2026-09-26, 21:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Lite så, jag hörde inte ”dödshotet” även om det enligt Löfven ska ha varit en del av av det andra jag hörde.

”Jag ska döda dig” ska enligt Löfven ha uttalats från en bil som swishar förbi. Detta sysselsätter enligt ”någon” runt 10 tjänster inom polisen i Halland för tillfället.
Det är utöver personskyddet från Säpo som var på plats.
Dina källor bör nog tas med en nypa salt. Bilen svischade inte förbi, den stannade i närheten av Löfven.
Citera
2026-09-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Dina källor bör nog tas med en nypa salt. Bilen svischade inte förbi, den stannade i närheten av Löfven.

Enligt vem?
Den höll på att svänga i en korsning.

Mina källor inom polisen handlar bara om ett samtal med en polis på plats men denne var inte på plats vid den påstådda händelse. Det var däremot jag även om jag inte uppfattade precis allt.

Vet du vad Löfven beställde för mat eller? Du vet inte ens var detta hände.
Citera
2026-09-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Då borde dom vara lätta att hitta, en amerikansk bil vid den här årstiden utmärker sig en hel del och drar till sig blickar

Jättemånga amerikanare som var ute idag på den gatan, Löfven verkar ha noll koll och pratar om en viss färg i sin vittnesmål. Han nämner en del annat som jag inte tänker avslöja just nu.

Den borde vara lätt att hitta, men som sagt, detta är en storm i ett vattenglas.. mordhot ska vara en del av vardagen enligt våra politiker och i just detta fallet är det oklar om dödshot ens uttalats.
Löfven påstår det.

Mona Sahlin som var med sa inte mycket.
Citera
2026-09-26, 21:22
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Enligt vem?
---
Enligt Emelie Lundqvist, presstalesperson hos polisen i region Väst.
Citat:
Det handlar om en målsägare som befunnit sig på en restaurang. Då stannade en bil utanför restaurangen och man ska ha skrikit hotfulla ord från den här bilen, säger Emelie Lundqvist, presstalesperson på polisen i region väst.
Citera
2026-09-26, 21:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Kan det vara så att samhället går mot en tid där politiker inte kan känna sig trygga ute bland vanligt folk?

ingvar carlsson har inget SÄPO-skydd och har levt som en vanlig medborgare sedan han slutade. han har gått på elfsborgs matcher i 30 års tid utan problem.

varför tror du det är så? vad är skillnaden mellan carlsson och reinfeldt/löfven?
Citera
2026-09-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Var det TV4 som hörde det, finns det andra vittne?

Mona Sahlin gick tillsammans med paret Löfven.
Citera
2026-09-26, 21:27
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Jättemånga amerikanare som var ute idag på den gatan, Löfven verkar ha noll koll och pratar om en viss färg i sin vittnesmål. Han nämner en del annat som jag inte tänker avslöja just nu.

Den borde vara lätt att hitta, men som sagt, detta är en storm i ett vattenglas.. mordhot ska vara en del av vardagen enligt våra politiker och i just detta fallet är det oklar om dödshot ens uttalats.
Löfven påstår det.

Mona Sahlin som var med sa inte mycket.
Det kommer nog skrivas mer i nyheterna när mer uppgifter kommit fram hoppas vi
Citera
2026-09-26, 21:28
Medlem
CyberIngmars avatar
Märkligt sammanträffande.

DI, SVT, TV4 och Omni använder ”dödshotad” i sina rubriker. Aftonbladet, som är källan, använder däremot ”hotad”, både i rubriken och i artikelns innehåll, med undantag för ingressen och ett enstaka ord. Aftonbladet uppdaterade dessutom artikeln 21.05, och fortfarande finns inget tydligt stöd för formuleringen ”dödshotad”.

Kan det vara så att andra medier har tolkat eller spetsat till uppgifterna och därmed spunnit en höna av en fjäder? TV4 har ju vid tidigare tillfällen visat sig vara experter på fria tolkningar.
Senast redigerad av CyberIngmar 2026-09-26 kl. 21:34.
Citera
2026-09-26, 21:28
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det var ju en terrorforskare, kan ha varit Brun, som för några år sedan sa att i framtiden kommer terrordåd utföras av etniska européer och dåden kommer riktas mot de som man anser har förstört deras länder.

Det är ett intressant perspektiv. Blir inte det minsta förvånad om det händer förr eller senare.
Var det inte någon cell i Tyskland eller däromkring som åkte fast för några år sedan på just sådana planer?
Citera
2026-09-26, 21:32
Medlem
Tror det är betydligt fler som vill klippa till Löfven än Carlsson. Med tanke på vilken inport som Löfven stått för.
Men i det stora hela så behövs nog mer bevakning pga av vad andra makter kan beställa genom gängkriminella vi har i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ingvar carlsson har inget SÄPO-skydd och har levt som en vanlig medborgare sedan han slutade. han har gått på elfsborgs matcher i 30 års tid utan problem.

varför tror du det är så? vad är skillnaden mellan carlsson och reinfeldt/löfven?
Citera
2026-09-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Märkligt sammanträffande.

DI, SVT, TV4 och Omni använder ”dödshotad” i sina rubriker. Aftonbladet, som är källan, använder däremot ”hotad”, både i rubriken och i artikelns innehåll. Aftonbladet uppdaterade dessutom artikeln 21.05, och fortfarande finns inget om något dödshot.

Kan det vara så att andra medier har tolkat eller spetsat till uppgifterna och därmed spunnit en höna av en fjäder? TV4 har vid tidigare tillfälle visat sig vara experter på fria tolkningar.

Nej, Löfven påstår att personen i bilen som skrek både ”gubbjävel” och ”mördare” även ska sagt ”jag ska döda dig”.
Citera
2026-09-26, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

YouTube och Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in