2026-09-30, 14:02
Medlem
Vänsterblocket verkar ha lite svårt att bygga en regering. Alla med hjärnkapacitet kunde väl någonstans förstå att detta skulle ske. Det är någon som måste släppa sina röda linjer för att det ska gå vägen.

Jag gillar att Nooshi inte viker sig. Vänstern är näst största partiet på den sidan och ska givetvis sitta i en regering om Magda ska ha deras mandat. När man tänker på hur korkade SD var, som var största partiet i Tidö, men blev en dörrmatta för övriga partier.

Om det nu skulle gå så långt att det blir nyval: Är ni beredda att lägga er röst på Tidö i stället för ÖP och AfS?

Jag personligen kommer inte ändra mig från AfS bara för att det blir extraval. Samtliga 8 partier i riksdagen säljer ut det här landet till utländska medborgare och makter.

Hur resonerar ni?
Citera
2026-09-30, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Vänsterblocket verkar ha lite svårt att bygga en regering. Alla med hjärnkapacitet kunde väl någonstans förstå att detta skulle ske. Det är någon som måste släppa sina röda linjer för att det ska gå vägen.

Jag gillar att Nooshi inte viker sig. Vänstern är näst största partiet på den sidan och ska givetvis sitta i en regering om Magda ska ha deras mandat. När man tänker på hur korkade SD var, som var största partiet i Tidö, men blev en dörrmatta för övriga partier.

Om det nu skulle gå så långt att det blir nyval: Är ni beredda att lägga er röst på Tidö i stället för ÖP och AfS?

Jag personligen kommer inte ändra mig från AfS bara för att det blir extraval. Samtliga 8 partier i riksdagen säljer ut det här landet till utländska medborgare och makter.

Hur resonerar ni?
Jag tänker såhär att du är idiot. Afs fick 1,18% vad fan kastar du bort din röst för.

Såna idioter som dig låter samhället gå under

Du borde fan inte få rösta i huvudtaget
Citera
2026-09-30, 14:07
Medlem
Strategiskt kan det vara vettigt, speciellt när man ser hur många röster ÖP fick utanför Örebro, dessa är ju helt bortkastade. Vid nyval är det bara att hoppas på att väljarna är bättre informerade, så att enbart väljare i region Örebro röstar på ÖP i riksdagsvalet, medan väljare i resten av landet som tidigare röstat på ÖP strategist röstar på Tidö. Man kan också rösta på AfS så får de 1% vilket är till stor hjälp för dem eftersom att de då får ha sina valsedlar i vallokalerna, samt får mer uppmärksamhet i media vilket är nödvändigt för att kunna växa ytterligare.

Tycker också att C väljare ska ta sig en rejäl funderare på om inte L är ett bättre val, å antisemiter i V borde överväga en röst på NMR då vänstern inte är tillräckligt anti-sionistiskt som parti då de ju är (((kommunistiskt))) i grunden.
Citera
2026-09-30, 14:09
Medlem
supremanics avatar
Nej, det blir AfS igen. Jag vill varken ha TIDÖ eller rödgröna.
Citera
2026-09-30, 14:11
Medlem
Nej. Vänstern = Pengar till blattar. Tidö = Pengar till Israel + en polisstat som bonus. Jag bryr mig inte, AfS eller inget.
Citera
2026-09-30, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gedda746
Afs fick 1,18% vad fan kastar du bort din röst för.
Ett solklart bevis på att 4% spärren bör avskaffas, om alla röster på ett alternativt nystartat parti är "bortkastat" hur ska vi då någonsin få ändring på politiken i det här landet. Det garanterar ju att alla röster landar på något av partierna i 8-klövern som alla sitter i sandlådan och kastar sand, med den minimala skillnaden att vissa kastar mer sand än andra. Ett nystartat parti kan göra ett bättre jobb.

Titta på kommunvalen runtom i landet, Örebropartiet, Hälleforspartiet, Landsbygdspartiet oberoende, Karlstadpartiet med mera, massor av kommuner och regioner har kastat ut klägget och röstar på nya lokala partier. Det fungerar bevisligen bra på kommunal nivå så varför inte på riksdagsnivå? Varför ska vi tvingas dras med sandlådepartierna i alla oändlighet? Inget av dem står ju ens upp för sin egen ideologi längre. Sossar vill krossa fackförbunden med en massa invandring som ersätter arbetskraften. Moderaterna går på SDs linje med striktare invandringspolitik vilket gynnar arbetarna mer än företagarna. Det är landet upp och ner.
Citera
2026-09-30, 14:13
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan Burgerbraukeller

Jag kollad röstetalet i riksdagsvalet för Afs och det var drygt 26', och ÖP knapp 40' avseende hela riket. Så går alla de röstarna till Tidö så kan de bli ungefär tre mandat.

Tror inte afs eller ÖP kan beteendemässigt tillföra något till en stabil Tidö-regering, och egen majoritet får de inte. Så Tidö är just nu ett bättre val tycker jag.
Citera
2026-09-30, 14:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag tänker såhär att du är idiot. Afs fick 1,18% vad fan kastar du bort din röst för.

Varför skriver du 1,18%. Det hade ju varit fantastiskt om de fick det men de landade officiellt på 0,39%. Resten fuskades bort. Hur mycket vet vi inte men AfS drog mycket publik på sina torgmöten. I min stad som var mitt emellan två andra torgmöten i två andra städer så drog AfS +200 och det i regnet. Jag har varit på torgmöte på moderaterna i Stockholm (Norrmalmstorg) 2006 och det var i princip bara jag och 5-10 till som lyssnade trots att solen sken.

Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller

Hur resonerar ni?

Exakt som du.

Nooshi får väl inte vika sig eftersom det är kongressbeslut på att sitta i regering för att släppa fram S som statsminister? Osäker på om C har kongressbeslut mot V i regeringen. Oavsett vad så lär C vara skallturk-rökta om de släpper fram V till ministerposter. jag gissar att folk både från S och C då går till tex L eller M.
Citera
2026-09-30, 14:18
Medlem
bema56s avatar
Citat:

De fick 0,39%!
Citera
2026-09-30, 14:21
Medlem
TheGretaResets avatar
Nej, jag kommer att rösta på en vänster-somalier.

Och jag skämtar inte. Jag har skitkul åt eländet...

Men det blir inget nyval för att vänsterpartiet inte kan hantera demokrati. Det är problem för kommunistpartiet och inga andra.
Citera
2026-09-30, 14:57
Medlem
Valet avgjordes av de 60 000 efterblivna som röstade på AfS och ÖP och hjälpte rödgröna.
Fullständiga idioter.
Citera
2026-09-30, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan Burgerbraukeller

Jag kollad röstetalet i riksdagsvalet för Afs och det var drygt 26', och ÖP knapp 40' avseende hela riket. Så går alla de röstarna till Tidö så kan de bli ungefär tre mandat.

Tror inte afs eller ÖP kan beteendemässigt tillföra något till en stabil Tidö-regering, och egen majoritet får de inte. Så Tidö är just nu ett bättre val tycker jag.

Så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in