Citat:
Ursprungligen postat av
Crypto819
Har tänkt på CS faktiskt. Problemet blir väl att man måste kunna redovisa hur man fick tag i skinsen. Man kan ju hävda att man unboxade skinnet eller liknande, men det fungerar ju bara enstaka gånger. Hur ska man förklara att man säljer skins varje vecka?
Fattar inte varför folk tipsar om kryptobankomater. Hade jag velat ha kontanter hade jag gjort p2p vilket är mycket säkrare än kryptobankomater.
Kryptobankomater är bajs och följer ju DAC8 regler så de kommer direkt att meddela skatteverket och du behöva visa bild på ditt pass/id när du tar ut.
Angående CS så kan du väl i princip säga att du har hållit i skins länge som du köpte för jätte länge sedan och nu gått upp i värde? Jag menar du kunde köpa Katowice capsules för $0.25 för 12 år sedan och skulle nu kunna sälja dom för över 200-300k styck. Har du någonsin gjort ett kortköp på steam när du var liten så skulle du nog kunna säga att du köpte dom då osv.
Enligt skatteverket själva så skulle dessa skins oftast ses som "personliga tillgångar" och du får då sälja av för 50k i vinst skattefritt /per år