2026-10-02, 07:50
Medlem
GanskaRoligts avatar
Rekommenderar alla som vill vakna att skaffa X. Svensk media rapporterar knappt om detta. Har sett klipp med afrikaner som slår ned franska kvinnor, i ett av klippen eldar dom upp hennes ansikte också. Flera klipp där dom jagar lärare och poliser och sparkar sönder dom.
Citera
2026-10-02, 07:54
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Rekommenderar alla som vill vakna att skaffa X. Svensk media rapporterar knappt om detta. Har sett klipp med afrikaner som slår ned franska kvinnor, i ett av klippen eldar dom upp hennes ansikte också. Flera klipp där dom jagar lärare och poliser och sparkar sönder dom.

Vill du också se AI-genererade videos som är skapta för att mata dig till bredden av vrede för att hålla dig kvar och vara en god konsument? Ja men då så! Skaffa Twitter... jag menar X... så du också kan twittra... jag menar x'a om saker du tror du har hört nån annanstans.

Ffs snälla, gå utomhus, sluta vara en marionett åt storföretagen...
Citera
2026-10-02, 07:57
Medlem
Om det inte vore upplopp och demonstrationer i Frankrike vore det vara något riktigt fel. Frankrike har haft det sedan revolutionen. Det är normalt i Frankrike och inget konstigt. Man brukar säga franska revolutionen inte över. Vilken republik är man på nu? femte. Och då har man även haft två kejsardömen och ett(två) kungadömen efter revolutionen.

Sedan har svensk media rapporterat om det senaste. Hela tråden säger bara att TS är antingen är jvl lat, okunnig (Kanske IQ fiskmås) eller har en agenda. Alla får väl gissa anledning.
Citera
2026-10-02, 08:06
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Vill du också se AI-genererade videos som är skapta för att mata dig till bredden av vrede för att hålla dig kvar och vara en god konsument? Ja men då så! Skaffa Twitter... jag menar X... så du också kan twittra... jag menar x'a om saker du tror du har hört nån annanstans.

Ffs snälla, gå utomhus, sluta vara en marionett åt storföretagen...

Det är riktiga videoklipp med folk som filmar aktuella händelser. Är det jobbigt för dig att diskutera så kan du absolut logga ut från internet.
Citera
2026-10-02, 08:36
Medlem
9zs avatar
Jobb som annonseras för lärare i Frankrike kommer med en varningstext:

Lärare har hög risk att blir misshandlade, brända levande och/eller halshuggna

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/france-student-riots-teachers-doused-petrol-b3059944.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Samuel_Paty

Låt oss hitta minsta gemensa nämnare här?
Citera
2026-10-02, 08:45
Medlem
Riksreptilens avatar
Det rapporteras här och där men med allt val-och efter valstrulande hemmavid fyller ut mycket plats f n.

Jag misstänker de yngre journalisterna inte så ofta läser franska artiklar snabbt, kan förklara alla olika politiska fraktioner som är missnöjda med Macron samt skillnader i skolsystem jämfört Sverige.
Citera
2026-10-02, 08:50
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt

Dessa "franska" elever har även synts med Palestina och Algeriet flaggor, med brinnande objekt i bakgrunden som de tänt fyr på.
Citera
2026-10-02, 09:06
Medlem
stilichos avatar
Svenska journalister kan generellt sett inte franska vilket gör det svårt för dem att följa med i franska händelser och då rapporterar de hellre från välbekanta och lättbegripliga engelskspråkiga platser.

Detta sagt så är upplopp och kravaller absolut inget ovanligt i Frankrike utan händer med viss regelbundenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Jobb som annonseras för lärare i Frankrike kommer med en varningstext:

Lärare har hög risk att blir misshandlade, brända levande och/eller halshuggna

Det där har aldrig hänt och är bara rent önsketänkande från din sida. Alternativt tror du faktiskt på det och då kan jag bara beklaga att du är en ovanligt lättlurad jävel.
Citera
2026-10-02, 09:23
Avstängd
XtraXs avatar
Måste använda andra källor för att få se vad som händer.

Intressant hur msn ser Palestina flaggor bland demonstranterna…
Senast redigerad av XtraX 2026-10-02 kl. 09:26.
Citera
2026-10-02, 09:24
Medlem
plattfiskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Jag förstår att svenska inte är ditt modersmål, du begriper inte vad ordet knäpptyst betyder
Hur kommer det sig att det alltid dyker ett stolpskott som hävdar att svenska medier mörkar och varje gång man kollar upp det hittar man flera artiklar i ämnet.
Citera
2026-10-02, 09:54
Medlem
Jag har sett flera nyhetsinslag om.vad som.händer i Frankrike på svt nyheterna och TV4.

Hur vill du att vi ska göra eller reagera i Sverige, menar du?

Putin vill gärna ha oreda i alla europeiska länder. Nu är det så att lilla Sverige är ett eget land, Frankrike kan sköta sitt, de är trots allt betydligt flet.
Citera
2026-10-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Jag har sett flera nyhetsinslag om.vad som.händer i Frankrike på svt nyheterna och TV4.

Hur vill du att vi ska göra eller reagera i Sverige, menar du?

Putin vill gärna ha oreda i alla europeiska länder. Nu är det så att lilla Sverige är ett eget land, Frankrike kan sköta sitt, de är trots allt betydligt flet.

Man vill mörklägga vilka konsekvenser som invandringen leder till.

För ekonomin och social samanhållning.

Fjamåt tillsammans är ett så urholkat stridsrop så det är löjligt - hjälten Macrons gloria har verkligen hamnat på sned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in