2026-09-27, 22:24
Medlem
SDUs avatar
Dom är rasligt sett obegåvade och besitter en mycket lägre IQ än andra folk på jorden. Därav förstår dom inte konsekvenserna av sina handlingar, därav mer negrer i fängelserna. Så dom är inte tuffa, bara lågt IQ.
Citera
2026-09-27, 22:39
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prescence
Allt jag hör är massa ursäkter och svammel som inte alls har nånting med tråden att göra. Jag bryr mig inte om psykologi, deras uppväxt eller vilka som egentligen styr marknaden.

Min fråga var specifikt ifall ni kan visa ETT endaste gäng i Sverige som gjort något jämförbart med vad Lejonen gjorde. Och alla i denna tråd har misslyckats med det inklusive du. Detta är för att det finns INTE ett enda gäng som kan mäta sig med vad dem gjorde på dem punkterna jag specifikt tog upp förutom kanske somalierna i Dödspatrullen som jag redan nämnt var inspirerade av Lejonen som så många andra.

Sen bryr jag mig inte om dessa människor och tycker inte att det dem gjort var något positivt för mig och samhället eller ens för dem själva. Utan allt jag gjort är att lägga upp en jämförelse mellan dessa afrikaner män och andra svenska och arabiska män i samma miljöer. Det inte svårare än så.
Alltså jag kan ingenting om gäng.
Citera
2026-09-27, 23:04
Medlem
Om man tycker Negerpatrullen, Shitass och några Hyndor är tuffa. Så kan man gå och hänga sig.
Citera
2026-09-27, 23:36
Medlem
Du kan ta n*gern ur djungeln men du kan inte ta djungeln ur n*gern.

Knulla och mörda är ungefär vad alla andra apraser också pysslar med.
Citera
2026-09-28, 00:27
Medlem
Slackoffs avatar
TS kan ju förklara varför de börjar böla så fort de får ett litet knä på ryggen då?
Och om Eritrianerna Ongo Mongo och Bwongo hade varit så jävla tuffa hade de ju kunnat stanna kvar i sitt eget land och vara kriminella.
Men de är de inte för där hade man väl bara skjutit dem i ansiktet och slängt dem i ett dike för att ruttna.
Senast redigerad av Slackoff 2026-09-28 kl. 00:32.
Citera
2026-09-28, 00:27
Medlem
Citat:
Min egen bakgrund kan du spekulera i hur mycket som helst.

Okej, men din eritreanska bakgrund är också det enda som skulle kunna förklara varför du väljer att glorifiera och uppförstora något så litet och bortglömt i det stora hela.
Ditt mindervärdeskomplex och etnocentrism leder dig till irrationella tankar och "delusions of grandeur", som så många andra.

Citat:
Sen var inte min TS begränsad till östafrikaner eller sport heller för den delen utan handlade om afrikaner gentemot svenskar och araber i svenska gängmiljöer.

Men du blandar ihop två helt olika raser; hornafrikaner och kongoider.
Hornafrikaner har mer gemensamt med araber än med kongoider, i alla avseenden.
Kulturellt, lingvistiskt, genetiskt och t.o.m. geografiskt.
https://i.imgur.com/GYx0vZn.png
https://i.imgur.com/GXVARCh.png
Som du kan se så är t.o.m. svenskar genetiskt närmare eritreaner än vad nigerianerna och gambianerna är.

Citat:
Själva diskussionen och frågan var kring mental och psykisk tuffhet och förmåga att ge sig in helhjärtat i tuffa konflikter och vinna.

Och på vilket sätt vann dem, om du själv medger att ledaren blev lurad och skjuten av den han trodde var sin vän?
Det låter som ett gäng lättlurade idioter som trodde att det kriminella livet handlade om vem som var galnast, mest högljudd och höll högst profil.
Citera
2026-09-28, 00:31
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
TS vill inte acceptera att dessa människor är framgångsrika i kriminalitet pga deras överlag lägre iq, alltså sämre konsekvenstänk, sämre impulskontroll, högre risktagande och i just kriminellas fall oftast en problematisk uppväxt.

Detta är troligen för att TS själv bekräftat att han är en neger, något måste dom ju vara bra på men om man tänker efter så är dom inte ens bra på att vara kriminella, det finns ju nämligen inte EN enda kriminell organisation som jobbar globalt som består av svartingar.

Men att ett gäng lyckas vinna något gäng krig här i Sverige är givetvis väldigt imponerande, lejonen är helt hänsynslösa.

Stämmer. Som grupp är de inte framgångsrika inom någon bransch, inte ens den kriminella. De fyller ju upp fängelserna i alla länder de befinner sig i.
Vad gäller uppväxten så är den väl ungefär som man kan tänka sig med låg IQ föräldrar och med en far som ofta inte förstår att ta ansvar eller föregå med gott exempel för att visa barnet hur man skall vara. De har helt enkelt ingen som helst koll på hur normala människor och samhällen fungerar och kan därför inte agera efter det eller lära sina barn. Avla avkommar som an sedan skiter i och så går det i generation efter generation.
Begrunda hur våra länder skulle se ut om vi inte vore så rika att vi kunde strö pengar och resurser på dessa primitiver... då hade det varit Mogadishu i hela Sverige för länge sedan. Men nu kan vi dämpa det något genom att kasta pengar på och pacificera dem så gott det går. Det stora antalet kriminella element klarar vi av att hålla precis vid den nivån att samhället fortfarande kan rulla men inte mer...
Citera
2026-09-28, 00:55
Medlem
Negrerna saknar konsekvenstänk, är höga och har absolut noll att förlora.

Varför ska svenskar kriga på gatan om småpengar? Det finns ingen motivation. "Yes jag är kungen av sophögen Tensta" man hör ju hur jävla pinsamt det låter.

Vita har utfört spektakulära rån i Sverige, svartingarna stal ett parti mazariner. Det går inte att ta på allvar.
Citera
2026-09-28, 00:57
Medlem
Citat:
Karelin brottaren? Vad har han med boxning att göra som vi diskuterade. Plus hur många Karelon går runt på svetiges gator? Inte många alls men finns mpnga duktiga svarta streetfighters runt om i stockholm. Betyder inte att det inte finns andra etniciteter som kan fightas också.

Vi diskuterade inte boxare och varför kan du inte stava längre? Kvällsfyllan?

Svarta kan slåss men bevisligen inte lika effektivt som vita och speciellt inte i styrka. Jag bevisade det med fakta och du bytte sport. Då drog jag Karelin kortet som dräper alla.
Citera
2026-09-28, 01:38
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Dem tuffaste och modigaste krigarna har alltid varit och kommer alltid vara svarta män.

Om vi tittar på tex gatugäng så måste vi prata om Lejonen från Hässelby som var ett litet kompisgäng med 4 eritreanska ledargestalter på toppen (Michael & Pietro Ghebru, Merhawi Aregai och Miko "Simba" Josuf) med kanske 10 soldater under sig som gick emot halva västerort och satte skräck i hela Stockholm.

Alltså ett gäng på kanske 10-15 pers som gick emot hela Brödraskapet Wolfpack och krossade dem totalt och samtidigt var i konflikt med hela Tensta och även där krossade dem där Brödraskapets ledare bla blev knivskuren i ansiktet, skjuten 5-6 gånger i en restaurang i Hässelby efter att han kom med en uzi och letade efter Eritreanerna och till sist blev mördad utanför ICA i Bromma av Lejonen.

Och hela Tensta blev överkörda av dessa Lejon där flera blev skjutna och till slut gav upp och blev tvingade att betala 250k för att sluta fred och sen tog Lejonen över hela marknaden i Tensta och körde lyxbilar med rolex klockor och fina tjejer hela tiden.

Finns inget svenskt eller arabiskt gäng som nånsin gjort något liknande. Araber har en tendens att mobba oskyldiga och bara gå emot svaga helhjärtat medans dem spelar vän med dem riktiga tuffingarna sen hugger dem i ryggen så fort dem for chansen.

Exempel på detta är Merhawi som bara var 26 år gammal och hade redan terroriserat halva Stockholms alla gängledare och kriminella och var på god väg att ta över hela Stockholm ensam tills han blev skjuten i bakhuvudet av sin kurdiske "vän" Lanko Aziz från baksätet som en fegis.

Lanko hade aldrig vågat köra man mot man och låta Merhawi veta att han var ute efter honom för då hade Lanko blivit överkörd och alla vet om det.
Istället spelade han hans vän och mördade Merhawi och en oskyldig pojke bakifrån med pistol.

Svenska gäng som Hells Angels etc terroriserar bara vanliga restaurangägare och svensson med utpressningar osv men alla i förorten vet att HA har ingenting att komma med i orten för förortsgängen hade ätit upp dem till frukost i ett riktigt krig.
HA är bara medelålders gubbar med moppekort och ölmage som dricker pilsner varje dag. Inte samma nivå som dessa Lejon och kan inte ens fightas man mot man utan att skada ryggen eller få ont i knät.

Faktum är att vare sig på gott eller ont så var Lejonen startskottet för HELA senaste årens våldsvåg i Sverige och folk som Dödspatrullen, Shottaz, Husbys Hyenor etc blev djupt inspirerade av Lejonen.

Och dem enda som kan jämföras med Lejonen är Dödspatrullen som också var en relativt liten grupp Somalier som körde emot ett mycket större gäng och totalkrossade dem som alla vet och satte skräck i halva Sverige med många mord och skjutningar på sitt bälte.

Och innan ni blir känsliga och börjar gråta och skrika n-ordet eller liknande kom bara ihåg att om ni inte kan visa och ge mig minst ett exempel på ett majoritet svenskt eller arabiskt gäng som var max 10-15 pers och gick emot flera större gäng som Lejonen och vann då har ni automatiskt bevisat min poäng.

Jag tror du blandar ihop det du kallar för "mod" med ett antal personers extremt höga våldsbenägenhet, riskaptit och hänsynslöshet.

Så att ett litet gäng vågar eskalera extremt långt mot större grupper kan absolut vara intressant psykologiskt. Men det säger inte att gruppens medlemmar är ”modigare”, och ännu mindre att det beror på hudfärg eller etnicitet.

Det du egentligen verkar beskriva är grupper med stark intern lojalitet, mycket hög tolerans för risk och våld och ett stort behov av att upprätthålla ett rykte av att aldrig backa. Sådana grupper kan få ett enormt övertag eftersom motståndaren vet att varje konflikt kan eskalera långt bortom vad motståndaren själv är okej med.

Och sedan har du ett tydligt urvalsproblem: du tittar på två extrema grupper som blev ökända just för att de lyckades dominera konflikter. Du tittar inte på alla små somaliska, eritreanska, svenska, arabiska m.fl. grupper som aldrig gjorde det.

Det intressanta kan ligga i beteendet du beskriver, men inte i den rasförklaring du lägger ovanpå det.
Citera
2026-09-28, 02:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Dem tuffaste och modigaste krigarna har alltid varit och kommer alltid vara svarta män.

Om vi tittar på tex gatugäng så måste vi prata om Lejonen från Hässelby som var ett litet kompisgäng med 4 eritreanska ledargestalter på toppen (Michael & Pietro Ghebru, Merhawi Aregai och Miko "Simba" Josuf) med kanske 10 soldater under sig som gick emot halva västerort och satte skräck i hela Stockholm.

Alltså ett gäng på kanske 10-15 pers som gick emot hela Brödraskapet Wolfpack och krossade dem totalt och samtidigt var i konflikt med hela Tensta och även där krossade dem där Brödraskapets ledare bla blev knivskuren i ansiktet, skjuten 5-6 gånger i en restaurang i Hässelby efter att han kom med en uzi och letade efter Eritreanerna och till sist blev mördad utanför ICA i Bromma av Lejonen.

Och hela Tensta blev överkörda av dessa Lejon där flera blev skjutna och till slut gav upp och blev tvingade att betala 250k för att sluta fred och sen tog Lejonen över hela marknaden i Tensta och körde lyxbilar med rolex klockor och fina tjejer hela tiden.

Finns inget svenskt eller arabiskt gäng som nånsin gjort något liknande. Araber har en tendens att mobba oskyldiga och bara gå emot svaga helhjärtat medans dem spelar vän med dem riktiga tuffingarna sen hugger dem i ryggen så fort dem for chansen.

Exempel på detta är Merhawi som bara var 26 år gammal och hade redan terroriserat halva Stockholms alla gängledare och kriminella och var på god väg att ta över hela Stockholm ensam tills han blev skjuten i bakhuvudet av sin kurdiske "vän" Lanko Aziz från baksätet som en fegis.

Lanko hade aldrig vågat köra man mot man och låta Merhawi veta att han var ute efter honom för då hade Lanko blivit överkörd och alla vet om det.
Istället spelade han hans vän och mördade Merhawi och en oskyldig pojke bakifrån med pistol.

Svenska gäng som Hells Angels etc terroriserar bara vanliga restaurangägare och svensson med utpressningar osv men alla i förorten vet att HA har ingenting att komma med i orten för förortsgängen hade ätit upp dem till frukost i ett riktigt krig.
HA är bara medelålders gubbar med moppekort och ölmage som dricker pilsner varje dag. Inte samma nivå som dessa Lejon och kan inte ens fightas man mot man utan att skada ryggen eller få ont i knät.

Faktum är att vare sig på gott eller ont så var Lejonen startskottet för HELA senaste årens våldsvåg i Sverige och folk som Dödspatrullen, Shottaz, Husbys Hyenor etc blev djupt inspirerade av Lejonen.

Och dem enda som kan jämföras med Lejonen är Dödspatrullen som också var en relativt liten grupp Somalier som körde emot ett mycket större gäng och totalkrossade dem som alla vet och satte skräck i halva Sverige med många mord och skjutningar på sitt bälte.

Och innan ni blir känsliga och börjar gråta och skrika n-ordet eller liknande kom bara ihåg att om ni inte kan visa och ge mig minst ett exempel på ett majoritet svenskt eller arabiskt gäng som var max 10-15 pers och gick emot flera större gäng som Lejonen och vann då har ni automatiskt bevisat min poäng.

Vore så kul att placera vilket svenskt gäng som helst i Caracas och se hur länge de hade överlevt.
Citera
2026-09-28, 03:09
Medlem
Citat:

De skulle blivit fullständigt slaktade av polska, ryska och mängder av sydamerikanska gäng om de hade befunnit sig i deras länder. Araber är ju små fega hundar så dem behöver du ju inte ens ta upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in