2026-09-27, 22:21
Medlem
Svavelbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Har de hyrt in spän-blattar som vakter? Punkare brukar normalt inte vara våldsamma.

Finns det andra vakter?
Citera
2026-09-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Har fått höra att publiken inte fick lämna området efter de scannat in sig med biljetten, det kan ju lätt tänkas leda till stora irritationer om man typ glömt plånboken i bilen eller på hotellrum och sen inte få komma in igen.
Liksom wtf har aldrig hört talas om såna regler. Är det alltid såna regler på detta ställe?
Tror du på allt du hör?
Citera
2026-09-27, 22:47
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluefisk
Tror du på allt du hör?

Frågar som innan, var du på plats och kan verifiera annat?

Ja jag tror på personer som var på plats. OMG så dum jag är och inte litar på Bluefisk istället.
Senast redigerad av BlackBooks 2026-09-27 kl. 22:50.
Citera
2026-09-28, 01:55
Medlem
Citat:
Frågar som innan, var du på plats och kan verifiera annat?

Ja jag tror på personer som var på plats. OMG så dum jag är och inte litar på Bluefisk istället.

Jag var INTE på plats under denna konsert, men jag har varit på Plan B ett antal gånger förr, senaste gången var förra sommaren. I alla fall då var det som någon sa, lämnade du området kom du inte in igen.

Mycket kan ändrats på ett år, men då var det små trånga barer, dyr öl och rätt kassa lokaler ur ett konsertperspektiv.
Citera
2026-09-28, 08:00
Medlem
panthr0s avatar
Citat:
Har fått höra att publiken inte fick lämna området efter de scannat in sig med biljetten [...] Är det alltid såna regler på detta ställe?
Ja. De har serveringstillstånd och när ölen kostar 80 spänn för ett litet glas vill människor gärna smita ut en sväng och dricka sin egen dricka.
Citera
2026-09-28, 09:07
Medlem
santos_devilles avatar
Jag var på plats och såg allt. Väldigt hög medelålder, väldigt mycket fylla och ett redan stort hat emot plan b och dess ägare. Sen hjälpte det inte att vakterna var på helspänn hela kvällen.

Man märkte att vakterna inte gillade crustisar som inte förstod att man inte får ta med sig dricka ut i rökrutan. Eller att man inte får röka en joint även om ingen annan i rökrutan bryr sig.

En av de första som blev slagen av väktare var tydligen en musiker från något band och ”världens snällaste människa” han fick en fjäderbatong i skallen så den spräcktes. Sen bröt helvetet ut. Folk kastade allt man hittade. Kravallstaket, glas, krukor.

Helt fel folk att börja bråka med. Nihilister som hatar väktare och snuten. Klart ingen bryr sig och kommer gå till attack.
Citera
2026-09-28, 09:09
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panthr0
Ja. De har serveringstillstånd och när ölen kostar 80 spänn för ett litet glas vill människor gärna smita ut en sväng och dricka sin egen dricka.

Det är ju inte små öl. Du får ju en vanlig 0.45L öl för 79 eller vad fan det nu var. Plan B har ju ändå okej priser. Sen att crustisar kanske vill ha egen billig pilsner är ju en annan sak.

Det var ju spaning på Tomrummet kvällen innan då kostade 5 öl 100 spänn men folk hade ändå med sig egen öl
Citera
2026-09-28, 09:13
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidfel
Jag var INTE på plats under denna konsert, men jag har varit på Plan B ett antal gånger förr, senaste gången var förra sommaren. I alla fall då var det som någon sa, lämnade du området kom du inte in igen.

Mycket kan ändrats på ett år, men då var det små trånga barer, dyr öl och rätt kassa lokaler ur ett konsertperspektiv.

Plan B hade öppnat alla sina lokaler för spelningen så lilla scenen var merch istället för att ha det i stora salen. Det var slutsålt
Men ändå luftigt och inte trångt alls. Det blev trångt i rökrutan och barerna mellan spelningarna med det blir det alltid på alla ställen. Och plan B har väl ändå typ Malmös billigaste öl. Plan B är skit men ska man gnälla på att en öl kostar 80 spänn ska man kanske stanna hemma
Citera
2026-09-28, 11:57
Medlem
panthr0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är ju inte små öl. Du får ju en vanlig 0.45L öl för 79 eller vad fan det nu var. Plan B har ju ändå okej priser. Sen att crustisar kanske vill ha egen billig pilsner är ju en annan sak.
Många dricker hellre sin egna öl (som kostar en femtedel av 80) och så vill inte Plan B ha det, så man får inte gå ut. Må hända att Plan B har, jämförelsevis, "okej priser" - men för många är det ändå för mycket och då vill man dricka eget och det får man inte. Jag lägger ingen särskild värdering i att det förhåller sig så, jag bara konstaterar att det är så.

Citat:
Det var ju spaning på Tomrummet kvällen innan då kostade 5 öl 100 spänn men folk hade ändå med sig egen öl
Där får man ju ha med sig egen öl också. Det kommer alltid finnas folk som dricker innan och har med sig det dom inte hunnit få i sig. Du verkar ha hört en del, har du också hört om det är sant att banden som spelade på Tomrummet i själva verket är principiella Plan B-vägrare? Jag är tveksam till sanningshalten eftersom t.ex. Mob 47 spelat flera gånger på Plan B tidigare.

Citat:
Plan B är skit men ska man gnälla på att en öl kostar 80 spänn ska man kanske stanna hemma
Eller gå till ställen som Tomrummet i stället. Det är ju trots allt så enkelt, att endast besöka sånt man uppskattar.
Citera
2026-09-28, 12:10
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panthr0
Många dricker hellre sin egna öl (som kostar en femtedel av 80) och så vill inte Plan B ha det, så man får inte gå ut. Må hända att Plan B har, jämförelsevis, "okej priser" - men för många är det ändå för mycket och då vill man dricka eget och det får man inte. Jag lägger ingen särskild värdering i att det förhåller sig så, jag bara konstaterar att det är så.

Där får man ju ha med sig egen öl också. Det kommer alltid finnas folk som dricker innan och har med sig det dom inte hunnit få i sig. Du verkar ha hört en del, har du också hört om det är sant att banden som spelade på Tomrummet i själva verket är principiella Plan B-vägrare? Jag är tveksam till sanningshalten eftersom t.ex. Mob 47 spelat flera gånger på Plan B tidigare.

Eller gå till ställen som Tomrummet i stället. Det är ju trots allt så enkelt, att endast besöka sånt man uppskattar.

Mob 47 skiter i det bråket. Det är helt och hållet tomrummet (och vissa band som spelade i torsdags) som inte gillar Carlos för att han har blivit en liten malmö baron som hatar diy och älskar pengar.

Jag skiter också fullständigt i bråket och gillar båda ställena. Jag menar totalitär hade passat på tomrummet men de har ju inte plats. Då är plan b bra som kan ta mer folk. Många band hade passat på tomrummet. Jag förstår varför bråket har uppstått och jag köper vad tomrummet säger när det kommer till hc/punk/alt scenen. Men plan B är mer än den scenen.

I fredags var det kö från tomrummet bort till pågen. Aldrig varit med om så mycket folk där och de kunde bara släppa in kanske 2/10 av alla som ville in. Det är vad det är när lokalen är mindre. Jag går mer gärna på en tomrummet spelning än en plan b spelning.

Försvinner plan b så kommer utbudet av band bli sämre. Då är det bättre att en kommersiell kapitalist finns som bokar bra band än inte. Eller så får tomrummet fixa större lokaler.

Tomrummet drivs på vilja, kärlek till scenen och +-0

Plan B är kommersiella och vill tjäna pengar, punkt!
Citera
2026-09-28, 13:28
Medlem
panthr0s avatar
Just själva bråket och vad som faktiskt hände är, för mig i alla fall, tvärtom ganska intressant. Ordningsvakternas uppförande under kvällen och deras bruk av (vad det verkar som hittills i alla fall) oproportionerligt våld borde tittas närmare på.
Citera
2026-09-28, 13:39
Avstängd
Citat:
Jag var på plats och såg allt. Väldigt hög medelålder, väldigt mycket fylla och ett redan stort hat emot plan b och dess ägare. Sen hjälpte det inte att vakterna var på helspänn hela kvällen.

Man märkte att vakterna inte gillade crustisar som inte förstod att man inte får ta med sig dricka ut i rökrutan. Eller att man inte får röka en joint även om ingen annan i rökrutan bryr sig.

En av de första som blev slagen av väktare var tydligen en musiker från något band och ”världens snällaste människa” han fick en fjäderbatong i skallen så den spräcktes. Sen bröt helvetet ut. Folk kastade allt man hittade. Kravallstaket, glas, krukor.

Helt fel folk att börja bråka med. Nihilister som hatar väktare och snuten. Klart ingen bryr sig och kommer gå till attack.

Jag vet inte varför de envisas med att boka band i detta segment, då publiken hatar Plan B och indiebaronen.

Det var pissig stämning med crusties sen långt tillbaka, redan på tiden för gamla plan B-stället.

Förresten, varför är dagens punkare såna jävla moraltanter och pk-fittor för? Massa svammel om safe space och annat dumt.

Serveringstillståndet ryker ju om tillståndsenheten ser att de inte har kontroll över att folk inte tar med sig eget dricka, men det fattar inte krusty the klown-folket.
Senast redigerad av 2026-09-19 2026-09-28 kl. 13:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in