2026-09-29, 15:44
Medlem
Nån som vet nåt ? Står i dagens VK 29/9.
Citera
2026-09-29, 16:03
Medlem
Räddar tråden med länk.

https://www.vk.se/2026-09-29/familjehemspappa-i-umea-haktad-for-valdtakt-mot-barn-e28d4

Citat:
Den misstänkte mannen är i 60-årsåldern och greps av polis förra veckan, samma dag som våldtäkten mot barnet ska ha skett. Utöver våldtäkt mot barn misstänks han även för grovt barnfridsbrott - ett brott som handlar om att ett barn bevittnat exempelvis ett sexualbrott.
Citera
2026-09-29, 16:55
Avstängd
Din-gamla-mammas avatar
De lämnar utsatta små barn till okända fattiga giriga lata smutsmänniskor, som är de enda desperata nog att vilja driva familjehem. De får generöst med pengar, trots noll kvalifikationer, och får knulla gråtande småbarn i arslet. Vad kan gå fel?
Citera
2026-09-29, 17:34
Medlem
Behöver inte vara all familjehem. Tänk om dom inte fanns, var skulle alla utsatta barn bo då ? Med sin knarkande pappa, eller mamman som slår dom varje dag ? Eller kanske på gatan ? Familjehem är bra överlag, mensåklart finns det svin överallt.
Citera
2026-09-29, 17:35
Medlem
Det är dessutom nästan ett års utredning för att få bli familjehem, med uttdrag ur alla möjliga register, referenser osv.
Citera
2026-09-29, 18:38
Medlem
Har man varit familjehem från -90 talet så har de haft högt förtroende kapital och drabbade har inget förtroende kapital, varken barn eller vuxna. Det är fördomar att socialtjänsten alltid gör rätt, alltid egentligen försent och bättre att omhänderta ett barn för mycket än ett barn för lite.
Nu skulle det vara mycket intressant att gå igenom samtliga placeringar hos paret, hur ser bbic Utredningen ut? Umgänge med bio föräldrar? Syskon? Alla som skulle kunna vara vittne/ stöd till placerade barnet. Vilka invändningar från socialtjänsten har använts för att hålla barnen isolerade? Hoppas på att journalister nu verkligen gräver i socialtjänsten träskmarker 😈☠️💩 stackars barn och föräldrar ❤️
Kan nån skriva ut namn på paret?
Citera
2026-09-29, 19:02
Medlem
Jag håller med om allt ovan, men tror att det finns en fara med att skriva att "familjehem är kapitalister" OSV. Dom måste finnas, men kontrollerna måste bli hårdare, så också föräldraskapet i stort om jag ska vara ärlig i vad jag tycker (annars skulle familjehem inte behöbas). Anledningen till att jag reagerar starkt är för att jag själv är familjehem (kanske inte helt oväntat) Både jag och min man är höginkomst intagare, dom 11.000 kr i månaden (efter skatt) vi får för att lägga grunden för ett barn som aldrig annars skulle haft en chans är småpotatis och alla dom pengarna sätts in på barnets sparkonto.
Citera
2026-09-29, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ber13
Behöver inte vara all familjehem. Tänk om dom inte fanns, var skulle alla utsatta barn bo då ? Med sin knarkande pappa, eller mamman som slår dom varje dag ? Eller kanske på gatan ? Familjehem är bra överlag, mensåklart finns det svin överallt.

De med knarkande föräldrar tvingas ju redan bo hemma. Det är inte de som far illa som förs till familjehem.
Det är såna som "Elsa", "Lamine", "Leo", "Adam". Helt fel, Socialtjänsten gör tvärtom när de kan.
Citera
2026-09-29, 20:37
Medlem
Vad menar du då ? Vilka hamnar i familjehem enligt dig ?
Citera
2026-09-29, 21:01
Medlem
Det är inte familjehem som tjänar de stora pengarna de pengarna går till bolagen och vid granskning så ägs de ofta av någon anställd inom socialtjänsten alternativt någon kriminellklan.
Barn placeras felaktigt och med lögner, se Elsas rätt på Facebook t ex det ger en god inblick hur systemet faktiskt fungerar och inte som folk tror att socialtjänsten är någon ädel barnskydd. Socialtjänsten är barnhandel .
Citera
2026-09-29, 21:05
Medlem
Vi vill ha namn på mannen, någon måste veta?!
Citera
2026-10-01, 10:59
Medlem
mirastys avatar
Ingen som vet vem det kan vara?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto