Igår, 11:14
Avslutad
Stefan Holm attackerade på lördagskvällen
journalisten Emil Persson i anslutning till Bokmässan i Göteborg.
Flera personer blev vittnen till händelsen.
Stefan Holm bekräftar för SVT att han är misstänkt för misshandel.
– Tyvärr brast det för mig när jag mötte honom, säger Stefan Holm efter händelsen.

Så, vad hade ni gjort?

(FB) Stefan Holm polisanmäld av Emil fördomspodden Persson för strypattack, Bokmässan 2026
Citera
Igår, 11:40
Moderator
Maviels avatar
Rubrik editerad, Stefan Holm borttaget ur rubriken. Det aktuella fallet diskuteras bäst i tråden som länkas i TS, men denna frågan borde kunna diskuteras inom ramen för Psykologi.

Övrigt - ämnen som saknar eget forum --> Psykologi
/Moderator
Citera
Igår, 11:56
Medlem
En dänsk skälle
Citera
Igår, 12:02
Moderator
Maviels avatar
Jag har blivit utsatt för det här, i min yrkesutövning. Tyvärr (för min egen del) är jag en person som som väljer att slåss i en dylik situation. Säger tyvärr eftersom jag är en liten kvinna och att det då är dumt att bråka. Men jag lyckades skrämma personen och denne blev övermannad av en väktare. Han bad väktaren att hålla mig borta
Citera
Igår, 12:03
Medlem
Epimaness avatar
Knä i skrevet och sen en kombination av slag.
Citera
Igår, 12:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
En dänsk skälle

Och hur lyckas mammas lilla fajter med det då om någon håller dig runt halsen?
Senast redigerad av halaltarzan Igår kl. 12:18.
Citera
Igår, 12:08
Medlem
hippilis avatar
Försökt få in mina tummar i dennes ögon sedan om jag haft chansen slagit mig trött i självförsvar
Citera
Igår, 12:14
Avslutad
Oavsett dåre så snabbt som ögat en rak vänster mot ansiktet, sen krokben osv..
Säkert tumult hade det blivit, dårar som går till attack med strypgrepp ska skickas till polisen.
Citera
Igår, 12:15
Medlem
Om du står upp är det väldig enkel försvarsteknik som lärs ut på i princip alla självförsvarskurser och som faktiskt fungerar om det inte är väldig stor skillnad i styrkeförhållandet och längd.
Citera
Igår, 12:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Hade nog blivit jävligt förvånad. Trots allt man nu faktiskt lärt sig. Judo sedan man var 5 år gammal, sedan karate i 15 år. Så man borde ju kunna ha ett svar. Möjligen ger man en respons över just denna lärdom som ligger dold någonstans i hjärnan. Men mest riktigt kommer man nog bli just förvånad att skit som detta händer och rädd för att just agera.
Citera
Igår, 13:15
Medlem
Mechilas avatar
Man ska komma ihåg att inte skrika för då kvävs man snabbare...
Citera
Igår, 14:14
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Simma igenom med en arm och sedan en knytnäve eller armbåge på näsan. Men vilken strypning avser TS? Att strypa med bägge händerna runt halsen gör bara den som inte kan något om fighting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in