2026-09-26, 21:04
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Nej, jag tänker inte ge dig en exakt förklaring då det innebär att jag faktiskt riskerar att förlora min anonymitet till den som är ursprunget till mitt nick, och ett par andra.

Men varför skrev du till att börja med att du skrivit om mig på en annan sajt?
Vad var poängen med det?
Nej, du riskerar inte att förlora din anonymitet mer än det du själv har gett ut eftersom det inte står något mer än det du själv har gett ut här på Flashback.
Det du skriver om dig själv på Flashback är dessutom uttryckligen undantaget från regeln om användarnas anonymitet:
Citat:
Vissa användare är dock helt öppna med vilka de är, och det är givetvis i en sådan situation fullt tillåtet att påpeka vem som ligger bakom detta konto. Det finns även exempel på andra situationer med delvis självoutning, exempelvis om en användare har skrivit mycket om var han eller hon bor, och i dessa fall är det därför inte ett brott mot regel 1.06 att i ett inlägg påpeka detta.
Eftersom det enda som står är ett direkt citat från dig så omfattas det naturligtvis av ovanstående undantag.
Senast redigerad av Fyrfaldet 2026-09-26 kl. 21:07.
2026-09-26, 21:08
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Nej, du riskerar inte att förlora din anonymitet mer än det du själv har gett ut eftersom det inte står något mer än det du själv har gett ut här på Flashback.
Det du skriver om dig själv på Flashback är dessutom uttryckligen undantaget från regeln om användarnas anonymitet:

Här på Flashback, ja, men inte på sajten som du länkade till.
Ser att du redigerat bort din signatur, och det var ett bra beslut av dig.
2026-09-26, 21:09
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Här på Flashback, ja, men inte på sajten som du länkade till.
Ser att du redigerat bort din signatur, och det var ett bra beslut av dig.
Nej, det fungerar inte så att man får skriva ett citat av dig på Flashback men inte på en annan sida. Regeln är att det som är förbjudet att skrivas i ett inlägg eller PM också är förbjudet i en länk som skickas genom forumet. Och vice versa, det som är tillåtet att skriva på Flashback blir inte plötsligt brott mot användarnas anonymitet om samma text länkas i ett inlägg. Det är ju rimligen värre att skriva brott mot användarnas anonymitet på Flashback. Det är omöjligt att en text som inte är brott mot användarnas anonymitet på själva forumet plötsligt blir det om det finns på en länk till en annan sida.
2026-09-26, 21:17
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Nej, det fungerar inte så att man får skriva ett citat av dig på Flashback men inte på en annan sida. Regeln är att det som är förbjudet att skrivas i ett inlägg eller PM också är förbjudet i en länk som skickas genom forumet. Och vice versa, det som är tillåtet att skriva på Flashback blir inte plötsligt brott mot användarnas anonymitet om samma text länkas i ett inlägg.

Okej, då inväntar vi att någon moderator ingripande med något av följande alternativ.

- Du får rätt, inlägget återställs och varningen/varningarna tas bort.
- Någon moderator kommer in och förklarar närmare.
- Även denna trådstart raderas eller hamnar i papperskorgen.
- Trådstarten dör och förpassas till historien.

Hoppas att du blir nöjd oavsett vilket, och att du lärt dig att inte hänga ut oss medlemmar på andra/egna sajter.
2026-09-26, 21:19
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Okej, då inväntar vi att någon moderator ingripande med något av följande alternativ.

- Du får rätt, inlägget återställs och varningen/varningarna tas bort.
- Någon moderator kommer in och förklarar närmare.
- Även denna trådstart raderas eller hamnar i papperskorgen.
- Trådstarten dör och förpassas till historien.

Hoppas att du blir nöjd oavsett vilket, och att du lärt dig att inte hänga ut oss medlemmar på andra/egna sajter.
Jag har inte hängt ut någon, jag har bara citerat ett inlägg du själv skrev offentligt på Flashback, som inte innehöll någon information om vem du är. Men även om det hade gjort det, så vore det ett undantag som uttryckligen står i regeln.

Regeln är att samma regler gäller inlägg som länkar i inlägg. Det är inte olika regler för Flashbackinlägg och länkar.
2026-09-26, 21:20
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Jag har inte hängt ut någon, jag har bara citerat ett inlägg du själv skrev offentligt på Flashback.

Regeln är att samma regler gäller inlägg som länkar i inlägg. Det är inte olika regler för Flashbackinlägg och länkar.

Som sagt, jag inväntar eventuella kommentarer från moderatorer.
2026-09-26, 21:29
Administrator
admin8s avatar
Nu finns det en omröstning som gäller ämnet i fråga och vi behöver inte en öppen klagotråd under tiden. Vi stänger den här tråden tills vidare.

Om någon har frågor eller åsikter om detta så tar jag gärna emot PM.

/admin8
2026-09-29, 14:23
Administrator
admin8s avatar
Moderatorerna har återigen gått igenom den ursprungliga omröstningen och utfallet för varning står tydligt fast.

Att skicka ett PM med budskapet ”du finns på min hemsida” samt länka till en sida på darkweb (som inte är självklart för alla att ha åtkomst till) anses kunna skrämma till tystnad och liknas vid att säga ”jag vet vem du är”. Det är alltså varningsvärt oavsett vad som faktiskt visar sig finnas bakom länken.

Omröstningen gällande 1.06 i den återpostande klagotråden varnas det däremot inte för och denna tråd förblir nu låst i.o.m den fastställda varningen.

/admin8
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in