Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Jag tror att du måste hitta en bra väg som passar just dig. Det känns som att man blir lite kluven när du förklarar som du gör.
Om man vantrivs så mår man inte bra. Du säger själv att företaget kommer att kursa inom kort antagligen.
Från även att du har ekonomi för att kunna klara av Jag tror att det är 45 dagar och det kommer att bli avstängd.
Så är det ändå onödigt att använda sina besparingar om man säger så.
Det bästa du kan göra måste ju vara att du söker jobb när du har ett arbete. Det finns inga garantier för att du kommer att få ett arbete även att du har en bra utbildning.
Det läser man ju på tidningar och på nätet. Det är ju många som söker flera hundra jobb som inte ens får komma på en anställningsintervju.
Du skriver att du är arg på chefen och vill göra ett helvete för chefen. Jag tänkte på att du säger att du vill göra Livet svårt för dina chefer. Det kanske kan vara bra att bara hålla en låg profil. Problemet är att du kan få problem med om du ska ha någon som ska gå i god för dig för nya arbete.
Många chefer kan ställa till ett helvete bara för en enkel sak för att du gör något galet.
Detta kommer ju att följa med dig ganska länge även att du har en rimlig förklaring.
Ja jag försöker att dölja min irritation så långt jag kan. Självklart hade jag hellre använt mina besparingar till annat, poängen är mest att jag KAN säga upp mig förutsatt att jag hittar nytt inom ett halvår. Läget är på den nivån att jag hade kunnat ta ett jobb jag är överkvalificerad också, jag vill bara inte vara kvar här. Tack för din input
Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Om det ändå bara handlar om några månader tills du obönhörligen får sparken, då är det bara att sitta av tiden. Börja lalla runt på jobbet, gör det du hinner utan att anstränga dig extra, ta inte in någon stress för det är ändå skitsamma i slutändan. Vad ska de göra, ge dig sparken?

Haha ja det är ju en tanke också men jag är så central på min arbetsplats att det typ hade fuckat mig mer att börja lalla än att bara dra :/ tänker på referenser. Men jag har andra bra kollegor som jag kan fråga även om jag slutar försöka alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
flytandelycka
Jag är i exakt samma situation som dig fast jag bor i en stor stad. Jag valde dock att berätta för chefen om hur situationen är. Han gick som vanligt i försvarsställning men insåg nog snart att även han vill ha en god stämning på kontoret. Det har blivit bättre tillfälligt. Han lär dock glömma bort detta mötet så snart han blir på dåligt humör igen.
Aaaa det är exakt det där med att man inte får något som helst gehör när man berättar. Finns inte ens några pengar om chefen hade velat anställa fler t.ex. Dessutom är jag så arg att jag inte hade skött ett sånt samtal särskilt snyggt, iallafall inte i närtid...
Hur resonerar du? Vill/ska du säga upp dig? Eller är du lika kluven som jag är?