• 1
  • 2
2012-05-13, 21:47
Medlem
Bret-Harts avatar
Folk anmälde programmet och blev skitförbannade,det var inte så kul egentligen,bara sjukt på nåt sätt
Citera
2012-05-13, 21:55
Medlem
Salgouds avatar
Vill minnas att F&F sa i sin podcast att det inte finns några ovisade avsnitt, utan bara strömaterial som helt enkelt inte kom med. Kan ha fel, men har för mig att de sa det.
Citera
2012-05-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Vill minnas att F&F sa i sin podcast att det inte finns några ovisade avsnitt, utan bara strömaterial som helt enkelt inte kom med. Kan ha fel, men har för mig att de sa det.

ja det stämmer bra det trist men sant
Citera
2012-05-13, 22:09
Medlem
Eztermis avatar
Imorgon ska jag ringa och snacka igenom tänkbara lösningar med sto-cph, och se om det går att ordna fram avsnitten på något vis. Kanske är det även värt att slänga iväg nåt mail till Fredrik, även om jag tvivlar på att han har någon vidare makt i sammanhanget.

Kanske går det att dra till sin fördel att det är 10 års jubileum för programmet iår?

Edit: Om det nu finns några avsnitt, missade det några skrivit nu i tråden. Men drar mig till minnes att det skulle finnas två avsnitt till.
Citera
2012-07-01, 14:24
Medlem
fgjns avatar
frågan kvarstår; är det nån som har kommit i kontakt med folket än som har tillgång till avsnitten eller? Blev skitpepp på att se de där avsnitten som aldrig visades nu Hur ser läget ut? Går det att få tag i dom?
Citera
2012-07-01, 20:32
Medlem
Gizmo_Kvacks avatar
Den som ordnar de avsnitten som inte visades är kung!

Den som ordnar hela serien ocensurerade är Gud!

Vem hade inte vilja se gubbens ansiktsutryck i slowmotion och HD? http://youtu.be/w5DatxYSTk0?t=4m39s Precis som en naturfilm!
Citera
2012-07-04, 09:32
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgjn
frågan kvarstår; är det nån som har kommit i kontakt med folket än som har tillgång till avsnitten eller? Blev skitpepp på att se de där avsnitten som aldrig visades nu Hur ser läget ut? Går det att få tag i dom?

Citat:
Ursprungligen postat av Gizmo_Kvack
Den som ordnar de avsnitten som inte visades är kung!

Den som ordnar hela serien ocensurerade är Gud!

Vem hade inte vilja se gubbens ansiktsutryck i slowmotion och HD? http://youtu.be/w5DatxYSTk0?t=4m39s Precis som en naturfilm!

Efter ett privat samtal med herr Hammar så har jag uppfattat det hela på följande vis:

Det var från början bestämt att endast fyra program skulle sändas. Däremot blev avsnitten kortare och kortare pga saker som behövdes klippas bort pga turbulensen kring projektet, därav att sista programmet endast blev 13 minuter.

Det bör därför finnas material över som ligger och skrotar någonstans. Efter att ha varit i kontakt med STO-CPH (produktionsbolaget) så verkar det dock omöjligt att få ut detta. Det kan jag också till viss del förstå, det vore inte fördelaktigt för dem att släppa oklippt löst material, inte heller är de intresserade att klippa ihop ett helt avsnitt av det överblivna materialet. Antagligen hade det blivit ett program fullt av luckor, då de klipp som finns kvar är delar från program 3-4 mainly.
Citera
2012-07-04, 09:46
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Efter ett privat samtal med herr Hammar så har jag uppfattat det hela på följande vis:

Det var från början bestämt att endast fyra program skulle sändas. Däremot blev avsnitten kortare och kortare pga saker som behövdes klippas bort pga turbulensen kring projektet, därav att sista programmet endast blev 13 minuter.

Det bör därför finnas material över som ligger och skrotar någonstans. Efter att ha varit i kontakt med STO-CPH (produktionsbolaget) så verkar det dock omöjligt att få ut detta. Det kan jag också till viss del förstå, det vore inte fördelaktigt för dem att släppa oklippt löst material, inte heller är de intresserade att klippa ihop ett helt avsnitt av det överblivna materialet. Antagligen hade det blivit ett program fullt av luckor, då de klipp som finns kvar är delar från program 3-4 mainly.

Men om man skulle klippa om allt så att man får 4 fullängsprogram så skulle det väl funka? Kan det va så att F&F har kommit en bra bit i sina karriärer nu och inte längre vill kännas vid detta? Dom har kanske inget att vinna men en del att förlora om man skulle släppa tidigare ovisat material. Men jag tror tiden är mera mogen nu för ett sådant program. Ballar av stål skapade ju inte alls lika mycket rubbriker.
Citera
2012-07-04, 12:34
Medlem
Bret-Harts avatar
Har dom avsnitt som sändes på tv om någon är intresserad?
Citera
2012-07-04, 14:53
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Men om man skulle klippa om allt så att man får 4 fullängsprogram så skulle det väl funka? Kan det va så att F&F har kommit en bra bit i sina karriärer nu och inte längre vill kännas vid detta? Dom har kanske inget att vinna men en del att förlora om man skulle släppa tidigare ovisat material. Men jag tror tiden är mera mogen nu för ett sådant program. Ballar av stål skapade ju inte alls lika mycket rubbriker.

Jag tror din tes kommer nära sanningen, Filip och Fredrik är nog inte längre intresserade av att kännas vid "Ursäkta röran".

Och det kan jag förstå, programmet utnyttjade ju verkligen inte deras kompetens till någon högre grad.
Citera
2012-07-04, 15:21
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Jag tror din tes kommer nära sanningen, Filip och Fredrik är nog inte längre intresserade av att kännas vid "Ursäkta röran".

Och det kan jag förstå, programmet utnyttjade ju verkligen inte deras kompetens till någon högre grad.

Den satte dom på kartan med alla rabalder vilket var meningen också,ett PR trick
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in