Igår, 03:35
Medlem
Förutom droger, sex, spel etc som på ett rätt tydligt sätt går att härleda direkt till belöningscentra? (sex är väl iofs ytterst biologiskt betingat, men såklart mer mångfacetterat än så)

Vad är livet till för? Var i tillvaron hittar ni viljan att fortsätta leva?
Citera
Igår, 03:40
Medlem
Flytta gärna till lämpligt forum om jag är helt fel ute här. Vilket jag vid närmare eftertanke kanske är. Men tanken går tyvärr lite långsamt atm..
Citera
Igår, 03:58
Medlem
Ok, det här blir otydligt, men du kanske ser poängen..

Föreställ dig ett slott som du bygger, du vill att det slottet ska innehålla xxx och bestå av yyy.

när du är klar med "x" & "y"

Vart ska du ställa ditt slott xy? kalla det a
Vad finns runt xya ? kalla det b

poängen är jag vill ha xyab = alla xyab är jag

Jag vill något

Förstår du något av vad jag försökte säga?
Citera
Igår, 04:01
Medlem
Onanikrems avatar
Läs mitt svar i din förra tråd.

Livet består av så mycket mer än snabba fixar som sex, alkohol/knark och spel.
Tränar du regelbundet producerar kroppen endorfiner som är kroppens eget "knark"

Skaffa dig ett fritidsintresse som du nördar ned dig i och blir bäst på.
Citera
Igår, 04:04
Medlem
Onanikrems avatar
Även om jag bara åker och handlar mat så blir mina hundar galet glada av att se mig när jag kommer hem, det är som jag varit borta en månad.
Citera
Igår, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisacryforhelp
Allt kan relativiseras och förringas när man zoomar ut tillräckligt mycket, men allt kan också ges mening om man zoomar in. Mening handlar om konsekvenser; i det lilla har det mesta konsekvenser.

Livet är en möjlighet att göra det bästa av en massa små val. Man kan styra utfallet genom att ge upp eller fortsätta kämpa för nästa lilla seger.
Citera
Igår, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Allt kan relativiseras och förringas när man zoomar ut tillräckligt mycket, men allt kan också ges mening om man zoomar in. Mening handlar om konsekvenser; i det lilla har det mesta konsekvenser.

Livet är en möjlighet att göra det bästa av en massa små val. Man kan styra utfallet genom att ge upp eller fortsätta kämpa för nästa lilla seger.

Fuck va fint. Precis det där behövde jag precis nu. Tar jag med mig in i dagen som snart ska starta efter en sömnlös natt.
Citera
Igår, 06:23
Medlem
halaltarzans avatar
Mitt jobb är väl tämligen roligt måste jag säga, och är det som idag måndag så är man uppe och studsar tidigt och är förväntansfull. Fast att gå upp runt fyra som en del andra här är väl dock lite väl tidigt kan jag tycka.
Citera
Igår, 09:17
Medlem
jakirosmothers avatar
knark
Citera
Igår, 09:50
Medlem
ansluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Mitt jobb är väl tämligen roligt måste jag säga, och är det som idag måndag så är man uppe och studsar tidigt och är förväntansfull. Fast att gå upp runt fyra som en del andra här är väl dock lite väl tidigt kan jag tycka.

Får man fråga vad du jobbar med?
Citera
Igår, 09:58
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Får man fråga vad du jobbar med?

Jobbar hemifrån som säljare.
Citera
Igår, 10:09
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisacryforhelp
Förutom droger, sex, spel etc som på ett rätt tydligt sätt går att härleda direkt till belöningscentra? (sex är väl iofs ytterst biologiskt betingat, men såklart mer mångfacetterat än så)

Du jagar något kallat dopamin. Det får man från godis, spel, sex, alkohol, droger.

Sådant gör livet meningslöst, på längre sikt.

Om du istället slutar vara ego, bara tänka jag jag jag jag, så kommer du finna att hjälpa andra, göra bra saker som inte har med dig själv att göra, ger mening och syfte åt livet.

Du har levt livet fel hittills. Vill du börja leva rätt?

Eller så kan du fortsätta göra vad du gjort hittills, och få samma resultat du fått hittills.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in