2026-10-01, 18:50
Medlem
SvenIFabons avatar
Hej, jag bor på en gård ute i skogen och har så länge jag har bott här fått en jävla massa skräpreklam flera gånger i veckan. När jag flyttade in så satte jag ett klistermärke på brevlådan där det står med stora bokstäver ”INGEN REKLAM, TACK”. Trotts detta så fick jag ändå reklam. Därför beslutade jag mig för att sätta upp ytterligare en lapp där det står ”REKLAM, NEJ TACK”. Trotts dessa två lappar så får jag ändå reklam varje vecka.
Har funderat på om man kan tajma in när reklamutdelaren kommer och att man ska be denna ge fan i att lägga reklam i min brevlåda. Problemet är att reklamen kommer oregelbundet, olika dagar varje vecka så jag vet aldrig riktigt när reklamen dimper ner. Har dessutom ca 50m till brevlådan så kan inte stå i dörren och vänta.

Någon som har något tips på vad jag kan göra. Ska jag skriva en stor jävla skylt eller tror ni att detta bara kommer att provocera utdelaren? Ska jag kanske ordna någon slags attrapp med smällare som smäller när personen öppnar brevlådan?

Tack för svar, mvh Sven i fäbon
Citera
2026-10-01, 18:59
Medlem
InnesIs avatar
Vad är det du fått i postlådan? Vissa utskick går under "samhällsinformation" och då ska det delas ut trots ej-reklam-märkning.
Citera
2026-10-01, 19:02
Medlem
SvenIFabons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Vad är det du fått i postlådan? Vissa utskick går under "samhällsinformation" och då ska det delas ut trots ej-reklam-märkning.

Bahuhauskatalog, Jula reklam, rabbat på Coop, m.mz
Citera
2026-10-01, 19:02
Medlem
triptykens avatar
Ibland behövs det att du kontaktar postnord eller liknande. Om du är sån, ta ett snack med din postis (på ett trevligt sätt självklart), säg hej och förklara att du gärna slipper reklam. Plus du lär känna din postis vilket alltid är trevligt

Ibland är ju reklam direktskickad till dig å andra sidan (alltså med ditt namn osv) och då kan det bli knivigare
Citera
2026-10-01, 19:04
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenIFabon
Bahuhauskatalog, Jula reklam, rabbat på Coop, m.mz

Kontakta de som delar ut reklamen. Tror inte Postnord delar ut reklam längre. Undersök om det är t.ex. Svensk Direktreklam. Ring och påpeka. Det borde fungera.
Citera
2026-10-01, 19:04
Medlem
SvenIFabons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ibland behövs det att du kontaktar postnord eller liknande. Om du är sån, ta ett snack med din postis (på ett trevligt sätt självklart), säg hej och förklara att du gärna slipper reklam. Plus du lär känna din postis vilket alltid är trevligt

Ibland är ju reklam direktskickad till dig å andra sidan (alltså med ditt namn osv) och då kan det bli knivigare

Det är tyvärr inte den vanliga brevbäraren som delar ut reklamen utan någon extern som endast delar ut reklam.
Citera
2026-10-01, 19:05
Medlem
SvenIFabons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Kontakta de som delar ut reklamen. Tror inte Postnord delar ut reklam längre. Undersök om det är t.ex. Svensk Direktreklam. Ring och påpeka. Det borde fungera.

Hmm, bra idé. Hur tar jag reda på vilka som delar ut reklamen i mitt område?
Citera
2026-10-01, 19:08
Medlem
jjujjus avatar
Det är skitstörigt! Och alla dessa mäklare som envisas

Jag vill inte ha eran jävla reklam. Ni ger mig mer skräp att slänga

Skriv en ny lapp där det står: STOPP ✋🏻 jag vill inte ha någon reklam. Utan något jävla tack efter…
Citera
2026-10-01, 19:10
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju

Skriv en ny lapp där det står: STOPP ✋🏻 jag vill inte ha någon reklam. Utan något jävla tack efter…

Ja dessa jävla mäklare. Fattar de inte att deras skit är reklam?
Citera
2026-10-01, 19:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenIFabon
Hej, jag bor på en gård ute i skogen och har så länge jag har bott här fått en jävla massa skräpreklam flera gånger i veckan. När jag flyttade in så satte jag ett klistermärke på brevlådan där det står med stora bokstäver ”INGEN REKLAM, TACK”. Trotts detta så fick jag ändå reklam. Därför beslutade jag mig för att sätta upp ytterligare en lapp där det står ”REKLAM, NEJ TACK”. Trotts dessa två lappar så får jag ändå reklam varje vecka.
Har funderat på om man kan tajma in när reklamutdelaren kommer och att man ska be denna ge fan i att lägga reklam i min brevlåda. Problemet är att reklamen kommer oregelbundet, olika dagar varje vecka så jag vet aldrig riktigt när reklamen dimper ner. Har dessutom ca 50m till brevlådan så kan inte stå i dörren och vänta.

Någon som har något tips på vad jag kan göra. Ska jag skriva en stor jävla skylt eller tror ni att detta bara kommer att provocera utdelaren? Ska jag kanske ordna någon slags attrapp med smällare som smäller när personen öppnar brevlådan?

Tack för svar, mvh Sven i fäbon
Du kan ju ta lite inspiration från Örjan Lax och Gun
https://youtu.be/zvEspOmTm_I
https://youtu.be/fTVQ7yoZ4c4
Citera
2026-10-01, 19:17
Medlem
SvenIFabons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju

Ja, jag kanske får göra det. Funderar som sagt på att sätta upp en stor skylt i masonit eller dylikt. Kommer ju inte vara så snyggt men får stå ut ett tag.
Citera
2026-10-01, 19:24
Medlem
SvenIFabons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du kan ju ta lite inspiration från Örjan Lax och Gun
https://youtu.be/zvEspOmTm_I
https://youtu.be/fTVQ7yoZ4c4

HAHAHA Klockrent. Hade jag bott i lägenhet så hade jag gjort som Örjan för länge sedan. Svensk komedi i dens bästa form
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in