2026-09-27, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Hurdå klen? Holm är 181 cm lång.
Han väger under 70kg?
Citera
2026-09-27, 09:59
Avstängd
ziracorns avatar
Oavsett händelse/förlopp/anmälan/Stefans agerande så kan man tydligt se att den här, för mig okände Emil, är en mobbare & dessutom lever på det (på nåt märkligt sätt).

Syns på hans blick.

Påminner lite om tränaren i Hammarby, Henrik Rydström.

Dumdrygt utseende, hånflin - båda från kristendomsträsket Småland dessutom.

Trodde man var snälla där...
Citera
2026-09-27, 09:59
Medlem
Dumdrygs avatar
Det här var ju nästan för märkligt. Timmarna innan säger Emil Persson detta i en intervju:

Citat:
Emil Persson om Bokmässan-fördomarna: "Inte så mycket slagsmål"

Citat:
Vad hade du för fördomar innan du kom hit?

– Fördomarna var nog att det skulle vara relativt hög medelålder och ganska snällt. Det känns inte som att det är så mycket slagsmål på Bokmässan. Det är väl alltid Sweden Rock som skryter med att de är så jävla befriade från våldsdåd. Men Bokmässan tar ju priset. Jag tycker att det är väldigt härligt hä
r.

https://www.lokalpressen.se/emil-persson-om-bokmassanfordomarna-inte-sa-mycket-slagsmal-6.2.11170.c1ba55abfe
Citera
2026-09-27, 10:00
Medlem
Löjligt att bli kränkt och polisanmäla av Emil när Stefan som han retat skojar tillbaka med att ruska om honom lite och håller fast honom.
Citera
2026-09-27, 10:00
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Emil Persson är ett jävla fitthål. Det skrev jag redan när han mobbade våra kvinnliga partiledare i Fördomsshowen. Bara kolla på några avsnitt för att förstå vilken typ han är. Lajvar "vänsterjournalist" (om han nu är det) som tror att han därför har frikort att bete sig som en gris mot folk. Jag står helt på Stefan Holms sida.

Och varför skulle inte partiledare förtjäna att göras ner lite i tv för en gångs skull? Emil Persson kunde ha gått mycket hårdare på dem dessutom, det var harmlösa grejer allting. På samma sätt som de gör ner andra i samhället och håvar in stora löner från skattemedel trots inkompetens
Citera
2026-09-27, 10:03
Medlem
pextas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tombooj
Nej, det har inget med alkohol att göra utan han saknar helt spärr när det väl smäller.

Man såg ju exakt samma sak i maj 2024 när han var lärarvikarie i en skola. Då fanns det absolut ingen alkohol med i bilden, men han flög ändå på en elev och släpade iväg ungen bara för att klassrummet var stökigt. När en person har den typen av gravt störd impulskontroll behövs det varken sprit eller en ordväxling för att propparna ska gå. Det räcker med att han hamnar i ett rum med för mycket folk, blir stressad och ser personen som han har en kognitiv låsning på. Hjärnan kortsluter på en sekund och han blir fysisk direkt, helt utan kemisk hjälp från spriten.

Det var ju till och med så illa att hans fru fick ingripa och dra bort honom mitt under attacken och det var i princip hon som räddade Emil Persson från att bli strypt till döds där vid hissarna på takbaren innan Holm fattade vad han höll på med. Han är direkt livsfarlig när han väl tappar kontrollen.

Frågan är då om det inte är ADHD. Vissa säger autism men jag tror mer på ADHD. Lång grudge och dålig impulskontroll.

Inget ont om ADHD människor jag har själv det och känner av Grudge men har lärt mig hantera det . När jag va yngre va det svårare. Men när jag insåg att människan inklusive mig själv gör fel och man måste förlåta så blev det mycket bättre. Man måste aktivt jobba bort grudges.
Citera
2026-09-27, 10:05
Medlem
DesktopZquaress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Fast då kunde han ju ha sagt det. Alltså presenterat fördomen ”du är avundsjuk på
Stefan Holm” för Sjöberg. Hur kommer man ens på tanken att säga att han vill döda honom, och ännu mindre hans son, som var ett barn vid tillfället?

Asså kom igen... Du förstår väl att fördomarna som levereras är del av ett format där underhållningen skapas, dels genom att intervjupersonen får annorlunda frågor, dels genom att fördomarna är tillspetsade och kul formulerade?

Du tycker säkert inte det är kul med det är svårt att förneka att många andra gör det eftersom fördomspodden nu rullat på i många år.

Men du kanske menar att vi, även i humor, ska passa oss för att vässa och vara extrema eftersom det kan finnas folk där ute som tar illa vid sig... Och kom nu inte dragandes med "DET VA JU MORDHOT MOT ETT BARN!!!" för det var det inte... Det va ett tillspetsat skämt på Sjöbergs bekostnad.
Citera
2026-09-27, 10:08
Medlem
Grievers avatar
De är lika töntiga båda två. Gött att Emil får äta upp sina ord (sen förespråkar jag aldrig våld). Men också töntigt av Stefan att sitta och vara sur i 8 år för något. Inte första gången han är överaggressiv.
Citera
2026-09-27, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Oavsett händelse/förlopp/anmälan/Stefans agerande så kan man tydligt se att den här, för mig okände Emil, är en mobbare & dessutom lever på det (på nåt märkligt sätt).

Syns på hans blick.

Påminner lite om tränaren i Hammarby, Henrik Rydström.

Dumdrygt utseende, hånflin - båda från kristendomsträsket Småland dessutom.

Trodde man var snälla där...
Stefan Holm verkar ha problem med sin aggression, han blev ju avstängd som lärarvikarie när han la hand på en elev för nåt år sedan 🙈
Citera
2026-09-27, 10:09
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Ja usch, man kan också ifrågasätta att SvT sänder Perssons mobbnings-TV, men när Nick Alinia ens medverkar i ett TV-program stoppas programmet med hänvisning till rena lögner om att han bland annat "trakasserat journalister". Journalistskrået håller varandra om ryggen.

På vilket sätt är det mobbning att ha fördomar om folk som de får konfirmera eller dementera?
Citera
2026-09-27, 10:10
Medlem
Så sjukt att inte Holm hört av sig till Persson alt de som använt klippet då när det begav sig och påpekat olämpligheten i att nämna ett barns namn (som ju Elwin var 2018) i sammanhanget. Väldigt Asperger att ta ett "skämt" bokstavligt också.
Citera
2026-09-27, 10:10
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Asså kom igen... Du förstår väl att fördomarna som levereras är del av ett format där underhållningen skapas, dels genom att intervjupersonen får annorlunda frågor, dels genom att fördomarna är tillspetsade och kul formulerade?

Du tycker säkert inte det är kul med det är svårt att förneka att många andra gör det eftersom fördomspodden nu rullat på i många år.

Men du kanske menar att vi, även i humor, ska passa oss för att vässa och vara extrema eftersom det kan finnas folk där ute som tar illa vid sig... Och kom nu inte dragandes med "DET VA JU MORDHOT MOT ETT BARN!!!" för det var det inte... Det va ett tillspetsat skämt på Sjöbergs bekostnad.

Fast Emil Persson vågar ju bara vara lagom tillspetsad. Det är hela tiden inom PK-ramarnas strama gränser, annars skulle SVT aldrig kunna behålla honom och det vet han. Det han gör är bara lamt och totalt förutsägbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in