Citat:
Ursprungligen postat av
TheJesuit
Intressant spaning! Så tror jag det är för de flesta, man har åsikter om något som i botten är nostalgi! Tyckte också det var trist när jag läste om attraktioner som försvinner, men räknade sedan bakåt och insåg att jag endast varit på Liseberg en gång sedan millenieskiftet. Och då var det på julmarknaden.
Ja alltså man går ju inte dit, bara åker förbi och ser hålögda familjefäder och mödrar som räknar igenom budgeten för besöket och inser att dom måste ta ett till lån för att ungarna vill ha popcorn också.
Har haft vaga planer på att besöka Hotell Gasten dock. Maken har tyvärr förbjudit mig eftersom han vet att jag 1) älskar skräck 2) är enormt lättskrämd... så får väl bli att gå dit på årets julmarknad istället och köpa fabriksgjord knäck av en tonåring som inte tvättat händerna sen 2022.
Men överlag så är det ju nuvarande barn och ungdomsgenerations ställe, inte vårt. Och man får nog ta det... tyvärr.
EDIT: i Lisebergs försvar dock - få företagsfester tar fler oskulder på en kväll än deras personalfester och jag antar att alla unga män och kvinnor som fulla blev av med sven- och mödom efter ett sommarjobb där förklarar den Göteborgska fetishen att knulla iförd ett enormt grönt kaninhuvud.