Citat:
Ursprungligen postat av
Anybodykiller
Har folk röstat på dem så ska de väl få mandatet där efter. Det är en del i demokratin och V sitter ändå med 8% av rösterna.
Det jag fruktar är dock att de kommer dra in en massa politiska vildar i stil med Kakabaveh. Dessa kommer att sitta avlönade med veto-rätt och göra kravlistor för sin folkgrupp och driva ett annat lands politiska linje.
Nu tror jag inte att Kakabaveh gjorde något för "sitt" folk, hon gjorde och gör nog det som hon tror på. Det är en vid skillnad.
Tycker hon snarare är ett tydligt exempel på varför parti- och blockpolitik kanske inte är den bästa lösningen för vår "demokrati".
Kanske borde Kungen få all makt igen, sedan kan vi ha Riksdagen och dess ledamöter som en dokusåpa att följa när andan faller på. För kungen blir det väl jobbigare eftersom han eventuellt måste se på skiten för att bilda sig en uppfattning om vad folk tänker om han nu inte skulle ta sitt förnuft till fånga komma folket lite närmare.
Trots allt vore det ju enklare att utkräva ansvar av någon som ensam ansvarar för det man säger sig ha makt över.
Ett folk enat under en stark ledare, det vore något... Man får se till att saker inte går helt överstyr bara.
Jag vet inte vad som är bäst men oavsett känns det som att våra politiker oavsett "färg" måste steppa upp och prestera, det ska liksom inte fungera att sitta och skylla på varandra varannan mandatperiod.
Det är ett hån mot alla oss svenskar och det är otroligt att folk köper skiten.
Undrar hur det skulle se ut om fler ledamöter röstade som de gick till val på...