2026-09-26, 22:43
Medlem
Hugo Pratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Vadå på kort tid? Vad var det han hade gjort som lärarevikarie? Var det inte att han hade fysiskt avlägsnat en stökig elev från ett klassrum eller liknande, för typ 10 år sedan? Alltså jag antar typ eskorterat ut eller burit ut, inte slagit.

Det var två år sedan.
Citera
2026-09-26, 22:43
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Man kan se det som att Stefan Holm "tog en för laget". Många (med bättre impulskontroll än Holm) har nog velat dra på Emil Persson en smäll efter alla elakheter och dryga "skämt" som han har hävt ur sig.

Stefan Holm har gett Sverige OS-guld och är något av en folkhjälte. Han är också något av en allmänbildad timid nörd, vilket nästan gör det klädsamt att han kan kontrastera denna lugna personlighet med att fysiskt ge sig på en mobbande mediakändis, och direkt efteråt stå för det dessutom.

Stefans image stärks efter detta är min känsla.

Emil Persson däremot, han är en elitistisk cyniker som inte är särskilt omtyckt utanför sitt Cyklopernas Land-kotteri. Ett klart image-drop för hans del att springa och polisanmäla en tröjdragning och lite gruff. Inte särskilt kompatibelt med att vara en "cool sköning" som han gärna vill framstå som.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2026-09-26 kl. 22:46.
Citera
2026-09-26, 22:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/idrottsprofilen-stefan-holm-attackerade-journalisten-emil-persson-vid-bokmassan

I anslutning till Bokmässan i Göteborg har Stefan Holm attackerat Emil Persson, känd från Fördomsshowen, och enligt vittnen tagit stryptag.

Man undrar vad Emil Persson har sagt till Stefan Holm?

Emil Persson är ju en välkänd mobbare och narcissist.
Stefan Holm är en välkänd person som har lite svårt med impulskontroll. Vi minns ju när han började jobba på en skola och fick kicken första arbetsdagen. Då han fick spel på en elev.

Vilken jävla tönt Emil verkar vara som springer till snuten för en sån här skitgrej.

Han drog ett grovt skämt om Holms son för åtta år sen, Holm har varit sur för det sen dess och valde nu att rycka lite i Emils skjorta. En riktig karl anmäler inte sånt trams till polisen.
Citera
2026-09-26, 22:46
Medlem
Rumpkorvens avatar
Känslor kan ju svämma över. Han har kokat över detta under lång tid. Kan förstå det. Men det är så klart inte ok att attackera någon för det. Han kunde ha pratat med honom istället.
Citera
2026-09-26, 22:47
Medlem
Forevermores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Han säger ju att han gått och mått dåligt över det sedan det sades
Nåja det är ju inte samma sak som att planera hämnd...
Citera
2026-09-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Vadå på kort tid? Vad var det han hade gjort som lärarevikarie? Var det inte att han hade fysiskt avlägsnat en stökig elev från ett klassrum eller liknande, för typ 10 år sedan? Alltså jag antar typ eskorterat ut eller burit ut, inte slagit.

Det var 2024.
Han tog tag i elevens överarmar och släpade honom längst fram i klassrummet. När det sedan blev en diskussion så försökte eleven springa ut då tog Stefan tag i honom igen och drog tillbaka honom till sin plats.

Skolan polisanmälde honom med anmälan lades sedan ned och Stefan blev omedelbart avstängd att arbeta som lärarvikarie på skolan.

https://www.nwt.se/karlstad/stefan-holm-polisanmald-anklagas-for-att-ha-misshandlat-elev-pa-engelska-skolan/
Citera
2026-09-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, jag förstår Holm. Vidrigt med folk som mobbar andra med sin journalist-titwl som ursäkt. Att han gör polissak av det bekräftar egentligen bara att denna Persson är en dålig person.

Hoppas Holm kommer lindrigt undan.

Han tycker nog att det är värt ev rättsliga konsekvenser verkar det som, att han fick sätta den här personen lite på plats. Ja vad kan det bli, ringa misshandel? Och han är tidigare ostraffad. Dagsböter kanske eller någon slags villkorlig dom.
Citera
2026-09-26, 22:50
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det kanske är han som gett mig fördomar om höjdhoppare.

Men Holms tilltag var inte speciellt smart.

Jag hade gjort minst samma om någon betett sig som Emil Persson mot min son. Stor i truten är han. En riktig fegis också som ringer polisen istället för att ta det som en man.
Citera
2026-09-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Känslor kan ju svämma över. Han har kokat över detta under lång tid. Kan förstå det. Men det är så klart inte ok att attackera någon för det. Han kunde ha pratat med honom istället.
Förmodligen pratade de först och Persson bad i så fall inte om ursäkt skulle jag gissa för sitt osmakliga inslag i programmet.

Det blir såklart en massa uppmärksamhet över det hela då Holm är kändis men hans handgemäng (triggad av att någon skojar på det sättet om hans son) är småpotatis jämfört med mycket annat i "Aktuella brott och kriminalfall".

Notera och gå vidare. Vi har andra problem i Sverige än det här.
Senast redigerad av Mashedpotatoe 2026-09-26 kl. 22:59.
Citera
2026-09-26, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det var 2024.
Han tog tag i elevens överarmar och släpade honom längst fram i klassrummet. När det sedan blev en diskussion så försökte eleven springa ut då tog Stefan tag i honom igen och drog tillbaka honom till sin plats.

Skolan polisanmälde honom med anmälan lades sedan ned och Stefan blev omedelbart avstängd att arbeta som lärarvikarie på skolan.

https://www.nwt.se/karlstad/stefan-holm-polisanmald-anklagas-for-att-ha-misshandlat-elev-pa-engelska-skolan/

Ok tack. På engelska skolan också av alla ställen. Där är de väl kända för att värna bra ordning och uppförande? Jag har själv varit vikarie på gymnasiet. Inte för att elever skrek, störde och var hotfulla eller våldsamma som man läser om ibland, men det var ändå ingen bra arbetsmiljö alltså. Kände direkt att jag aldrig skulle orka med det jobbet i längden.
Citera
2026-09-26, 22:57
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Man kan se det som att Stefan Holm "tog en för laget". Många (med bättre impulskontroll än Holm) har nog velat dra på Emil Persson en smäll efter alla elakheter och dryga "skämt" som han har hävt ur sig.

Stefan Holm har gett Sverige OS-guld och är något av en folkhjälte. Han är också något av en allmänbildad timid nörd, vilket nästan gör det klädsamt att han kan kontrastera denna lugna personlighet med att fysiskt ge sig på en mobbande mediakändis, och direkt efteråt stå för det dessutom.

Stefans image stärks efter detta är min känsla.

Emil Persson däremot, han är en elitistisk cyniker som inte är särskilt omtyckt utanför sitt Cyklopernas Land-kotteri. Ett klart image-drop för hans del att springa och polisanmäla en tröjdragning och lite gruff. Inte särskilt kompatibelt med att vara en "cool sköning" som han gärna vill framstå som.

Ja usch, man kan också ifrågasätta att SvT sänder Perssons mobbnings-TV, men när Nick Alinia ens medverkar i ett TV-program stoppas programmet med hänvisning till rena lögner om att han bland annat "trakasserat journalister". Journalistskrået håller varandra om ryggen.
Citera
2026-09-26, 22:57
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilken jävla tönt Emil verkar vara som springer till snuten för en sån här skitgrej.

Han drog ett grovt skämt om Holms son för åtta år sen, Holm har varit sur för det sen dess och valde nu att rycka lite i Emils skjorta. En riktig karl anmäler inte sånt trams till polisen.

Precis. Inga cojones hos Emil. Han bevisade att han är en fjant och ögontjänare som inte förtjänar någon som helst respekt. SVT borde dumpa honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in