Citat:
Ursprungligen postat av
panthr0
Många dricker hellre sin egna öl (som kostar en femtedel av 80) och så vill inte Plan B ha det, så man får inte gå ut. Må hända att Plan B har, jämförelsevis, "okej priser" - men för många är det ändå för mycket och då vill man dricka eget och det får man inte. Jag lägger ingen särskild värdering i att det förhåller sig så, jag bara konstaterar att det är så.
Där får man ju ha med sig egen öl också. Det kommer alltid finnas folk som dricker innan och har med sig det dom inte hunnit få i sig. Du verkar ha hört en del, har du också hört om det är sant att banden som spelade på Tomrummet i själva verket är principiella Plan B-vägrare? Jag är tveksam till sanningshalten eftersom t.ex. Mob 47 spelat flera gånger på Plan B tidigare.
Eller gå till ställen som Tomrummet i stället. Det är ju trots allt så enkelt, att endast besöka sånt man uppskattar.
Mob 47 skiter i det bråket. Det är helt och hållet tomrummet (och vissa band som spelade i torsdags) som inte gillar Carlos för att han har blivit en liten malmö baron som hatar diy och älskar pengar.
Jag skiter också fullständigt i bråket och gillar båda ställena. Jag menar totalitär hade passat på tomrummet men de har ju inte plats. Då är plan b bra som kan ta mer folk. Många band hade passat på tomrummet. Jag förstår varför bråket har uppstått och jag köper vad tomrummet säger när det kommer till hc/punk/alt scenen. Men plan B är mer än den scenen.
I fredags var det kö från tomrummet bort till pågen. Aldrig varit med om så mycket folk där och de kunde bara släppa in kanske 2/10 av alla som ville in. Det är vad det är när lokalen är mindre. Jag går mer gärna på en tomrummet spelning än en plan b spelning.
Försvinner plan b så kommer utbudet av band bli sämre. Då är det bättre att en kommersiell kapitalist finns som bokar bra band än inte. Eller så får tomrummet fixa större lokaler.
Tomrummet drivs på vilja, kärlek till scenen och +-0
Plan B är kommersiella och vill tjäna pengar, punkt!