2026-09-26, 23:39
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesktopZquares
Ja att han väljer att svara när tidningarna ringer och dessutom ge kommentarer får mig att undra om han antingen verkligen tror att han står på rätt sida moralen här eller om han bara är helt galet packad.

En annan möjlig förklaring är att personen är ärlig, rak, enkel och står för saker han gör.
Senast redigerad av Mjäll 2026-09-26 kl. 23:51.
Citera
2026-09-26, 23:39
Medlem
Fan va gött att det är kuk i Holm! Persson är en pk-bög
Citera
2026-09-26, 23:40
Medlem
Harrybs avatar
Vilken jävla kärring denna Emil är. Ska först göra sig rolig på Holm's bekostnad, nä ursäkta inte ens Holm, utan hans son. Något som inte ens var kul. När väl konsekvenserna kommer, ska han gråta ut hos polisen som den kärringen han är.

Hade jag varit en kändis, så vist skoja gärna om mig.

Drar du in min familj i dina patetiska skämt, då jävlar hade Emil fått mer än

"– Jag tog tag i tröjmynningen i nacken på honom. Sliter tag, berättar Holm för Aftonbladet."

"Emil Persson ska ha sett väldigt ledsen ut.
– Stämningen förändrades mycket inne i baren där de satt. Han blev tröstad av sina vänner på platsen, säger ögonvittnet."

Som sagt en riktigt jävla kärring!
Senast redigerad av Harryb 2026-09-26 kl. 23:44.
Citera
2026-09-26, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Fullt möjligt.
Hade någon pratat skit om min son i media hade jag varit mycket långsint.

Okej. Men våldsam känns omoget för en vuxen man. Lite mellanstadienivå.
Citera
2026-09-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Vad ska han be om ursäkt för? Varför är det så otroligt många idioter som tror att Emil har mordhotat Stefans son? Är ni efterblivna? Eller vill ni bara inte fatta

Det var ett väldigt osmakligt skämt
Citera
2026-09-26, 23:42
Medlem
Först av allt är ju Holm ingen dussin människa, han är den personen som hoppat högre över sin egen höjd av alla människor någonsin födda på denna jord.. unik bland 10-100 miljarder på det sättet och extrema människor måste man ha förståelse ha vissa saker i övrigt som sticker ut.

Lite dock intressant att Holm som good guy börjar bli bad guy och Sjöberg som varit lite bad guy börjar bli good guy (iaf i vissa kretsar).

Allt i allt otroligt överreagerat och onödigt givetvis men samtidigt otroligt fjantigt att anmäla det då man bör ha viss förståelse att man gjort osmakliga dåliga skämt att det kan bli vissa represander..
Citera
2026-09-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Stefan Holm har ingen självdistans och framstår ofta som en kränkt psykopat. Kanske är det nåt slags komplex över sin längd, vad vet jag. Hans nya fru verkar dessutom komplett galen. Kaka söker Maka.
Att bete sig som han gjorde i baren på Bokmässan tyder på att han inte är riktigt frisk i huvudet. Alla som hört Fördomspodden och Emil Persson vet att han skämtar.
För övrigt har ju Emil satt på Alex Schulmans fru, men den sistnämnde har mer stil än att starta ett krogbråk för det, trots att han till skillnad ifrån Holm har skäl för det.
Var det när de var gifta eller nån historia innan?
Hur dålig smak har hon?
Citera
2026-09-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Man kan se det som att Stefan Holm "tog en för laget". Många (med bättre impulskontroll än Holm) har nog velat dra på Emil Persson en smäll efter alla elakheter och dryga "skämt" som han har hävt ur sig.

Stefan Holm har gett Sverige OS-guld och är något av en folkhjälte. Han är också något av en allmänbildad timid nörd, vilket nästan gör det klädsamt att han kan kontrastera denna lugna personlighet med att fysiskt ge sig på en mobbande mediakändis, och direkt efteråt stå för det dessutom.

Stefans image stärks efter detta är min känsla.

Emil Persson däremot, han är en elitistisk cyniker som inte är särskilt omtyckt utanför sitt Cyklopernas Land-kotteri. Ett klart image-drop för hans del att springa och polisanmäla en tröjdragning och lite gruff. Inte särskilt kompatibelt med att vara en "cool sköning" som han gärna vill framstå som.

En folkhjälte som misshandlar någon är ingen folkhjälte.
Citera
2026-09-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ta det lugnt man
Tror inte Holm ruvar på fler hämnder
Eller har du nåt otalt med honom?
Tror inte. Vet inte. Det visste nog inte Emil heller att han hade innan han åkte på stryk för sitt skämt.

Holm borde gå i behandling. Anger management.
Citera
2026-09-26, 23:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
En riktig karl tar upp det direkt och väntar inte i 8 år, Holm är farlig, vem vet hur mycket bitterhet Holm bär på som plötsligt kan explodera när Holm ser en person för första gången. Pajasen vill leka med kultureliten för att han lät en spökskrivare skriva hans patetiska bok ingen vill läsa. Och om 8 år kanske en förläggare som nobbat ta in Holm i sitt förlag får en snyting av Holm om dom ses.

Ja Holm borde gett Emil en avhyvling för åtta år sen men nu blev det inte så.

Att Emil inte kan ta lite skäll i en bar utan att polisanmäla som en liten bitch är dock det mest patetiska i denna historia.
Citera
2026-09-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Det var ett väldigt osmakligt skämt
Kan du säga skämtet då du som verkar ha koll
Citera
2026-09-26, 23:47
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befem
Man får tycka vad man vill om Emil Persson, men våld är aldrig rätt i dessa sammanhang. Lite som när folk tyckte att det var bra att Will Smith gav Chris Rock en käftsmäll. Har ingen respekt för folk som inte kan lägga band på sig. Om detta dessutom var en åtta år gammal oförätt så är det bara ännu löjligare.

Men om man lever på att snacka skit om folk i TV får man väl ta att någon blir sur?

Han kan ha ett vanligt jobb men han har valt att jobba som provokatör och sedan grina och polisanmäla bara för det där. Han var väl inte ens nära att riskera att dö och fick förmodligen inga bestående men.

Kan man sitta och garva åt att någon drar plumpa skämt om folk så kan man även garva åt att det får konsekvenser. Han verkar ju vara ett rövhål och dessutom en vänsterfitta, eller hur?

Tycker verkligen Holm är vinnaren i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in