Citat:
Ursprungligen postat av
bananjuice
Coolt, jag är sedan tidigare enbart bekant med banracing RC men inte alls bevandrad inom hobbyn.
Spel sliter oavsett oväntat mycket på terräng och efter något år märker man det tydligt på mjukare material (det mesta av skadorna förmodligen vid upp- och nedpackning)
Crawling är krypkörning över komplicerad terräng - det gör man med bilar i alla storlekar - dom lite större kör man på utomhusbanor gjorda av naturmaterial - medans dom mindre ofta körs inomhus på banor byggda av lite vad som helst och inte helt sällan på ett skrivbord eller liknande - så det slits inte riktigt på samma sätt. Sen brukar nog dom flesta använda sig av varierande metoder beroende på var på banan och vad det är man bygger.
Jag misstänker också att RC-folk ser eventuellt slitage och reparationer som ett mindre problem, eftersom det redan är en del av själva fordons-delen av hobbyn, i alla fall gör jag det - så den aspekten tänkte jag inte alls på, men självklar när du säger det. En mini-crawler-bana är liksom inget som direkt packas upp och ner en massa.
Och vips har två personer lärt sig något nytt om andras hobbies - sicken grej.