2026-09-27, 05:26
Medlem
Jag har nu hela morgonen försökt koppla mig till flashback med olika NordVPN servrar men ingen av dem funkar. Även testat med deras servrar med olika dns. Funkar fortfarande inte.
Har testat över 30 olika servrar nu.

Vad är problemet?
Varför blockerar flashback NordVPN?
Citera
2026-09-27, 05:58
Medlem
Tungrodds avatar
De kanske har strul med nåt, det behöver inte innebära en blockering. Kan du använda din VPN på andra sidor? Betalt i tid osv.?
Citera
2026-09-27, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
De kanske har strul med nåt, det behöver inte innebära en blockering. Kan du använda din VPN på andra sidor? Betalt i tid osv.?

Redan kontrollerat.
Flashback funkar med vanlig uppkoppling. Dns kollat likaså.

Och ja, går att använda allt annat.

Vpn är blockeras och det har varit tydligt vpn blockad tidigare också .
Citera
2026-09-27, 10:13
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Jag har nu hela morgonen försökt koppla mig till flashback med olika NordVPN servrar men ingen av dem funkar. Även testat med deras servrar med olika dns. Funkar fortfarande inte.
Har testat över 30 olika servrar nu.

Vad är problemet?
Varför blockerar flashback NordVPN?

Jag vet inte är det korta svaret, men kommer undersöka saken.

Jag hade problem nu på morgonen med att komma in på forumet via desktop (med NordVPN påslaget), men kom samtidigt in på forumet utan problem med mobilen (där jag också hade NordVPN påslaget). Stängde av VPN på desktop, och då fungerade det. Så det verkar som vissa uppkopplingar med NordVPN strular, och vissa inte. Kommer följa upp saken och se ifall jag får någon klarhet i saken.

admin
Citera
2026-09-27, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag vet inte är det korta svaret, men kommer undersöka saken.

Jag hade problem nu på morgonen med att komma in på forumet via desktop (med NordVPN påslaget), men kom samtidigt in på forumet utan problem med mobilen (där jag också hade NordVPN påslaget). Stängde av VPN på desktop, och då fungerade det. Så det verkar som vissa uppkopplingar med NordVPN strular, och vissa inte. Kommer följa upp saken och se ifall jag får någon klarhet i saken.

admin

Som sagt testade ca 30 servers från NordVPN alla var blockerade, du hade kanske dedicated server eller dylikt?

I vilket fall så verkar det vara okej nu. Så från ungefär 05:00-12:50.

Har du fått något svar om varför detta hände?
Citera
2026-09-27, 14:14
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Som sagt testade ca 30 servers från NordVPN alla var blockerade, du hade kanske dedicated server eller dylikt?

I vilket fall så verkar det vara okej nu. Så från ungefär 05:00-12:50.

Har du fått något svar om varför detta hände?

Jag är uppkopplad via NordVPN just nu, via desktop, och har inga problem med att komma åt forumet.
Vilket givetvis inte hjälper dig.

Jag har fått en del svar kring varför det ibland är problem med NordVPN, men skulle egentligen vilja avvakta innan jag utvecklar problemet. Men i korthet så verkar det bero på att en hel del skadlig trafik kommer via NordVPN. Att vissa aktörer använder NordVPN och agerar på ett sätt som gör att deras ip-adresser blockeras tillfälligt. Inte för alltid, men under en kortare period. När detta inträffar så byter de ip-adresser och fortsätter, så när du tilldelas en ip-adress som har blockerats så kommer du inte åt forumet.

Det ligger i både vårt och ditt intresse att du kommer åt sidan, så vi tittar på hur detta kan hanteras på bästa sätt.

admin
Citera
2026-09-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag är uppkopplad via NordVPN just nu, via desktop, och har inga problem med att komma åt forumet.
Vilket givetvis inte hjälper dig.

Jag har fått en del svar kring varför det ibland är problem med NordVPN, men skulle egentligen vilja avvakta innan jag utvecklar problemet. Men i korthet så verkar det bero på att en hel del skadlig trafik kommer via NordVPN. Att vissa aktörer använder NordVPN och agerar på ett sätt som gör att deras ip-adresser blockeras tillfälligt. Inte för alltid, men under en kortare period. När detta inträffar så byter de ip-adresser och fortsätter, så när du tilldelas en ip-adress som har blockerats så kommer du inte åt forumet.

Det ligger i både vårt och ditt intresse att du kommer åt sidan, så vi tittar på hur detta kan hanteras på bästa sätt.

admin

Som jag sa så hade jag inte något problem längre, däremot är det ett upprepande problem som förekommer med jämna mellanrum.

Att istället göra soft-bans på 1h hade varit bättre istället för 6h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in