2026-10-04, 23:59
Medlem
-Nigger-s avatar
Som rubriken lyder: vilka åtgärder finns det när beslut om återvandring eller utvisning inte kan genomföras, eller när processen försvåras av juridiska eller andra hinder?

Jag anser att frågor om återvandring och verkställighet av utvisningsbeslut är viktiga för Sveriges långsiktiga utveckling, och att det behövs tydliga och fungerande regelverk. Samtidigt måste sådana åtgärder naturligtvis ske inom ramen för svensk lag och de rättsliga skyldigheter Sverige har.

Finns det exempelvis möjlighet att vidta andra åtgärder i Sverige när en person som ska återvandra eller utvisas inte kan lämna landet? Vilka juridiska möjligheter finns i sådana situationer, och vilka begränsningar gäller?

Jag är särskilt intresserad av vad som kan göras när ett utvisningsbeslut har fattats men inte går att verkställa i praktiken. Ska man sätta folk i "läger" eller vad finns det för möjligheter tycker ni, svenska folket?

OBS! Invandrare och vänsterfolk som ej arbetat och betalat skatt på ett tag undanbedes att svara.
Senast redigerad av -Nigger- 2026-10-05 kl. 00:03.
Citera
2026-10-05, 02:01
Medlem
Man kan starta krig så att de invaderade stryper exportsunden. Även skapa en psyop i form av hacker-attack som länsat folks konton. När hyllorna i butikerna gapar tomma eller när oljan tagit slut, så kommer en stor del av röstberättigade befolkningen vara så pass traumatiserade av mångkulturen, att man är benägna att skicka svenska män till fronten - som ej visat sig kunna mota bort invandrarna.

Sedan kan man bara öka på med manskap eftersom. Då kan nationalisterna få en enkel väg ur denna dystopi och avsluta med värdighet. Han får vara hjälten som aldrig fick vara på hemmaplan, där han ansågs vara en andraklassens medborgare.

Svenska män till fronten -> mer vapenexport -> fler invandrade män. Repeat

Alla nöjda!
Citera
2026-10-05, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Som rubriken lyder: vilka åtgärder finns det när beslut om återvandring eller utvisning inte kan genomföras, eller när processen försvåras av juridiska eller andra hinder?

Jag anser att frågor om återvandring och verkställighet av utvisningsbeslut är viktiga för Sveriges långsiktiga utveckling, och att det behövs tydliga och fungerande regelverk. Samtidigt måste sådana åtgärder naturligtvis ske inom ramen för svensk lag och de rättsliga skyldigheter Sverige har.

Finns det exempelvis möjlighet att vidta andra åtgärder i Sverige när en person som ska återvandra eller utvisas inte kan lämna landet? Vilka juridiska möjligheter finns i sådana situationer, och vilka begränsningar gäller?

Jag är särskilt intresserad av vad som kan göras när ett utvisningsbeslut har fattats men inte går att verkställa i praktiken. Ska man sätta folk i "läger" eller vad finns det för möjligheter tycker ni, svenska folket?

OBS! Invandrare och vänsterfolk som ej arbetat och betalat skatt på ett tag undanbedes att svara.

Återvandring..? Har du någonsin hört någon dömas till "återvandring"? 😁
Citera
2026-10-05, 04:58
Medlem
Man borde skjuta dem ärligt
Citera
2026-10-05, 05:22
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:

Mycket möjligt att det blir dags för svenne att äntligen slappna av, och förstå att världen inte går under för att han fått grannar som hälsar glatt i korridoren

Dystopiska nya Sverige kommer bestå av människor som inte replikerar social fobi och kamratuppfostran. Politisk korrekthet försvinner när svennar tvingas lyssna på blattars åsikter om HBTQ och feminism. Mycket möjligt att Svea tvingas till lägre skatter t.o.m. pga alla småföretagarblattar oj oj
Citera
2026-10-05, 07:01
Medlem
diseuses avatar
Citat:

En av reformerna som Tidöpartierna drev igenom förra mandatperioden är något som kallas inhibition vid verkställighetshinder. Det röstades igenom av riksdagen i våras och trädde i kraft i början av sommaren. Se prop. 2025/26:145. Detta pressmeddelande sammanfattar vad förändringarna innebär.

Vad det innebär är kortfattat att om en person har utvisats (med vilket jag alltså menar att en domstol har beslutat att de inte ska vara här, oavsett om detta domstolsbeslut har genomförts eller inte), men att det finns tillfälliga hinder mot att utvisningen verkställs (alltså, att personen faktiskt bokstavligen och kroppsligen lämnar Sverige), så innebär det att utvisningsbeslutet inhiberas. Före 2026 så brukade sådana personer istället få ett nytt tillfälligt uppehållstillstånd. Detta kan låta som juridiskt pedanteri, men skillnaden kan få rätt stor betydelse för den enskilde.

En person som utvisades men som fick ett uppehållstillstånd på grund av verkställighetshinder kunde få rätt att bo och jobba i Sverige, få olika förmåner och bidrag, med mera. För en person där utvisningen inhiberas innebär det istället att de inte har rätt att bo i Sverige, och följaktligen inte heller rätt att jobba här eller få bidrag och dylikt som bara är till för folk med rätt att bo i Sverige. För personer som befinner sig i denna slags rättsliga limbo har Migrationsverket särskilda boenden där de får hänga tills den dag de faktiskt lämnar Sverige på riktigt.

Detta är ingen svensk egenhet. Motsvarande ordning (som på engelska går under namnet tolerated stay) finns i merparten av EU:s medlemsländer.
Citera
2026-10-06, 01:44
Medlem
Klart det kan verkställas, det är inga problem alls, viljan finns inte där bara
Citera
2026-10-06, 21:07
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Det verkar faktiskt i regel röra sig om vilja snarare än lagar i politiken. Erfarenheten säger oss att kärnan i första hand är vilken politisk fråga det gäller. Ibland har det gått väldigt snabbt att klubba nytt eller göra undantag.
Citera
2026-10-06, 21:43
Medlem
Sladdarens avatar
Ja så vitt jag vet med dagens styre är det en stor bedrift
Citera
Igår, 09:57
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Jag menar såklart de fall där utvisning inte kan ske. Hur man ska gå tillväga då för att bli av med invandraren.
Vad tycker du?
Vad jag tycker kan jag inte skriva, för det blir inte uppskattat hos moderatorerna tror jag...
Citera
Igår, 23:50
Medlem
Citat:
Jag menar såklart de fall där utvisning inte kan ske. Hur man ska gå tillväga då för att bli av med invandraren.
Vad tycker du?
Vad jag tycker kan jag inte skriva, för det blir inte uppskattat hos moderatorerna tror jag...

Ja om du menar rent praktiskt hur det ska gå till så får vi dela in det under olika kategorier

1. Infångandet, detta blir det svåraste, här får man jobba med gryningsräder om man har ett specifikt mål och kända adresser, samt rasprofilering på öppen gata är nog effektivt för att fånga in så många som möjligt

2. Förvaring, denna punkten är nog den enklaste, vi har många jättefina obebodda öar i Sverige, tex Gotska Sandön, eller vilken liten skit Ö som helst funkar, afrikaner och araber kan ju oftast inte simma heller, så dom är nog helt fast där på ön. Bara att smälla upp en stor fet byggnad/anstalt där man kan husera en jävla massa folk på

3. Slussning till nytt land, också relativt enkelt, min tanke är att en stor fet båt kommer och hämtar upp alla på ön varje vecka och slussas vidare till typ Nordafrika eller liknande, det tar längre tid per resa, men man hade sparat enorma pengar på att genomföra transporten på detta sätt, detta land tvingar man till detta upplägget relativt enkelt då man hotar att dra in biståndet om de inte lyder, och så kanske man kan ge en liten symbolisk summa per fånge också i utbyte, typ 500kr per fånge engångskostnad som ska stå för invandrarens mat och husrum den första tiden i det nya landet

4. Utmätning av tillgångar, kanske inte nödvändigt på varenda invandrare, men i väldigt många fall om en person har levt i Sverige 5+ år utan att jobba och belastat samhället enormt så ska 90% av dess tillgångar konfiskeras, om den inte äger någonting så kommer smycken eller annan elektronik tas i beslag på båten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in