2026-09-26, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Inte nykter. 🫢

Tänk om du och ts är?? Nej... 😳

❤️🤗🌈

Nja, nej det är inte vi.

Men jag vet att ex cirkulerar här på FB dock. Men detta är ju en ny användare
Citera
2026-09-26, 13:21
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidarmypapi
Han har aldrig gjort så förut. Det är ett nytt beteende. Vågar inte ta upp det med honom heller om han blir stött/ledsen men jag vet inte vad fan han sysslar med…
Varför ska du inte våga ta upp det? Kommunikation och förmågan att kunna prata om i stort allt är viktigt. Du behöver ju inte låta anklagande eller göra antydning om nåt.
Citera
2026-09-26, 13:23
Medlem
Citat:
Han har aldrig gjort så förut. Det är ett nytt beteende. Vågar inte ta upp det med honom heller om han blir stött/ledsen men jag vet inte vad fan han sysslar med…

Han kanske bara ville...fan vet. Vara snäll.

Du får väl hålla lite koll på hans "beteende" du känner ju trots allt personen sen tidigare.
Citera
2026-09-26, 13:34
Medlem
Reidarmypapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Han kanske bara ville...fan vet. Vara snäll.

Du får väl hålla lite koll på hans "beteende" du känner ju trots allt personen sen tidigare.
Det är dessutom inte bara mataffärsincidenten. Karln har fler märkliga specialeffekter för sig.

Vi har varandra på Snap Map. För två dagar sedan blev han sur efter att vi tjafsat om en helt annan grej som är off topic. Hans lösning? Att demonstrativt försvinna från Snap Map i ett dygn 😂 Jag såg det direkt, men sa absolut ingenting.

Sedan, lika plötsligt som han gått in i geografiskt vittnesskydd, dök han upp på kartan igen. Ingen förklaring. Ingen kommentar. Bara poff här är jag igen.

Och direkt därefter:
”Älskar dig ♥️”

Så hittills har vi:
Sur → försvinner från jordens GPS-system → återuppstår på kartan → ”älskar dig ♥️” → ringer mig → meddelar MIG att han är i mataffären → 👍 → två timmar senare ”älskar dig ♥️”.

Vad fan pysslar mannen med?
Citera
2026-09-26, 13:41
Medlem
Reidarmypapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Varför ska du inte våga ta upp det? Kommunikation och förmågan att kunna prata om i stort allt är viktigt. Du behöver ju inte låta anklagande eller göra antydning om nåt.

Men om han anser att det är anklagande då? Hans beteende är ju i det närmaste sinnessjukt…
Citera
2026-09-26, 13:41
Medlem
Citat:
Det är dessutom inte bara mataffärsincidenten. Karln har fler märkliga specialeffekter för sig.

Vi har varandra på Snap Map. För två dagar sedan blev han sur efter att vi tjafsat om en helt annan grej som är off topic. Hans lösning? Att demonstrativt försvinna från Snap Map i ett dygn 😂 Jag såg det direkt, men sa absolut ingenting.

Sedan, lika plötsligt som han gått in i geografiskt vittnesskydd, dök han upp på kartan igen. Ingen förklaring. Ingen kommentar. Bara poff här är jag igen.

Och direkt därefter:
”Älskar dig ♥️”

Så hittills har vi:
Sur → försvinner från jordens GPS-system → återuppstår på kartan → ”älskar dig ♥️” → ringer mig → meddelar MIG att han är i mataffären → 👍 → två timmar senare ”älskar dig ♥️”.

Vad fan pysslar mannen med?

Hur längesen är det ni "hittade tillbaka" till varandra och ville försöka igen? (kanske stod i TS förvisso...nope.)

Samt två frågor:

Var det du som lämnade förra gången?
Var det du som skapade bråket/tjafset?
Citera
2026-09-26, 13:42
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Två vuxna människor, 30+ och 45+, som tidigare har bott ihop och nu planerar att försöka bygga upp ett gemensamt liv igen.

Igår händer följande:

Han: ringer mig
Tre signaler. Jag hinner inte svara.

Några sekunder senare:

Han: ”Är i matbutiken.”

Jag: ”Jaha oki 👍 Det var ju du som ringde mig.”

Han: ”👍”

Ridå.

Ingen förklaring. Ingen ”råkade ringa”. Ingen ”ringer sen”. Bara den kommunikativa motsvarigheten till att långsamt backa in bakom en hylla med hushållspapper.

Sedan går två timmar.

Och mannen återuppstår plötsligt ur mejeriavdelningens dimma:

”Älskar dig ♥️”

Alltså vad är planen här?

📞 Ringer flickvännen
🛒 Meddelar flickvännen att han befinner sig i en mataffär som om hon ringt och stört honom
👍 Vägrar utveckla
⏳ Försvinner två timmar
♥️ ÄLSKAR DIG

Vad fan vill han?! Det är otroligt förvirrande! Brukar män göra så här?!
Nej, män brukar inte göra så där, det är ett typiskt kvinnligt beteende. Ringa eller skicka helt meningslösa SMS om ditt och datt, t.ex. jag handlar, jag dammsuger, jag skurar toaletten, bara för att få uppmärksamhet.
Citera
2026-09-26, 13:48
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Men om han anser att det är anklagande då? Hans beteende är ju i det närmaste sinnessjukt…
Ja verkligen. Såg ditt svar till Smegma. Suspekt och tvivelaktigt beteende har han. Kommer nog hända flera såna.
Citera
2026-09-26, 13:49
Medlem
Reidarmypapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Hur längesen är det ni "hittade tillbaka" till varandra och ville försöka igen? (kanske stod i TS förvisso...nope.)

Samt två frågor:

Var det du som lämnade förra gången?
Var det du som skapade bråket?

Lite mer kontext, för det blir faktiskt ännu märkligare 😂

Vi gick isär gemensamt för 1,5 år sedan på grund av omständigheter runt omkring oss och inte för att kärleken tog slut. För några månader sedan var det HAN som ville att vi skulle försöka igen, eftersom han tydligen kommit fram till att han ”inte kunde leva utan mig”.

Oki. Romantiskt. Storslaget. Shakespeare. Vi kör igen 😂

Senaste tjafset handlade om Snap Map. Han kan alltid se MIG i realtid, så jag sa ungefär ”Kan inte vi bara ha samma inställning så att båda ser varandra i realtid?”

Fullt rimligt, tänkte jag.

NEJ.

Plötsligt befann vi oss i en teknisk utredning om BATTERIFÖRBRUKNING. 😂 Mannen som inte kan leva utan mig kan tydligen inte heller leva med risken att Snapchat drar 3 % extra batteri.

Han blir sur och det är det som är tjafset.
Citera
2026-09-26, 13:56
Medlem
Citat:

Vi gick isär gemensamt för 1,5 år sedan på grund av omständigheter runt omkring oss och inte för att kärleken tog slut. För några månader sedan var det HAN som ville att vi skulle försöka igen, eftersom han tydligen kommit fram till att han ”inte kunde leva utan mig”.

Senaste tjafset handlade om Snap Map. Han kan alltid se MIG i realtid, så jag sa ungefär ”Kan inte vi bara ha samma inställning så att båda ser varandra i realtid?”

NEJ.

Plötsligt befann vi oss i en teknisk utredning om BATTERIFÖRBRUKNING. 😂 Mannen som inte kan leva utan mig kan tydligen inte heller leva med risken att Snapchat drar 3 % extra batteri.

Där har vi det.

Han är kär i dig, han kan inte leva utan dig, men det är på hans villkor. Han blir förbannad om han inte får som han vill med dig i HANS liv.

Då är frågan, vill du verkligen ha det så?

Han kommer att kväva dig, sakta men säkert - Tro mig.

Han vill ha kontrollen, det var därför han ringde när han var i matbutiken - Han ville egentligen inget särskilt mer än att ha koll på dig...för det kanske hade gått ett par timmar sen ni messade eller pratade?

Han blev sur över att han inte fick svar när han ringde och därför får du dessa kalla svar tillbaka.
Citera
2026-09-26, 13:59
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Tror du ens att Ts är nykter?
Knappast efter en sådan förvirrande trådstart.
Citera
2026-09-26, 14:00
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

NEJ.

Vilken obehaglig och kontrollerande typ du är, här blinkar varningslampan rött...
Ta bort dig själv från den där appen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in