2026-09-26, 14:00
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Där har vi det.

Han är kär i dig, han kan inte leva utan dig, men det är på hans villkor. Han blir förbannad om han inte får som han vill med dig i HANS liv.

Då är frågan, vill du verkligen ha det så?

Han kommer att kväva dig, sakta men säkert - Tro mig.

Han vill ha kontrollen, det var därför han ringde när han var i matbutiken - Han ville egentligen inget särskilt mer än att ha koll på dig...för det kanske hade gått ett par timmar sen ni messade eller pratade?

Han blev sur över att han inte fick svar när han ringde och därför får du dessa kalla svar tillbaka.
Mm tror att du kan ha rätt här. Hennes kille verkar ha nå slags Passivt aggressivt beteende.
Citera
2026-09-26, 14:01
Medlem
Reidarmypapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Där har vi det.

Han är kär i dig, han kan inte leva utan dig, men det är på hans villkor. Han blir förbannad om han inte får som han vill med dig i HANS liv.

Då är frågan, vill du verkligen ha det så?

Han kommer att kväva dig, sakta men säkert - Tro mig.

Han vill ha kontrollen, det var därför han ringde när han var i matbutiken - Han ville egentligen inget särskilt mer än att ha koll på dig...för det kanske hade gått ett par timmar sen ni messade eller pratade?

Han blev sur över att han inte fick svar när han ringde och därför får du dessa kalla svar tillbaka.

Under en period nu så har jag varit den kalla som inte skrivit hela tiden eller varit på hela tiden. Det har han varit. Men sen för några dagar sen hände matbutiks-incidenten. Hur ska man gå vidare i relationen? Vad ska man göra? Ska jag också börja ringa och skriva random ”är på toa”/” är på bibblan”/”är på kommunfullmäktige” etc.
Citera
2026-09-26, 14:01
Medlem
Knotknets avatar
Det är ett onormalt beteende att ringa överhuvudtaget.
Citera
2026-09-26, 14:03
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidarmypapi
Två vuxna människor, 30+ och 45+, som tidigare har bott ihop och nu planerar att försöka bygga upp ett gemensamt liv igen.

Igår händer följande:

Han: ringer mig
Tre signaler. Jag hinner inte svara.

Några sekunder senare:

Han: ”Är i matbutiken.”

Jag: ”Jaha oki 👍 Det var ju du som ringde mig.”

Han: ”👍”

Ridå.

Ingen förklaring. Ingen ”råkade ringa”. Ingen ”ringer sen”. Bara den kommunikativa motsvarigheten till att långsamt backa in bakom en hylla med hushållspapper.

Sedan går två timmar.

Och mannen återuppstår plötsligt ur mejeriavdelningens dimma:

”Älskar dig ♥️”

Alltså vad är planen här?

📞 Ringer flickvännen
🛒 Meddelar flickvännen att han befinner sig i en mataffär som om hon ringt och stört honom
👍 Vägrar utveckla
⏳ Försvinner två timmar
♥️ ÄLSKAR DIG

Vad fan vill han?! Det är otroligt förvirrande! Brukar män göra så här?!
Varför frågar du inte honom?

Ingen annan kan svara på hur han tänker?
Citera
2026-09-26, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Mm tror att du kan ha rätt här. Hennes kille verkar ha nå slags Passivt aggressivt beteende.

Japp, kort och gott ett kontrollbehov.

Även om det inte är 100% så kan det vara 40%/60% procent - Våld behöver inte förekomma men den där underliggande tonen i aggressiviteten. Sättet man skriver på osv.
Citera
2026-09-26, 14:13
Medlem
Citat:
Under en period nu så har jag varit den kalla som inte skrivit hela tiden eller varit på hela tiden. Det har han varit. Men sen för några dagar sen hände matbutiks-incidenten. Hur ska man gå vidare i relationen? Vad ska man göra? Ska jag också börja ringa och skriva random ”är på toa”/” är på bibblan”/”är på kommunfullmäktige” etc.

Du får helt enkelt fundera.

Vill jag leva med denna personen.

Finns det en framtid?

Med framtid menar jag inte upprepning från er tidigare tid tillsammans. Den är ju förbi.

Nu börjar ni om igen. Med nya känslor, nya upplevelser.

Är det värt det?

Kommer du bli lycklig igen?
Citera
2026-09-26, 14:15
Medlem
Reidarmypapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Knappast efter en sådan förvirrande trådstart.

Jag är faktiskt ny här
Citera
2026-09-26, 15:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Två vuxna människor, 30+ och 45+, som tidigare har bott ihop och nu planerar att försöka bygga upp ett gemensamt liv igen.

Igår händer följande:

Några sekunder senare:

Ridå.

Ingen förklaring. Ingen ”råkade ringa”. Ingen ”ringer sen”. Bara den kommunikativa motsvarigheten till att långsamt backa in bakom en hylla med hushållspapper.

Sedan går två timmar.

”Älskar dig ♥️”

📞 Ringer flickvännen
🛒 Meddelar flickvännen att han befinner sig i en mataffär som om hon ringt och stört honom
👍 Vägrar utveckla
⏳ Försvinner två timmar
♥️ ÄLSKAR DIG

Ett kraftigt fall av överanalysering skulle jag säga. Släpp det.
Citera
2026-09-26, 15:35
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Men om han anser att det är anklagande då? Hans beteende är ju i det närmaste sinnessjukt…
Varför är du ens vän med honom?

Du verkar ju inte känna honom särskilt väl.
Citera
2026-09-26, 15:43
Medlem
Citat:

Igår händer följande:

Några sekunder senare:

Ridå.

Sedan går två timmar.

”Älskar dig ♥️”

📞 Ringer flickvännen
👍 Vägrar utveckla
⏳ Försvinner två timmar
♥️ ÄLSKAR DIG

Bara en idiot skulle inte förstå,

Han säger han är i butiken för att du ska ha chansen att säga om du behöver något!
Citera
2026-09-26, 15:44
Medlem
Minimuchers avatar
Han kanske vill ringa och kolla läget innan han gick in på ica. Med ta le på att han inte ville något viktigt utan enbart kolla läget så var det inte aktuellt att svara när han var inte på ica bland folk.

Förstår inte riktigt dramat i detta.
Citera
2026-09-26, 16:09
Medlem
Citat:

Igår händer följande:

Några sekunder senare:

Ridå.

Sedan går två timmar.

”Älskar dig ♥️”

📞 Ringer flickvännen
👍 Vägrar utveckla
⏳ Försvinner två timmar
♥️ ÄLSKAR DIG

Kanske blev han av olika anledningar upptagen med annat än att sitta och messa. Så skickade han helt enkelt "älskar dig" när han fick tid över för att tidigare konversation blev så abrupt avslutad/halvbörjad..

Men varför frågar du bara inte, om det gnager? Har du en tendens att övertänka saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in