2026-10-02, 15:57
Medlem
Arnold15s avatar
Jag har besökt Saunaclub Luderlounge i Dortmund 3 gånger nu under augusti och september. Mycket positivt överraskad.

Klubben har öppet mellan 10 och 22. Liten klubb. 20 Euro inträde om man kommer tidigt (10-14) eller sent (18-22) - annars 30 Euro (14-18). 10 Euro extra för säkerhetsskåp, som man får tillbaka vid hemgång. Badrock, tofflor och handdukar ingår såklart. Dryck - även öl med alkohol - ingår, men ingen mat. Mat går att beställa separat från en närliggande pizzeria för 10-15 Euro, som husfrun ordnar. Ingen nyrenoverad anläggning, men den är ren. Totalt 7 rum som är ganska bra. Bra sauna, och liten relax-area samt trevlig uteplats (altan).

Normalt ca 10 entreprenörer, både unga och äldre. Det går alltid att hitta en relativt attraktiv ung entreprenör. Rums-priserna är 30 Euro för 20 minuter, 50 Euro för 30 minuter och 80 Euro för en timme. Kyssar och BBBJ ingår normalt. Mycket prisvärt.

Detta är emellertid en DAG-klubb. Mellan 15 och 18 på eftermiddagen kan de attraktiva entreprenörerna vara ganska bokade. Efter kl. 19 ebbar det ut.

Klubben verkar ha en dörr-policy. MENA och svarta nekas inträde. Nästan bara äldre tyska män som klienter. De flesta kommer bara för 1 rum och kanske stannar max 3-4 timmar.

Mycket familjär stämning med diskussioner med klienter både i bastun och på uteplatsen.

En dag med 3 rum gick på 20 (inträde) + 3*50 (3 rum) + 10 (mat) = 180 Euro.
Senast redigerad av Arnold15 2026-10-02 kl. 15:59.
Citera
2026-10-02, 17:06
Medlem
Antexs avatar
Tack för en trevlig recension.

Vilka åldersspann fanns representerade?
Citera
2026-10-02, 17:29
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Tack för en trevlig recension.

Vilka åldersspann fanns representerade?
25-35 och 40-45 på entreprenörerna.
Alltså några rugg-ugglor men dem kan man strunta i.
Citera
2026-10-02, 17:32
Medlem
Heter den på riktigt luderlounge?
Citera
2026-10-02, 21:54
Medlem
Vänta nu, får man hinka hur mycket bira man vill för 20 euro? Får man stanna så länge man vill? Måste man besudla sig med lortiga horor, eller kan man bara hänga i luderloungen o dricka bärs?
Citera
2026-10-02, 21:57
Medlem
ashlateoberduzems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Heter den på riktigt luderlounge?
Flabbade som fan när jag läste rubriken, man blir sugen på att lounga i en lounge med luder faktiskt.

https://www.luder-lounge.de/
Senast redigerad av ashlateoberduzem 2026-10-02 kl. 22:02.
Citera
2026-10-02, 23:23
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Vänta nu, får man hinka hur mycket bira man vill för 20 euro? Får man stanna så länge man vill? Måste man besudla sig med lortiga horor, eller kan man bara hänga i luderloungen o dricka bärs?
Har ännu inte observerat någon som kommit dit bara för att dricka öl. Men klubben har en ”dörr-policy” och jag har därför svårt att tro de de skulle servera obegränsat med öl till någon som inte har ambitionen att ta någon av eskorterna till rummet.
Citera
2026-10-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Har ännu inte observerat någon som kommit dit bara för att dricka öl. Men klubben har en ”dörr-policy” och jag har därför svårt att tro de de skulle servera obegränsat med öl till någon som inte har ambitionen att ta någon av eskorterna till rummet.
Nice, dörrar är en bra grej tycker jag. Man kanske kunde sitta och vela lite medans man dricker öl, och sen skylla på att man inte får upp den pga. för mkt öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in