2026-09-30, 11:25
Medlem
Att jag ska hämta upp en bok på ett ställe för han inte vill småprata med killen som jobbar där. Borde jag göra det? Känns lite konstigt och mitt ansiktsuttryck när jag tänker på det är lite såhär: 🤨

Hört tjejer på sociala medier säga att man ska vara totalt useless för män och livet blir bättre då, vet inte vad jag får ut av att hjälpa honom med detta. Kan han inte göra det själv? Är jag småsint eller är min intuition rätt, att det känns konstigt att göra det åt honom? Och varför känner jag som jag känner?

Det jag mest bryr mig om är om en man kan be om en sådan tjänst av en kvinna han älskar eller om han utnyttjar mig? Kanske är en irrationell undran men jag är på high alert och kan inte slappna av i relationen
Senast redigerad av Lurvgrotta 2026-09-30 kl. 11:31.
Citera
2026-09-30, 11:27
Medlem
ModerKatts avatar
Den ligger i soptunnan.
Citera
2026-09-30, 11:27
Medlem
du kanske förstår när du hämtar upp den.
Citera
2026-09-30, 11:42
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvgrotta
Att jag ska hämta upp en bok på ett ställe för han inte vill småprata med killen som jobbar där. Borde jag göra det? Känns lite konstigt och mitt ansiktsuttryck när jag tänker på det är lite såhär: 🤨

Hört tjejer på sociala medier säga att man ska vara totalt useless för män och livet blir bättre då, vet inte vad jag får ut av att hjälpa honom med detta. Kan han inte göra det själv? Är jag småsint eller är min intuition rätt, att det känns konstigt att göra det åt honom? Och varför känner jag som jag känner?

Det jag mest bryr mig om är om en man kan be om en sådan tjänst av en kvinna han älskar eller om han utnyttjar mig? Kanske är en irrationell undran men jag är på high alert och kan inte slappna av i relationen
Herregud, hämta boken åt honom.

En relation bygger på givande och tagande. Man gör saker för den man älskar. Annars får du inget åter.

Räkna aldrig tjänster och gentjänster så att det måste vara exakt lika. Det ägnar sig enbart småsinta människor åt.
Citera
2026-09-30, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Herregud, hämta boken åt honom.

En relation bygger på givande och tagande. Man gör saker för den man älskar. Annars får du inget åter.

Räkna aldrig tjänster och gentjänster så att det måste vara exakt lika. Det ägnar sig enbart småsinta människor åt.

Ja tack, så ser jag också på det men de där tjejerna som säger att man ska vara helt useless har de fel då?
Citera
2026-09-30, 11:48
Avstängd
cinmiks avatar
Citat:
Ja tack, så ser jag också på det men de där tjejerna som säger att man ska vara helt useless har de fel då?
Ja, de har fel.

Det är förmodligen väldigt unga och vem fan vill vara useless?

Skulle aldrig i mitt liv spela en roll inför en man och jag vill inte att en man spelar en roll inför mig.

Då blir inte relationen äkta.
Citera
2026-09-30, 11:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Du övertänker.
Hämta boken bara så gör du något som tack för att han försörjer dig.

Fundera själv på vem som utnyttjar vem?
Eller är du ett husdjur som har rätt att äta, sova och skita utan att behöva göra något tillbaka?
Citera
2026-09-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Du övertänker.
Hämta boken bara så gör du något som tack för att han försörjer dig.

Fundera själv på vem som utnyttjar vem?
Eller är du ett husdjur som har rätt att äta, sova och skita utan att behöva göra något tillbaka?

Men jag städar, tvättar, diskar, förväntas göra matlådor till honom så jag tycker redan jag gör saker för honom. Och känner inte att han kanske gör så mycket för mig.. dessutom har jag min egen försörjning men betalar inte lika mycket i hyra därav hushållsarbetet för att det ska bli en schysst deal för oss båda.
Citera
2026-09-30, 11:57
Medlem
Är det här en seriös tråd? Hur gamla är ni? Låter helt absurt att ens fråga detta...

Klart man kan göra sin partner en tjänst? Han har inte direkt bett dig hugga av armen. Det är bara en bok? Jag förstår verkligen inte problemet.

Dock nämner du "tjejerna" så det kanske är lite som manosfärer att man har dåliga influenser vad gäller saker som är rätt eller fel? Sunt förnuft säger iaf att du är ung och/eller har en sketen vänskapskrets. Rannsaka din miljö och se vilka som påverkar dig mest negativt. Det är väl första steget.
Citera
2026-09-30, 11:59
Medlem
Han kanske måste betala för boken, eller kanske är osams med killen, luktar illa?,
Vill låna pengar?

Gå dit och greppa läget.
Medans du är borta så sätter han på grannen.
Citera
2026-09-30, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Är det här en seriös tråd? Hur gamla är ni? Låter helt absurt att ens fråga detta...

Klart man kan göra sin partner en tjänst? Han har inte direkt bett dig hugga av armen. Det är bara en bok? Jag förstår verkligen inte problemet.

Dock nämner du "tjejerna" så det kanske är lite som manosfärer att man har dåliga influenser vad gäller saker som är rätt eller fel? Sunt förnuft säger iaf att du är ung och/eller har en sketen vänskapskrets. Rannsaka din miljö och se vilka som påverkar dig mest negativt. Det är väl första steget.

Okej, det kan vara jag som är lite överdriven här, fine jag ger mig. Jag får väl gå och hämta den jävla boken då när tillfälle ges. Men jag förväntar mig vara the prize och inte gå ärenden åt män som en arbetshäst.
Citera
2026-09-30, 12:17
Medlem
J.Doessons avatar
Det är det upplägget du gav ok till. Så det blir märkligt när du nu kommer och påstår att du blir utnyttjad. Du utnyttjar ju även honom. Är väl bara att hämta boken som han bad om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in