2026-10-04, 19:14
Medlem
ScienceFictions avatar
För länge sedan hade flashback mer stabila användare, nu när den yngre generationen läser och skriver på flashback så vet dom att det sker mycket mord i samhället och det påverkar de som läser och skriver.

Därför bör ni ta det med en nypa salt, det flesta som begår brott just nu är kriminella invandrare i samhället, dom tar polisen ändå tillslut.

Så om det sker mord och sådant så behöver man undvika att ta det till hjärtat, annars är det klart man mår dåligt så mycket, vissa tar tom självmord osv.

Därför tycker jag man borde begränsa vissa trådar i aktuella brott och kriminalfall till de som varit medlemmar i minst 5-10 år åtminstone, vad tycker admin om det? Så inte vem som helst gör trådar där.

Vad anser ni andra, har ni också blivit påverkade av alla brott som begås i samhället?
Citera
2026-10-04, 19:33
Medlem
triptykens avatar
Gillar att du har Spock som avatar när du kör på känsla. Här är Svensk brottstatistik över flera år https://sverigestatistik.se/brottsstatistik-sverige

Som du kan se är det en dalande siffra.

Det KÄNNS som om det är mer brott, men är i realiteten mindre. Ekobrott går upp dock, men vet inte riktigt hur det ska påverka ungdomen? Det som ökar är specifika våldsbrott som syns. Skjutningar, och sprängningar. Även om våldsbrott överlag går just ner.
Sen kan man ju argumentera att anmälningsviljan gått ner, men det finns inga indikationer på det.

Jag tycker det är en pissig idé. FB har ett fritt ord, det betyder att idioter kan skriva idiotiska saker, folk som tagit en hutt för mycket kan få känsla för feeling och kräkas ur sig nonsens. Knepet är att ignorera det om man vill.
Sen finns det trådar i aktuella brott där man litet önskar att mods rensade litet hårdare. Kanske kommentar 30 om vad en användare gissar är brottslingen (ofta är gissningen "en svart man i burka som kallar sig Ann-Sofie och får kulturstöd" för det är den fiktiva person användaren hatar)
Citera
2026-10-05, 08:35
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Flashback
/Moderator
Citera
2026-10-05, 11:15
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Trådarna om brott är ju intressanta. Speciellt om det har hänt något i ens närhet. Och stora händelser som skolskjutningen i Örebro eller svärdattacken i Fagersta är ju väldigt intressant. På Flashback får vi mer information än vad vi får från vanlig media och dess journalister, speciellt om det handlar om invandrare som är inblandade.
Citera
2026-10-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScienceFiction
För länge sedan hade flashback mer stabila användare, nu när den yngre generationen läser och skriver på flashback så vet dom att det sker mycket mord i samhället och det påverkar de som läser och skriver.

Därför bör ni ta det med en nypa salt, det flesta som begår brott just nu är kriminella invandrare i samhället, dom tar polisen ändå tillslut.

Så om det sker mord och sådant så behöver man undvika att ta det till hjärtat, annars är det klart man mår dåligt så mycket, vissa tar tom självmord osv.

Därför tycker jag man borde begränsa vissa trådar i aktuella brott och kriminalfall till de som varit medlemmar i minst 5-10 år åtminstone, vad tycker admin om det? Så inte vem som helst gör trådar där.

Vad anser ni andra, har ni också blivit påverkade av alla brott som begås i samhället?

Din poäng är?

Citat:
nu när den yngre generationen läser och skriver på flashback

Det är ju det dom INTE gör! Flashback är för medelålders människor och boomers.
Citera
Igår, 09:23
Moderator
Maviels avatar
Pga denna del i trådstarten flyttas tråden.

Citat:

Flashback --> Forumförslag
/Moderator
Citera
Igår, 09:28
Medlem
Otroligt olyckligt att du skriver detta när internetstiftelsen precis släppte sin årliga undersökning som visar att unga som använder flashback är försvinnande få. Dessutom löser inte längden man haft ett konto problemet. Säg att jag skapar ett konto som 18-åring (eller, om vi ska vara ärliga, ännu yngre än så), då skulle jag kunna börja posta i kriminalitettrådar som 23-åring. Däremot kan det finnas äldre personer som inte haft flashback tidigare, eller som haft men glömt bort sitt konto, som inte kommer åt trådarna.
Sen förstår jag inte hur utbrett detta problem är. Finns såklart en hel del trams och trollning i krimtrådarna, men det är ju för att de är populära.
Citera
Igår, 12:24
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScienceFiction

Begränsa hur? Begränsa läsning eller skrivande? Du är väldigt ospecifik i ditt förslag.

Möjligen att man kan begränsa trådstartande, och det görs ju redan i viss mån med tredagarsspärren (om den finns kvar). Men det syftar ju på anti-abuse. Inte något socialt ansvarstagande, vilket jag tror du är mer inne på.

Om anledningen är ett socialt ansvar över en godtycklig mängd fiktiva ungdomar baserat på antaganden som är svåra eller omöjliga att verifiera, så anser jag att det är ett dåligt förslag. FB har inget ansvar för ungdomar. Dessutom är det 18-årsgräns på forumet. Även detta är svårt att verifiera, och det är en begränsning man är medveten om. Men det är ändå så långt ansvaret sträcker sig.
Senast redigerad av The Crash Igår kl. 12:27.
Citera
Idag, 05:16
Medlem
One2Manys avatar
Gratulerar, ett av de mest retarderade förslag någon kommit med de senaste åren. Arketypen av en medlem Flashback inte behöver, ett nyreggat hjon som vill begränsa åtkomsten på FB för medlemmar "för det finns krig i världen/barn som svälter i Afrika" och liknande snömos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in