2026-10-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Ingen som lyft att han blev polisanmäld för misshandel även 2024?

https://www.sverigesradio.se/artikel/stefan-holm-polisanmald-for-misshandel-jag-inte-ar-lamplig
Redan avhandlat, en ouppfostrad slyngel bara. Inget att bry sej i.
Citera
2026-10-02, 19:34
Medlem
Med såna aggresionsproblem, kort stubin etc som ni skriver om här, hur i helvete kan han då bli så duktig på att bygga Lego?
Citera
2026-10-02, 19:42
Medlem
Mycket bra inlägg. Ger en mycket bra beskrivning utifrån det som hände vid biblioteksmässan. Ja om Holm går med på en grundlig förutsättningslös utredning där alla aspekter kring hans beteenden och sätt att agera skulle det ju leda till en bättre självinsikt. Om han nu värjer sig mot eventuella neuropsykiatriska funktionshinder kommer han bara stå och stampa i evig självförnekelse och i sitt inre känna detta som en stämpel. . Gäller bara att acceptera sina fel och brister och som sagt en eventuell austismdiagnos skulle bara ge en aha upplevelse och i slutändan göra det lättare att gå vidare i livet och ge större acceptans i omgivningen.
Lite begrundan kring simmaren Michael Phelps som pga sin ADHD diagnos gett honom styrka att bli en sån framgångsrik simmare.
Citera
2026-10-02, 19:52
Medlem
Klargörande. Mitt inlägg såklart svar utifrån Sven 5678 inlägg.
Citera
2026-10-02, 20:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Holm kanske i hemlighet hatar sitt nuvarande liv som romance-författare och håller på att bli galen av undertryckt raseri som alltför lätt bubblar upp.

Han vill vara pickadulverman i Vilda Västern, rida runt och skjuta folk ifrån hästen

https://www.youtube.com/watch?v=aKv54g_v1mo
Citera
2026-10-02, 20:25
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Redan avhandlat, en ouppfostrad slyngel bara. Inget att bry sej i.

Kanske i första skedet, men att följa efter och fysiskt dra tillbaka någon som lämnat klassrummet är knappast okej. Man måste alltid ha rätt att lämna en lokal eller ett sammanhang som man inte vill vara i.

I USA hade han åkt på fängelse för det där.

Han hade troligen blivit dömd i Sverige också om han inte varit kändis och haft ett gott helyllerykte.
Citera
2026-10-02, 21:14
Medlem
ViperVens avatar
Citat:
Med såna aggresionsproblem, kort stubin etc som ni skriver om här, hur i helvete kan han då bli så duktig på att bygga Lego?

Bra jävla fråga.
Citera
2026-10-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pebble
Ja fastän jag i förra kommentaren tänkte ställa mig åt sidan kan jag nu inte låta bli att kommentera.

Skicka Arga snickaren hem till Holm verkar uppåt väggarna om uttrycket tillåts. Går ju ut på provokation. Men om han har ett mycket välordnat hem och alla saker bedömt ligga exakt på sin rätta plats. Att då komma med synpunkter om detta. Blev tydligen som ett slag i magen på Holm. Återigen mycket typiskt vid drag av autism. Oerhört mycket sorterande och allt ska vara ställt på sin plats i en uträknad ordning och sen att då nån kommer med kritik kring detta - explosion. Ja som sagt mycket nära kontakt med person med autism och skulle aldrig drömma om att komma med raka och gud förbjude bryska synpunkter om möblemang osv om jag nu inte blev tillfrågad. Men återigen. Mina synpunkter som amatörpsykolog.

Han hade kunnat tacka nej till Arga snickaren. Ingen tvingade honom att vara med.
Citera
2026-10-02, 21:28
Medlem
Citat:

Vem har sagt att han är särskilt bra på det ? Han är högst medioker. Som mumintrollsmuggarna. Inget speciellt med dem heller. Det han kan - och där är han världsbäst - är att hoppa högt. Jag tror man undervärderar honom lite grann, för att vara 180 och hoppa världsrekord i höjdhopp är väldigt exceptionellt måste man säga.
Citera
2026-10-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Vem har sagt att han är särskilt bra på det ? Han är högst medioker. Som mumintrollsmuggarna. Inget speciellt med dem heller. Det han kan - och där är han världsbäst - är att hoppa högt. Jag tror man undervärderar honom lite grann, för att vara 180 och hoppa världsrekord i höjdhopp är väldigt exceptionellt måste man säga.

Några världsrekord har han inte slagit. Det fattas hela fem centimeter där. Väldigt exceptionellt och väldigt exceptionellt, kroppslängd är inte allt när det kommer till höjdhopp. Spänst är nästan viktigare, och det kan man lugnt säga att Holm hade, och spänst är lättare att träna upp för någon som är medel i längd än ett fyrtorn som Sjöberg. Frågan är om inte Sjöberg är minst lika exceptionell som med sina 2 m kunde ha sådan spänst.
Citera
2026-10-02, 21:55
Medlem
En faslig tur att han aldrig hoppade världsrekord. Tillräckligt jobbig som det är, exfrun har nog fått en backhand emellanåt när pannkakorna inte var perfekta
Citera
2026-10-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kullevi
En faslig tur att han aldrig hoppade världsrekord. Tillräckligt jobbig som det är, exfrun har nog fått en backhand emellanåt när pannkakorna inte var perfekta

Fast han fick otur med frun också. Hon är ju inget ögongodis precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in