Citera
Idag, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hade liknande problem med en gammal scanner som jag fick igång med PhotoLine (liknande Photoshop).
Såg att din Fujitsu inte stödjer OS som är baserad på ARM64.

arm64 aldrig hört ordet - obs att den har fungerat med nuvarande programvaror men slutat
den funkar med windows skanna - där hittas scanner o enligt device manager ok men inte
med paper stream längre - kan tänka mig annan programvara även om den skulle kosta något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in