2026-10-01, 08:31
Medlem
Jag har en fullvuxen labbe och bor i lummig villaförort. När vi går promenader bajsar min labbe gärna lite vid sidan av cykelvägarna. Han går in några meter innan han lägger sin kabel, såpass långt in att folk inte normalt går där. Därför brukar jag låta hans bajs ligga. Jag använder kanske 2 hundpåsar i veckan.

Är detta ok? Jag tycker att det känns bra att strunta i att använda massa onödiga plastpåsar för något som naturen kan bryta ner själv och som inte stör någon.
Citera
2026-10-01, 08:41
Medlem
Barn är kanske där och leker.
Citera
2026-10-01, 08:57
Medlem
VoktorDodkas avatar
Skönt för din vovve. Det måste vara extremt förnedrande för vovvar vars härskare plockar upp deras avföring.
Citera
2026-10-01, 09:03
Medlem
TheJesuits avatar
Inte ok, plocka upp skiten efter din jycke. Orkar du inte det så ge bort den eller få den avlivad.
Citera
2026-10-01, 09:08
Medlem
J.Doessons avatar
Hundpåsar kostar knappt nånting. Som nån redan skrivit så kan ju barn kanske leka där.
Citera
2026-10-01, 09:10
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag har en fullvuxen labbe och bor i lummig villaförort. När vi går promenader bajsar min labbe gärna lite vid sidan av cykelvägarna. Han går in några meter innan han lägger sin kabel, såpass långt in att folk inte normalt går där. Därför brukar jag låta hans bajs ligga. Jag använder kanske 2 hundpåsar i veckan.

Är detta ok? Jag tycker att det känns bra att strunta i att använda massa onödiga plastpåsar för något som naturen kan bryta ner själv och som inte stör någon.
Nej det är inte ok!
Citera
2026-10-01, 09:23
Medlem
dot1qs avatar
Det är lugnt. Folk som inte pallar med hundskiten har inga liv. Det ska gnällas för gnällandets skull. Att det ligger annat skräp runtomkring skiter de i.

Jag har inte ens hund själv men föraktar de där jävla gnällspikarna.
Kasta skiten på dom så får de något att prata om när de ska svallra till grannkärringen.
Citera
2026-10-01, 09:34
Medlem
dot1qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Inte ok, plocka upp skiten efter din jycke. Orkar du inte det så ge bort den eller få den avlivad.

Se vart fan du sätter fötterna istället din tönt
Citera
2026-10-01, 09:37
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker

Nja det är inte bra. Bajs kan sprida sjukdomar. Är du ute i skogen är det dock ok, men inte i parker och liknande.
Citera
2026-10-01, 09:42
Medlem
"Villaförort"
Nej, det är inte okej. Hade du bott i glesbygden med tiotals kilometer till närmaste granne hade det kanske fungerat.
Citera
2026-10-01, 09:45
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Nja det är inte bra. Bajs kan sprida sjukdomar. Är du ute i skogen är det dock ok, men inte i parker och liknande.
Jag är så gammal att när jag växte upp i familj med hund så hade det setts som extremt udda, på gränsen till sjukt, att samla på sin hunds skit, minns inte att det var någon massdöd pga hundskit vid sidan av gatorna, minns inte ett enda fall faktiskt.
Citera
2026-10-01, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nej det är inte ok!

Varför skulle det inte vara det? Brukar du gå 3 meter in i gräset från cykelbanan?
Senast redigerad av Bonnker 2026-10-01 kl. 10:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in