2026-09-28, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SDU
Själv tycker jag att det var synd att han inte lyckades döda fler svenskar den dagen.

Klassiskt muslim från Uzbekistan, Özz Nöjen älskare, kan inte köra lastbil.
Citera
2026-09-28, 02:12
Medlem
SDUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Klassiskt muslim från Uzbekistan, Özz Nöjen älskare, kan inte köra lastbil.

Menar du att jag är en Özz Nujen älskare?

Nä, jag hatar den håriga blatten.
Citera
2026-09-28, 02:44
Medlem
Mogadons avatar
Hoppas ngn mördar den där fule karln i fängelset någon gång.
Citera
2026-09-28, 03:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDU
Själv tycker jag att det var synd att han inte lyckades döda fler svenskar den dagen.
Tja vi tycker olika. Bästa tycker jag vore om han bara sprängt sig själv i luften som den andra pyjamastomten gjorde på Bryggargatan 2010. Näst bästa är att Akilov regelbundet får stryk på kåken, gärna två gånger om dagen 365 dagar/år.
Citera
2026-09-28, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är problemen i TX och AZ. Därför har de långt över flera inlåsta än flertalet andra stater. Samtidigt hjälper det inte med spetskompetensen. Arizonas våldsbrottslighet ligger cirka 17,5 % högre än det nationella genomsnittet. TX har också högre brottsligheten än genomsnittet.

Men de vet hur man bestraffar människor, det klarar man inte av i Kalifornien.
Citera
2026-09-28, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Sorry för dubbel post!
Akilov fick stryk på bunkern av en som satt på min avdelning.. han som gav stryk heter Mzori. Varit med i Robinson bland annat
Mvh

Jaså, den gode Adnan..
Han kommer nog ut ungefär samtidigt som Akilov skulle jag tro..😇
Citera
2026-09-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne26
Det är inte tortyr att hålla en kriminell varelse inlåst på en minimal yta 24 timmar om dygnet. Det gör bara att straffet biter bättre på sådana som Akilov, och vi skattebetalare slipper tortyren att betala för ett överlyxigt fängelse som t.ex. Kumlabunkern är i dag.

Skall vi prata om "att hålla folk inlåst på en minimal yta" så kan det absolut vara att anse som tortyr. CPT (European Committee for the Prevention of Torture and Inhuman or Degrading Treatment or Punishment) bestämmelser kring storlek och utformning på celler/bostadsrum för att motverka tortyr. Sedan har Europarådets tortyrkommitté och Europadomstolen uttalat att ett bostadsrum inte får understiga 6 kvm, exklusive sanitetsutrymmen. Man har i samband med detta klargjort att storlek mindre än detta skall presumeras som tortyr.

Sedan har Europarådets särskilda kommitté mot tortyr uttalat att det skall anses som tortyr om en intagen understiger 2 timmar utan mänsklig kontakt/dag. För Kriminalvårdens del handlar det då om hur man kan minimera/förebygga detta och på vilket sätt man kan kompensera för detta. Detta kan exempelvis handla om samtal, aktiviteter eller sysselsättning med personal eller andra intagna, "samsittning" med annan intagen. Eller samtal med präst, imam, psykolog, frivilligorganisationer. Givetvis kan även telefonsamtal, besök och permissioner kompensera sådant.
Citera
2026-09-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kdakdfskdskdsagd
Jaså, den gode Adnan..
Han kommer nog ut ungefär samtidigt som Akilov skulle jag tro..😇
Han kommer ut 2027. Han är praktiserande muslim. Tog hand om maikel som skurit halsen av en snubbe i nåt Familjebråk. Sen vände maikel sig emot honom och sa att man inte kunde lita på mzori. Mzori svarade med att kalla honom för en fitta. Han har bra sidor även han
Citera
2026-09-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LsdGuru
Satt själv på g1 (ro avdelning) akilov satt på G3 (ännu mer ro) såg han på promenad gården. Kanske är maikel han fått stryk av

Vad är en "ro" avdelning?
Citera
2026-09-28, 16:20
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma2025

Gissar på att det är något som liknar "protective custody" i Amerikat. Användaren du citera får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2026-09-28, 16:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma2025
En specialavdelning med färre intaga och högre personaltäthet.

Avdelningen är till för intagna som behöver en tyst och lugn miljö av olika skäl. Personalen kan erbjuda mer stöd och anpassad tid för den som är placerad där.

Lugn och ro. Ro-avdelning.
Citera
2026-09-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
En specialavdelning med färre intaga och högre personaltäthet.

Avdelningen är till för intagna som behöver en tyst och lugn miljö av olika skäl. Personalen kan erbjuda mer stöd och anpassad tid för den som är placerad där.

Lugn och ro. Ro-avdelning.

Intressant! Visste inte att sånt fanns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in