2026-09-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Har du under ditt liv nånsin sagt ett skämt som någon tagit illa vid sig av? Vad skulle du säga om någon pga detta skämt hoppade på dig och tog stryptag 8 år senare?
Inte hade jag ringt polisen iallafall,hade gett han en lavett.
Citera
2026-09-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Haha Holm manlig?
Det är väl jävligt kvinnligt att gå runt och grubbla över något i flera års tid och sen inte kunna lägga band på sina känslor. Hela Holms beteende känns som en hysterisk kvinna som blivit lämnad av sin man och som hämnas på honom 8 år senare. Holm är ett totalt känslovrak här, dvs jävligt omanlig.

Män är väl mycket mer benägna att ta till våld än vad kvinnor är. Åtminstone våld som orsakar skada. Det har som sagt att göra med höga testosteronnivåer vilket andra nämnt, men att det finns en orsak behöver ju inte betyda att det inte är ett problem.
Citera
2026-09-27, 15:52
Medlem
Francos avatar
Jag backar Holm till 110%. Den där personen Persson tycks ha kopplingar till klåparna Filip & Fredrik, vilket gör att alla borde supporta Holm till 110%!
Citera
2026-09-27, 15:53
Medlem
9zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Hoppas det blir nyval. Om något fick det att tippa över till rödgröna istället för Örebropartiet så är det att en massa högermän går ut och ÄLSKAR att Stefan Holm attackerar barn i skolan och journalister. Kallar det "manligt".
Ew.
Liberalerna borde verkligen ta avstånd från SD som Centerpartiet gör med V och SD.

Är det en attack att flytta på en bråkstake till snorunge genom att ta tag i ärmen?
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Inte hade jag ringt polisen iallafall,hade gett han en lavett.

Hade du tyckt personen var rimlig?
Citera
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Om han får ringa misshandel kommer han väldigt lindrigt undan. Det ligger och pendlar mellan misshandel och mordförsök, eftersom han inte självmant avbröt misshandeln.

Är du på riktigt!? Mordförsök!?

Han stod ju utanför Gothia Towers & pratade med SVT strax efter förhöret hos polisen.

Så han betraktas knappast som en John Wayne Gacy av polisen...
Citera
2026-09-27, 15:54
Medlem
Enda förmildrande för Holm är att det måste klassas som väldigt grovt att hota med Patrik Sjöberg, en jättestor jätteläskig kokainist, plus att han är lika aggressiv som Holm själv.. Men att hota med någon annan, även om det är Patrik Sjöberg , kan inte klassas som mordhot.
Citera
2026-09-27, 15:55
Medlem
Bögen Holm ber om ursäkt och erkänner att han är ett psykfall.

Emil vann. Igen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/stefan-holm-har-gjort-bort-mig
Efter händelsen förklarade han sitt agerande med en långvarig ilska gentemot Emil Persson för ett skämt i ett tv-program 2018. Men vid lunchtid på söndagen tog han helt avstånd från sina handlingar.

”Man ska inte slåss, man ska inte hoppa på någon på det sätt som jag gjorde igår. För detta vill jag be om ursäkt. Dels till Emil Persson, dels till Bokmässan och andra närvarande, dels till min fru som älskar Bokmässan ännu mer än jag och som på grund av mig inte fick uppleva årets sista dag på mässan”, skriver han och fortsätter:

”Så vad göra? Naturligtvis är situationen ohållbar och jag kommer att söka den hjälp som finns att få i form av samtalsterapi eller annan terapi. Jag behöver hjälp och jag ska se till att få den.”
Citera
2026-09-27, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag röstar höger. Tycker du Holms beteende är manligt? Isåfall är det dags för dig att omvärdera vad en riktig man är. Holm är en hysterisk kvinna här som inte kan kontrollera sina känslor.

Varför ska kvinnor få skulden för att män slåss på krogen? Vet du Holm gav sig på någon i sin egen storlek som tidigare förorättat honom och hans son, som han såg det. Det tycker inte alla är så himla moraliskt förkastligt som du. Han har inte slagit någon svagare eller attackerat honom bakifrån eller annat fegisbeteende.
Citera
2026-09-27, 15:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Ja enligt dig är hormoner störningar. Jag anser det vara naturligt och inte straffbart. Snarare tvärt om, män skall få ges möjlighet att vara män. Inte lägga band på sig som några fittor.

Att han själv och hans försvarare försöker förminska detta till problem med ilska och affekt förändrar ingenting. Det är bara lekmannatermer för vad som i medicinsk mening är en allvarlig psykisk störning.

När en person bär på ett djupt och okontrollerat hat i åtta år över ett gammalt skämt, för att sedan drabbas av en total kortslutning och gå till fysisk attack, så handlar det inte om "humör". Det är en patologisk oförmåga att reglera känslor och impulser. Det faktum att hans mentala spärrar är så skadade att han helt nykter tar ett potentiellt livsfarligt strypgrepp visar att han har en klinisk störning. Att kalla en sådan tickande bomb för "naturlig" är helt befängt. Mannen är en fara för allmänheten och behöver sluten psykiatrisk vård och tung medicinering innan det slutar i en katastrof.
Senast redigerad av tombooj 2026-09-27 kl. 16:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Fanan högt genom att ge sig på kortväxta som skolbarn och Emil persson? Hade det varit en reslig herre hade Holm inte vågat

Han är väl duktig på att hoppa?
Citera
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Vilken sida röstar du på? Så jag kan rösta på motsatt.

Så det är manligt att inte ha någon kontroll över sina känslor? Att bli triggered konstant och bete sig som en karen, det är manligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in