2026-09-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Är det bara jag som vill ha en av bilarna?

nej, det vore kul o ha en, undrar om bostadsparkeringen godkänner den
Citera
2026-09-29, 09:03
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Du menar den med rosa grund som blir en annan grej sett från en annan vinkel? Älskar den jäveln! Åker förbi flera gånger i veckan och blir alltid glad när jag ser den. Funkar bra med Röde Orm också (en annan genuint vacker, men snäppet mer användbar pryl)

Tror i bilarnas fall så är det nog bara en ekonomisk grej och som dom säger, platsbrist.

Nu har jag inga stora åsikter om dom själv. Tycker mest man skakar runt när en jävla massa ska trängas på liten utan så blir det ju inte så mycket körande som det blir att blir påkörd konstant. Men gissar på att det litet är charmen och jag helt enkelt inte delar den.

Flumride däremot håller dom tassarna ifrån!

EDIT: och nu säger han ovan att dom ska ta bort Flumride.... nä nu jävlar! ... eller vänta ett tag, jag har inte vart på Liseberg på år och dar... kanske borde tagga ner och ta en kopp kaffe istället

Intressant spaning! Så tror jag det är för de flesta, man har åsikter om något som i botten är nostalgi! Tyckte också det var trist när jag läste om attraktioner som försvinner, men räknade sedan bakåt och insåg att jag endast varit på Liseberg en gång sedan millenieskiftet. Och då var det på julmarknaden.
Citera
2026-09-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigArab
Jag förväntar mig att nån nåt feministiskt, mångkulturellt eller nån Hbtq skit tar plats istället mitt i centrala Liseberg 💩🌈
Japp snart ett förslag från samma styrelsemedlem som föreslog att radiobilarna tas bort.

Arma skitland. Sverige är på deken.
Citera
2026-09-29, 09:20
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Är det bara jag som vill ha en av bilarna?

Fick mig att tänka på det här klippet:

https://youtu.be/eJPSJCZlkkc
Citera
2026-09-29, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serverus
Japp snart ett förslag från samma styrelsemedlem som föreslog att radiobilarna tas bort.

Arma skitland. Sverige är på deken.

Liseberg suger

allt bra tas bort nästa år Flumeride sedan Lisebergsbanan samtidigt som man ersätter med rena skiten tex Luna Park bedrövligt skräp där.
Citera
2026-09-29, 09:28
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Liseberg suger

allt bra tas bort nästa år Flumeride sedan Lisebergsbanan samtidigt som man ersätter med rena skiten tex Luna Park bedrövligt skräp där.

Det är ungefär som många kommentarer på gp.se skriver. Det är bara massa skit som snurrar som fan numera.
Citera
2026-09-29, 09:42
Medlem
Syrons avatar
Mer eller mindre alla platser med berg-och-dal banor etc går ner sig årligen, blir mer och mer utslitna, dyrare, etc. De är en indikator av hur ekonomin fungerar och vilka problem vi ser i den. Nästan inga platser utom typ Dubai etc med hård investering i turistnäring som ser några riktiga förbättringar.

Sen så är det troligen dyrare att ta hand om något som är nästan 100 år gammalt med, trots renovering.
Citera
2026-09-29, 09:44
Medlem
Citat:
Det är ungefär som många kommentarer på gp.se skriver. Det är bara massa skit som snurrar som fan numera.

exakt. man måste ha mer respekt för vissa gamla klassiker. de var ofta mer genomtänkta, bättre kvalitet samt roligare, nu är det bara snabba puckar för att det måste komma ngt nytt. enlig mig var nog parken som bäst runt 1998. kanske tidigare 1990. Helix är bra av de nya sen inte så mkt mer, snart river de Flumeride också den svider
Citera
2026-09-29, 10:00
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
exakt. man måste ha mer respekt för vissa gamla klassiker. de var ofta mer genomtänkta, bättre kvalitet samt roligare, nu är det bara snabba puckar för att det måste komma ngt nytt. enlig mig var nog parken som bäst runt 1998. kanske tidigare 1990. Helix är bra av de nya sen inte så mkt mer, snart river de Flumeride också den svider

Jag tycker också att de prioriterat antal attraktioner före mysighetsfaktor med. Det står ju snart attraktioner på varje plätt.
Citera
2026-09-29, 10:16
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Intressant spaning! Så tror jag det är för de flesta, man har åsikter om något som i botten är nostalgi! Tyckte också det var trist när jag läste om attraktioner som försvinner, men räknade sedan bakåt och insåg att jag endast varit på Liseberg en gång sedan millenieskiftet. Och då var det på julmarknaden.

Ja alltså man går ju inte dit, bara åker förbi och ser hålögda familjefäder och mödrar som räknar igenom budgeten för besöket och inser att dom måste ta ett till lån för att ungarna vill ha popcorn också.
Har haft vaga planer på att besöka Hotell Gasten dock. Maken har tyvärr förbjudit mig eftersom han vet att jag 1) älskar skräck 2) är enormt lättskrämd... så får väl bli att gå dit på årets julmarknad istället och köpa fabriksgjord knäck av en tonåring som inte tvättat händerna sen 2022.

Men överlag så är det ju nuvarande barn och ungdomsgenerations ställe, inte vårt. Och man får nog ta det... tyvärr.

EDIT: i Lisebergs försvar dock - få företagsfester tar fler oskulder på en kväll än deras personalfester och jag antar att alla unga män och kvinnor som fulla blev av med sven- och mödom efter ett sommarjobb där förklarar den Göteborgska fetishen att knulla iförd ett enormt grönt kaninhuvud.
Senast redigerad av triptyken 2026-09-29 kl. 10:19.
Citera
2026-09-29, 10:18
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
nej, det vore kul o ha en, undrar om bostadsparkeringen godkänner den

Jag vill också ha en, men var? Förmodligen skulle den bara ta plats i förrådet.
Citera
2026-09-29, 10:33
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Jag minns när de tog bort gamla Bergbanan 1987. Liseberg blev sig aldrig likt igen

Gamla Bergbanan, Flumride, Radiobilarna och Flygande Elefanterna. Det var det som var Liseberg. Nu ska Flumride och Radiobilarna bort med 😓.
Loopen då! Hur fan kunde man skrota den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in