2026-09-28, 16:36
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescence
Bra för dig att du fortsätter anta och gissa i mörkret precis som du just erkände att du har gjort. Och måste kännas manligt att kunna prata tufft online men veta att face to face hade du aldrig gjort nånting. Tro även inte att jag inte la märke till att du inte dementerarade någon av mina slutsatser gällande dig också. Din tystnad säger 1000x mer än vad dina tangentbords fingrar nånsin kunde göra. Tack.

Och du pratar om känslig men ändå är det du som sitter och gapar och skriker bakom ett fb-konto som den lilla mupp du är medans jag hållit mig lugn och sansad genom hela tråden med varenda en av er och ändå har jag kört över allihopa i denna tråden ensam och ingen kunde göra nånting förutom att storböla i ett kommentarsfält och gömma sig bakom massa skrattande emojis som en flicka (som du gjort). Och i slutändan blev du ändå tvungen att erkänna att jag hade rätt så jag antar att jag vann då eller?

Men trots detta så säger du att det jag som har dålig impulskontroll och bristande självkontroll medans du är den som är överlägsen inom dessa områden? Patetiskt som sagt och du lever i en löjlig fantasi. Kanske därför du spenderar dagarna på flashback istället för att leva i den riktiga världen? För jag själv använder aldrig fb och kommer förmodligen aldrig logga in här igen när jag är klar.

Jag körde över alla er i denna tråd utan hjälp medans ni skriker förolämpningar som rullar av mig som vatten. För det så en man hanterar saker o ting. Han blir inte känslig och börjar gapa och skrika bakom ett fake användarnamn som dig själv medans han gråter inombords för att du vet innerst inne att jag har rätt.

Du har inte kört över någon ? Syrianer och öststatare och folk ifrån fd Jugoslavien köper och säljer negrer i bulk

Coola ner dig lite och vakna upp och lukta lite på verkligheten.

En lyckad kriminell springer inte omkring och jagar status eller lyser som en stoppskylt . Han sköter sitt och köper och säljer sedan tjänster i flera led . Dvs de ligger alltså bakom de stora partierna som som sedan din småknoddar om de har tur får några hundra kilo av . Ni gör skit jobbet och tar riskerna och de tar pengarna .
Citera
2026-09-28, 17:02
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Du påstog att jag var svag och inte lika hänsynslös som dessa afrikaner jag pratat om vilket är varför jag svarade med att jag inte alls är/varit intresserad av att skjuta folk som dem gjorde.

Och kul att du förnekar vad du sa. Eller du kanske redan glömt bort vad du sa? Låt mig friska upp ditt minne isf med ett citat från dig:

"Givetvis är jag inte kriminell, jag hade en halv fot in i den världen när jag var yngre då det florerade en del droger i min umgängeskrets"

Är detta en lögn då eller vill du ta tillbaks ditt påstående kanske? Hursomhelst...

Kul att du också pratar om hur låg intelligens dessa kriminella har när du själv var inne på samma spår. Gäller inte samma premiss för dig också då att du är född med låg intelligens eller har du nåt slags undantag i denna regel?

Sen har du ljugit rakt upp och ner för mig i denna tråd två gånger nu.

Först påstod du att du inte sagt att Lejonen var starkare än svenska gäng när jag sen citerade vad du sa så accepterade du din förlust och erkände att du ljög men nu förnekar du det igen alltså? Det verkar som att du kanske aldrig slutat med drogerna som du höll på med som ung...

Hursomhelst så citerar jag dig igen då där du erkänner att Lejonen var "starkast eller mest hänsynslösa" i sverige:

"Det är ingen som har påstått att lejonen inte är dom starkaste eller mest hänsynslösa i Sverige.
Vad som däremot är helt åt helvete fel är att svartingar skulle vara de tuffaste på gatan, i Sverige? Visst, men vad har dom för motstånd här? 60 åringar i hells angels? Imponerande…"

Så du ljuger rätt upp och ner genom hela tråden ändå har jag kört över dig med fakta och alla som har följt tråden kan se det.

Och sen sitter jag aldrig på fb förutom igår och idag för att svara på denna tråd. Om du inte tro mig är det bara att kolla på mina tidigare inlägg och du ser att alla är från denna tråd medans du själv har ju närmare 3000 inlägg på fb. Skämt.
Men snälla min vän, nu är det knappt kul att driva med dig längre, du är ju så korkad att man måste tycka synd om dig.

Kan du inte på egen hand dra skillnaden mellan att ha en fot i den kriminella världen där det florerar droger och att vara gängkriminell? I stort sett varje person kommer i kontakt med kriminalitet under sitt liv, framförallt i sina yngre dar, majoriteten kommer aldrig någonsin i kontakt med kriminalitet på den nivå att det är gängrelaterat.

Hur är ”det är ingen som påstått att” lika med ”jag håller med dig, du har rätt och jag erkänner”? Inte heller där kan du göra en skillnad på a och o.

Att du gång på gång säger ”alla kan se det” tyder på att du har ett enormt bekräftelsebehov, det går inte riktigt ihop, du tycker det är skämmigt att hänga på Flashback samtidigt som du uppenbarligen värderar vad andra anonyma människor som du inte känner på Flashback tycker.

Det är uppenbart att du besitter en väldigt låg intelligens, typ som de kriminella apor du beundrar.

Men vi testar en gång till så får vi se om du faktiskt kan bemöta argument med ett motargument istället för att bryta ihop och gång på gång komma med ”det där är bara en förolämpning”.

1. Du säger att svarta män är tydligast dominantast och starkast i den kriminella världen, hur kommer det sig att det inte finns EN enda kriminell organisation som består av merparten svarta människor som jobbar på en globalare skala?

2. Angående den överlag lägre IQn negrer besitter som ett 20 tal utav oss har påstått vid detta lagret men som du inte en enda gång bemött, där dom till följd av de personliga egenskaper blir framgångsrika i ett ”yrke” där risktagande lägre konsekvenstänk och sämre impulskontroll belönar sig, kan du motbevisa det här?
Citera
2026-09-28, 17:32
Medlem
Nja... Hur tuff är man om man ger sig på oskyldiga butiksägare och hotar att döda någons barn?

Tuffast i den här soppan är ju poliserna som satte stopp för negrernas framfart.
Citera
2026-09-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Men snälla min vän, nu är det knappt kul att driva med dig längre, du är ju så korkad att man måste tycka synd om dig.

Kan du inte på egen hand dra skillnaden mellan att ha en fot i den kriminella världen där det florerar droger och att vara gängkriminell? I stort sett varje person kommer i kontakt med kriminalitet under sitt liv, framförallt i sina yngre dar, majoriteten kommer aldrig någonsin i kontakt med kriminalitet på den nivå att det är gängrelaterat.

Hur är ”det är ingen som påstått att” lika med ”jag håller med dig, du har rätt och jag erkänner”? Inte heller där kan du göra en skillnad på a och o.

Att du gång på gång säger ”alla kan se det” tyder på att du har ett enormt bekräftelsebehov, det går inte riktigt ihop, du tycker det är skämmigt att hänga på Flashback samtidigt som du uppenbarligen värderar vad andra anonyma människor som du inte känner på Flashback tycker.

Det är uppenbart att du besitter en väldigt låg intelligens, typ som de kriminella apor du beundrar.

Men vi testar en gång till så får vi se om du faktiskt kan bemöta argument med ett motargument istället för att bryta ihop och gång på gång komma med ”det där är bara en förolämpning”.

1. Du säger att svarta män är tydligast dominantast och starkast i den kriminella världen, hur kommer det sig att det inte finns EN enda kriminell organisation som består av merparten svarta människor som jobbar på en globalare skala?

2. Angående den överlag lägre IQn negrer besitter som ett 20 tal utav oss har påstått vid detta lagret men som du inte en enda gång bemött, där dom till följd av de personliga egenskaper blir framgångsrika i ett ”yrke” där risktagande lägre konsekvenstänk och sämre impulskontroll belönar sig, kan du motbevisa det här?

Jag frågade dig om du är gängkriminell och vilket gäng du tillhör och du svarade att du haft en "halv fot" inne i den världen när du var yngre. Om du missförstog frågan är det inte mitt problem. Här nedan är ett citat av vad jag frågade:

"Men du kanske är svensk man som är en del av den världen då eller? Vilket gäng tillhör du och varför kan du inte mäta dig med dessa grabbar? Aldrig hört om ett svenskt gäng som gjort liknande.."

Till detta svarade du:

"Givetvis är jag inte kriminell, jag hade en halv fot in i den världen när jag var yngre då det florerade en del droger i min umgängeskrets"

Klart och tydligt att frågan handlade om gängkriminalitet och inte bara vanlig småkriminalitet som du försöker antyda nu i efterhand.

Sen erkänner du ju klart och tydligt att du tycker lejonen var starkast på gatan i sverige eftersom att enligt dig så är det enda motståndet dem hade 60 åringar i hells angels

Om du är otydlig och menade något annat är det inte mitt problem. Du får lära dig kommunicera bättre i fortsättningen helt enkelt så blir det inga såna här missförstånd.

Resterande av det du skrev har du redan skrivit i dina tidigare inlägg och du har redan fått svar på dem. Har även ingen lust att repetera mig själv och känner att jag börjar bli klar med den här tråden eftersom att det börjar kännas solklart att det finns inget svenskt/arabiskt majoritetsgäng som nånsin gjort något likvärdigt vilket var min enda huvudsakliga fråga.

Ingen lyckades svara på detta utan att försöka avleda och distrahera med massa orelevant svammel precis som du just gjorde. Så jag får tacka för mig för nu har jag annat att göra och du kan fortsätta med nån annan tråd medans jag loggar ut nu förmodligen förevigt. Hej då!
Citera
2026-09-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Nja... Hur tuff är man om man ger sig på oskyldiga butiksägare och hotar att döda någons barn?

Tuffast i den här soppan är ju poliserna som satte stopp för negrernas framfart.

Hota occh utpressa vanliga butiksägare är vad svenska mc-gäng som Hells Angels brukade göra innan förortsgängen tog över.

Lejonen däremot var tuffa nog att köra direkt mot gäng ledareoch högt uppsatta inom olika nätverk i stockholm trots att dem var underbemannade. Aldrig funnits ett svenskt gäng som gjort liknande nånsin.
Citera
2026-09-28, 17:40
Medlem
Barentss avatar
Helt vanlig psykologi. Riktigt coola killar som dominerar världen t.ex Duplantis behöver inte vara "tuff", han kan vara exakt sig själv. Han har ingen vinst med att ha en yta, att spela någon.

Det är bara människor som mår dåligt, känner sig svaga, nertryckta, som spelar tuffa. Att tänka sig att Einstein skulle varit "tuff" någon gång är absurt. Världens intelligentaste människa fokuserar på sin intelligens, inte på yta.

Om det jag skriver är korrekt så kan du prova att applicera det på Trump. Så vet du vad jag tycker om honom och vad han tror om sig själv. Det är egentligen synd om Trump. Och om gängkriminella.
Citera
2026-09-28, 17:47
Medlem
Citat:
Hota occh utpressa vanliga butiksägare är vad svenska mc-gäng som Hells Angels brukade göra innan förortsgängen tog över.

Lejonen däremot var tuffa nog att köra direkt mot gäng ledareoch högt uppsatta inom olika nätverk i stockholm trots att dem var underbemannade. Aldrig funnits ett svenskt gäng som gjort liknande nånsin.
Jag har heller aldrig påstått att HA är tuffa.

Men du menar alltså att HA och Bandidos tillexempel, inte försökte (och lyckades) ta ut högt uppsatta ledare i deras konflikter?
Citera
2026-09-28, 18:33
Medlem
Citat:
Fattar du inte att jag pratade om att Lejonen överlevde två gängkrig. Ingen av Lejonen dog under dessa krig och dem blev knappt skadade jämfört med deras fiender där folk blev allvarligt skadade och till och med dog. Finns ingen som lever för alltid och att bli klippt bakifrån av sin "vän" kan väl alla bli i den miljön och har inget med intelligens att göra på det sättet. Merhawi Aregai litade på fel person helt enkelt.
Två av ledartoppen lever fortfarande dessutom så alla har inte gått bort.

Jag är den ända som konstant har hållt mig till ämnet i denna tråd resterande har nästan uteslutande bara kommit med personliga attacker och deflektioner men gett upp när dem inser att det inte funkar med mig.
Skriver först "Knappast att du kan överleva genom att vara dum."

Beskyller sedan andra för "deflektioner".
Citera
2026-09-28, 21:15
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Var är Lejonen nu? Att hylla en resa till undergång är debilt, då undergången ändå blev slutdestinationen och resultatet...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2026-09-28 kl. 21:18.
Citera
2026-09-28, 22:57
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Det jag skrev (och menade) är att endast afrikaner har bevisat att dem sitter på denna kapacitet i svensk gängmiljö. Aldrig ett svenskt eller arabiskt gäng. Och jag frågade i min TS och även lite här och där genom denna tråd om nån kan visa ett likvärdigt svenskt/arabiskt gäng utan något ordentligt svar.

Istället börjar folk att babbla om låg och hög intelligens och vem som egentligen styr smuggelvägarna etc bara för att undvika frågan. Men detta betyder ju självklart inte att varenda afrikan har sådan kapacitet som dessa grabbar. Det hade varit ett löjligt påstående isf. Lejonen och Dp representerar ju eliten av dessa grabbar när det gäller kalkylerad våldsbenägenhet och krigskapacitet.

Sen verkar det som att folk blir djupt sårade och osäkra över att inte kunna leva upp till ett sådant mansideal vilket får dem att börja kasta ur sig oväsentliga förolämpningar istället för att hålla sig till ämnet. Själv har jag ingen vilja att leva upp till vad dessa grabbar har gjort men jag kan förstå utmaningen i att göra vad dem åstadkommit och ge respekt där den förtjänas.

Personligen tycker jag att om man bortser från själva kriminella biten av det dem gjorde och istället bara fokusera på själva gängkrigen i sig så tycker jag definitivt dem var modiga. Men det är en åsiktsfråga och jag respekterar om du eller nån annan tycker annorlunda.

Och gällande det jag skrev om Merhawi Aregai där jag sa ”riskera livet för det man tycker är rätt”  så är detta min uppfattning av hans tankesätt (och liknande människor i hans situation).

Jag upplever det som att Merhawi säkert ansåg sig själv ha rätt i denna situation med dem två andra gängledarna och han var villig att gå hur långt som helst för att sätta ner foten och inte bli felbehandlad. Nu vet vi inte exakt vad konflikten handlade om eftersom ingen samarbetade med polisen men detta var iaf mitt perspektiv när jag skrev mitt inlägg.

Jag behöver stoppa dig lite för jag vet inte om du märker de här sakerna själv.
Jag vill nå dig, inte mucka med dig.

För det första har du bytt från ”svarta män är de modigaste krigarna” till "jag känner inte till något svenskt eller arabiskt gäng som matchar just mina två exempel”. Det senare kan vara sant som beskrivning av din kunskap, men det bevisar inte det första. Bevisbördan ligger på dig när du säger att ”endast afrikaner har bevisat denna kapacitet i svensk gängmiljö”. Du kan inte göra din tråds oförmåga att leverera ett motexempel, till bevis för en etnisk särförmåga.(!)

För det andra är ”kalkylerad våldsbenägenhet” inte en bra beskrivning av Dödspatrullen. I SVT:s stora genomgång återges personer i den kriminella miljön som beskrev kärnan som så impulsiv och våldsam att den blev dålig för affärerna. Det stämmer superdåligt med bilden av kyligt kalkylerande ”elitkrigare”.

Och för det tredje gör du något psykologiskt ganska avslöjande när du skriver att kritiker förmodligen blir ”djupt sårade och osäkra över att inte kunna leva upp till ett sådant mansideal”. Där gör du resonemanget immunt mot kritik: håller någon inte med dig beror det inte längre på att personen bedömer beteendet annorlunda, utan på att personen är avundsjuk eller känner sig omanlig. Det är ren tankeläsning - ett antagande - från ditt håll. Du har ingen aning om du har rätt i det.

Men, det som mest blir det uppseendeväckande och bekymrande, är hur du romantiserar och glorifierar det här mer än du själv verkar förstå. Du skriver om ”eliten”, ”krigskapacitet”, ett ”mansideal”, att man ska ”ge respekt där den förtjänas” och om vad de har ”åstadkommit”. Det är inte neutralt språk. Du tillskriver deras beteende status, prestige och manlig förebildlighet.

Och där tycker jag på riktigt att du hamnar rejält snett.

Att någon är beredd att skjuta, mörda, hota och riskera sitt eget liv i kriminella maktkamper, är inte något som förtjänar respekt bara för att beteendet kräver extrema personliga egenskaper. Hänsynslöshet är inte beundransvärd.

När du skriver att man ska ”bortse från den kriminella biten” för att kunna uppskatta deras mod, plockar du bort hela den moraliskt relevanta kontexten. Det går inte att separera ”krigarkapaciteten” från vad den faktiskt bestod i och användes till: mord, skjutningar, hot, narkotikahandel och terrorisering av andra människor.

Och att människor som inte delar din respekt egentligen skulle vara ”sårade och osäkra” över att inte leva upp till detta mansideal(!), gör saken ännu märkligare. Där förutsätter du att detta är ett attraktivt mansideal som andra män rimligen skulle vilja mäta sig mot. Men det är enbart din värdering. Det är inte något du har bevisat - eller vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in