2026-10-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.B
Jag följer en mängd radioprogram dagligen, bl.a. Ekonomiekot Extra av Sveriges Radio, och idag hörde jag ett program som provocerade mig. Tänkte bara kolla hur ni ser på det.

Länk till avsnittet:
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/sa-kan-sverige-tappa-fyra-miljoner-invanare-allvarliga-konsekvenser

Kontentan är ungefär detta;

Och jag bara lyssnade och satt och fistpumpade näven hela tiden och tänkte YES YES YES! Usch, jag hatar ungar, nästan lika mycket som jag hatar invandrare. Invandrarungar hatar jag mest av allt. Där snackar vi störande element i vardagen för alla oss som vill ha lugn och ro. För mig låter det som om drömmen besannades.

Tyvärr är ju slutsatsen man får dra av detta, som bildad akademiker, att det SR målar upp är ju någon slags kommunistisk propagandabild som inte alls kommer att inträffa. Jag kan inte tänka mig att vi kommer att vara 4 miljoner människor i landet om 75 år. Vad tror du?

Att kvinnor föder allt färre barn är inget unikt för Sverige. Det är en långtgående trend över i princip hela världen, förutom i negerländerna.

Vad tänker ni kring detta? Kommer Sverige bestå av 4 miljoner människor 2075? Sen kan vi bygga vidare på frågan och diskutera hur vi löser sjunkande födelsetal? Alla med minsta ekonomiska know-how förstår ju att ekvationen inte går ihop om allt färre tvingas betala för allt fler pensionärer som drar dyr sjukvård och resurser.

–Men löser vi verkligen krisen genom att ösa in analfabetiska afrikaner i landet? Jag är skeptisk. Jag tänker att det handlar om andra faktorer i första hand. Kanske ekonomiska och sociala initiativ för att förmå oss, svenskarna, att vilja och kunna föda fler barn.

Det är naturligtvis propaganda som kommer från svenskt näringsliv och invandrar aktivister.
Frågan är ju blir invandrare aldrig gamla? sjuka? Dom blir det va?
Så med andra ord när invandrarna är gamla så måste vi importera ännu fler invandrare som kan ta hand om dom gamla invandrarna? eller?

Om 3 miljoner invandrare återvandrar till sina egna hemländer så kommer det ju inte behövas någon personal som tar hand om dom, eller hur?

Det som politikerna håller på med är ett klassiskt pyramidspel där man hela tiden måste fylla på med betalande idioter för att kunna hålla pyramidspelet levande.
Men ingen nation skulle dö ut om invandrarna åkte hem igen, i andra världskriget dog 60 miljoner människor inga nationer gick under för det.

Men det som politikerna håller på med kommer absolut leda till krig!
Citera
2026-10-01, 22:08
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det här kommer att accelerera, inte bara pga att svenskar föder färre barn utan de ekonomiska utsikterna för Sverige är katastrofal. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med jobb i en ständigt krympande ekonomi så folk har inget val än att söka sig utomlands. Sedan har vi alla problem med landet som t.ex. korruption, kriminalitet, usel livskvalité och icke fungerande samhällsservice som ytterligare motiverar folk att sticka.

Faktum är om man ökar invandringen så kommer det accelerera utvandingen eftersom de blir fler folk på färre jobb.

Sverige är dead man walking.
Citera
2026-10-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast det här är ju bara myter, menar ”ni” att invandrare inte använder den offentliga sektorn? Sök lite på nätet ska du se att gruppen invandrare utnyttjar mer den offentliga sektorn än de bidrar till den genom arbete och finansiering. Samma problem dyker upp med pensionerna; ”Den stora invandringen från länder med låg utbildningsnivå kommer att fördubbla statens kostnader för grundskyddet i pensionssystemet.”
(FB) Efter 45 år på jobbet: 480 kronor lägre pension än garantipensionen

De som ska ”rädda” pensionerna är de som urholka systemet.
Jag avsåg dagens situation där jag fortsatt hävdar att exv äldreomsorg och hemtjänst bärs upp av invandrare. Bland invandrare är det väl bara iranier och finländare som har större andel i åldersgruppen som behöver dessa tjänster. Stora grupper som somalier och syrier har en låg medelålder.
Ska vi tvinga svenska ungdomar att välja dessa omsorgsyrken?
Citera
2026-10-03, 16:05
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag avsåg dagens situation där jag fortsatt hävdar att exv äldreomsorg och hemtjänst bärs upp av invandrare. Bland invandrare är det väl bara iranier och finländare som har större andel i åldersgruppen som behöver dessa tjänster. Stora grupper som somalier och syrier har en låg medelålder.

Ah, så du utgår från precis just nu, då faller ju hela argumentet om att vi behöver invandring för framtiden, för det är ju tydligen inte så framtiden vi bör beakta då det enbart är just nu som gäller, för som mitt tidigare inlägg visade så blir det ju en evig befolkningstillväxt som blir orimlig. Fast, samtidigt är ju gruppen invandrare som kräver mest vård just nu.
Citera
2026-10-05, 02:04
Medlem
Nattbussen4s avatar
Invandring är den dumme och late politikers sätt att lösa ett problem, om nu ett problem ens finns i det. Ett mindre befolkning som delar samma språk, samma etniska ursprung och samma kultur är att föredra.

Den invandringen som Sverige sysslar med skapar långt fler följder och problem än vad man får igen i "mer folk". Eller att en evig folktillväxt föds ur ett sådant argument och blir typ alltid-giltigt.

Av en händelse läste jag om svenska fängelser, och hur man inom den inrättningen håller det lugnt, och devisen är: Tråkigt Är Tryggt.

Sverige kunde sammanfattas så innan man började med storskalig främmande invandring, och även om man får anstränga sig inom fängelseinrättningar och skapa ett medvetet system för att hålla det så lugnt och konfliktfritt som möjligt (ännu mer nu när fängelserna mest upptas av Mena och Afrika), är det också så som man borde kunna analysera samhället överlag angående folkgrupper och kulturer, oavsett bakgrunden till gruppers problem och beteenden. Segregation är människans eget svar på samma logiska nivå där det lämnas utrymme för vissa samarbeten och reciprocitet.

Att påstå att det Europa gör är utveckling, är bara ett försvar för att kunna försvara vad som helst. Det är inte utveckling att rasera kultur och etnicitet i länder, eller öppet tala illa om de folk man är satta att representera.

Säkerhet (och sammanhållning) byggs någonstans på en förutsägbarhet.
Citera
2026-10-05, 02:08
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det är naturligtvis propaganda som kommer från svenskt näringsliv och invandrar aktivister.
Frågan är ju blir invandrare aldrig gamla? sjuka? Dom blir det va?
Så med andra ord när invandrarna är gamla så måste vi importera ännu fler invandrare som kan ta hand om dom gamla invandrarna? eller?

Om 3 miljoner invandrare återvandrar till sina egna hemländer så kommer det ju inte behövas någon personal som tar hand om dom, eller hur?

Det som politikerna håller på med är ett klassiskt pyramidspel där man hela tiden måste fylla på med betalande idioter för att kunna hålla pyramidspelet levande.
Men ingen nation skulle dö ut om invandrarna åkte hem igen, i andra världskriget dog 60 miljoner människor inga nationer gick under för det.

Men det som politikerna håller på med kommer absolut leda till krig!

Bara en sådan sak som att pensioner inte längre handlar om att du har sparat ihop till någonting, eller att det ligger en pott med guld och väntar på din pensionsdag, utan att det tas från den delen av befolkningen som arbetar just i dag.

Ett pyramidspel, som du säger.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-10-05 kl. 02:42.
Citera
2026-10-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino

Man ska inte tvinga någon till ett visst jobb, utan det är upp till arbetsgivaren att göra jobbet attraktivt istället för att bara erbjuda skit och ingenting.
Är det inte konstigt att sverige innan har klarat av att ha personal i dessa yrken?
Citera
2026-10-06, 15:16
Medlem
Tidsresenarens avatar
Jag tror det bara behövs fler kvinnor, vilket i sin tur sätter lite press på kvinnor med orimliga krav. Det kommer medföra till att det blir fler parbildningar och barn.

I takt med att utvandringen av män fortlöper även kommande år, som statistik visar, så kommer problemet lösa sig självt inom en viss tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in