2026-10-02, 18:25
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Jag går inklämm ofta med mina bröders flickvänner då jag tycker de är pengafixerade, egoistiska, ointressanta, obegåvade. Samtidigt, tycket jag folk runtomkring sällan håller måttet - vilket gör att jag till slut tvingas bryta kontakten med folk. Det landar alltid i en besvikelse - varje kontakt med människor. Är det mig eller dom det är fel på? Har jag orimliga förväntningar på alla? Borde jag inte ha några dörväbtningar alls? Hur ränker ni?
Citera
2026-10-02, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Jag går inklämm ofta med mina bröders flickvänner då jag tycker de är pengafixerade, egoistiska, ointressanta, obegåvade. Samtidigt, tycket jag folk runtomkring sällan håller måttet - vilket gör att jag till slut tvingas bryta kontakten med folk. Det landar alltid i en besvikelse - varje kontakt med människor. Är det mig eller dom det är fel på? Har jag orimliga förväntningar på alla? Borde jag inte ha några dörväbtningar alls? Hur ränker ni?
Ibland får man bara acceptera, sedan kommer man hit och finner otroligt kloka människor.
Citera
2026-10-02, 18:37
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:

Det finns en del kända personer som känt likadant. Sedan många hundra år tillbaka. De har då valt att leva sina liv med minimal, och endast nödvändig, kontakt med andra. Tesla föredrog duvor, andra har föredragit hundar ("Mark Twain: “The more I learn about people, the more I like my dog").

Det är inte nödvändigtvis fel på dig. En del människor stör sig helt enkelt mer på andra, kanske pga de som du har ganska höga krav på dom.

Tyvärr är ju de flesta människor inte ointresserade av pengar, de är inte särskilt intressanta, och de har ingen begåvning. Då står man inför valet, ska man umgås med dom ändå av någon anledning, eller välja att tacka för sig och gå därifrån.

Måste du verkligen umgås med dina bröders flickvänner?

Ju färre förväntningar du har, desto mer sällan blir du besviken.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-10-02 kl. 18:40.
Citera
2026-10-02, 18:41
Medlem
Man-At-Armss avatar
Vad är det som gör att du anser att "folk runtomkring sällan håller måttet", ts?
Citera
2026-10-02, 18:52
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Antagligen dig. Dina bröder har ju aktivt valt att vara ihop med dom här tjejerna eller hur? Du får lita på att dom har mer insikt än dig.

Jag blir väldigt sällan besviken på folk. Vi är alla ungefär likadana, litet rädda, litet självgoda, och överlag förvirrade människor som försöker på bästa möjliga sätt göra allting mer förståeligt. Folk ljuger inte för att dom tror sig vara slugare än dig, utan för att dom är rädda.
Jag har haft en OFANTLIG tur att ha vänner, och en make, som är genuint för bra för mig. Dom är smarta, snälla, roliga och insiktsfulla. Så mycket så att jag ibland känner mig rätt röten i närheten av dom. Men det hade jag ju inte vetat om jag inte gav dom chansen att visa sig inför mig?

Om du och jag hade träffats över en öl, hur hade du mött mig? Hade du tänkt "den där jävla vänsterbögen som inte kan sluta prata om kulturhistoria han är en jävla råtta" eller hade du tagit dig några sekunder till för att inse att "den där jävla vänsterbögen som inte kan sluta prata om kulturhistoria är innerst inne rätt snäll - även om han pratar för mycket". Det är det där lilla ljuset, den punkten där man ser både sig själv och den man pratar med som människor, svaga, rädda, litet självgoda och överlag förvirrade som gör att man kan förbise alla dom där nackdelarna alla har.

I min erfarenhet vill 99.9% av alla människor en väl. Om man låter dom där sista 0.1%en att diktera och definiera sin verklighet så har dom ju vunnit?

Snacka med dina brorsor. Prata med dom om hur dom mår, försök hitta skoj saker ni kan göra ihop.
Citera
2026-10-02, 19:07
Medlem
HBTKuks avatar
Om det är i varje kontakt med människor, som du skriver, är det sannolikt du som är problemet. Det är statistiskt mycket osannolikt att du är den ende utan fel.

Med detta sagt låter inte följande egenskaper särskilt positiva: pengafixerade, egoistiska, ointressanta, obegåvade.
Citera
2026-10-02, 23:11
Medlem
Citat:
Du har förväntningar som gör att du får svårt att umgås med folk. Då du endast kan förändra dig själv är väl det bästa strategi kanske.
Ge exempel på vad dessa flickvänner gör så att du tvingas bryta
Citera
2026-10-02, 23:26
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
Du har förväntningar som gör att du får svårt att umgås med folk. Då du endast kan förändra dig själv är väl det bästa strategi kanske.
Ge exempel på vad dessa flickvänner gör så att du tvingas bryta
fokuset handlar mest om vad andra personer gör och kändisar. finns inget att hämta. skulle jag kunna byta kanal hade jag byttb kanal. vilket iuf är ett alternativt att långsamt tyna bort.
Citera
2026-10-03, 02:51
Avslutad
Ja. Många i dagens flumidiotsamhälle går inte att vistas i närheten utav. Vidriga, självgoda narcissister.
Citera
2026-10-03, 09:23
Medlem
KastlosaBerits avatar
Citat:

Jag tänker på mina arbetskamrater och då särskilt männen. Ointressanta och obegåvade, ja. Eller jag byter helst ut obegåvade till hjärntvättade / obildade. Jag anses säkert själv vara ointressant hos många men då får det vara så. Ja det är ganska outhärdliga och jag vill inte umgås med dem.
Citera
2026-10-03, 11:12
Medlem
nonameds avatar
Du har kommit till den punkten då du kanske vill ha djupare connection med andra människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in