2026-09-26, 00:46
Medlem
Terrorstorms avatar
Ja, shit, det här blir en vild en:

Bor "centralt" i en förort till Göteborg, och ibland händer det att jag runkar utan att tänka på att dra för gardiner. Ibland händer det även att jag kollar på en morsa i 40-årsåldern som bor på andra sidan gatan. Hon bär typ alltid kjol och ibland böjer hon sig så provocerande framåt när hon går och nästan låtsas plocka upp saker från golvet i hennes lägenhet. Jag jobbar hemifrån och har för mycket tid, så händer att man då och då tittar på henne ifall hon är där precis vid fönstren, eller på sin balkong. Precis som att jag glor mot Frihamnen och vattnet för att försvinna i fantasi en liten stund.

I alla fall. I måndags köpte jag en ny kikare att ha till mina utomhusäventyr (är hobby-ornitolog), och när jag sitter och slöglor på kvällen mellan mån-tis så ser jag hennes vägg genom mitt fönster, och hon kör laptop+projektor så man ser rätt tydligt vad hon gör. Först tror jag att hon kollar på porr, så blir nyfiken, men snabbt märker jag att det är videoklipp på när jag i semi-förbifarten går förbi i mitt fönster (bor på femte våning, så hon ser mig lite nedifrån då hon är på våning 4) med hård eller slak kuk. Hon verkar ha en hel del klipp, såg mig själv från olika årstider och grejor. Och en video när hon filmar mig och jag går omkring naken i min lägenhet, alltså utan antydning till sexuella tendenser, och hon nästan maniskt verkar klippa mellan mig och en video på något annat som jag inte hann se.

Visst, jag är lätt pervers och sjukt lat, så händer att jag faktiskt inte orkar eller ens bryr mig om att dra igen gardinerna. Big deal, hur många går och stirrar in i en lägenhetsfönster, speciellt om man bor på femte våning? Tydligen någon på fjärde, men jaja.

Har bara hälsat på henne tidigare, tror hon är skild, verkar bo där med någon annan kvinna nu i alla fall. Om det är en relation eller rumskamrat vettefan. Men ja, vad fan gör jag nu? Hade sugit lite att bli uthängd, om det är vad hon tänker göra med videon. Eller hon kanske tänker gå till polisen. Eller så har hon bara ett privat bibliotek av "eget material" som hon sparar. Kanske inte så troligt.

Jag har funderat på att försöka snacka med henne i en offentlig miljö så att jag inte ska framstå som Anders Eklund, och fråga varför hon har spaltmeter med film på mig, och en del av denna av en sexuell art? Om hon är någon stalker jag inte känner till så blir det väl obekvämt. Fast obekvämt lär det bli oavsett när jag vet att hon vet att hon har film på när jag går omkring naken.

Vad fan hade ni gjort? Vita riddare på höga hästar kan väl hålla käft, det här handlar mer om hur jag ska bemöta det här. Inte nödvändigtvis juridiskt heller, utan mer på ett socialt plan. Måste ju konfrontera henne. Jag har varit slarvig med runketik, och hon har kedjefilmat mig. Jag menar, ingen av oss har riktigt rent mjöl i påsen här. Bättre att lösa det själva än att hon går till snuten, tänker jag? Jag har även sett henne spela porr, väl synligt, i långa etapper på flera timmar åt gången, så om hon inte är intelligenshandikappad inser hon säkerligen att grannar kan se henne lika väl som hon tydligen kunde se mig.

Önskar att allt det här var påhittat. På riktigt.
Citera
2026-09-26, 01:00
Medlem
Jag visste inte att ornitologer var intresserade av tama hönor.
Citera
2026-09-26, 01:09
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Authix
jag älskar höstlov

För helvete. Du tror jag väljer att använda ett konto med fem års posthistorik för att trolla? Men okej, låtsas som att jag trollar: vad hade du, i ett genuint scenario, svarat med?

Citat:
Ursprungligen postat av 2026-09-19
Jag visste inte att ornitologer var intresserade av tama hönor.

Ha-ha. Du får en halv poäng och en halv piska för bristande konstruktivitet. Tack ändå, kompis.
Citera
2026-09-26, 01:38
Medlem
J.Doessons avatar
Hade hon velat att du inte skulle få se klippen som hon har på dig så hade hon dragit för, hon böjer sig provocerande och låtsas plocka upp saker säger du.

Jag tror hon vill att du ska komma dit. Verkar vara nån slags inbjudan. Kanske brudarna vill ha en trekant med dig
Citera
2026-09-26, 01:43
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Hade hon velat att du inte skulle få se klippen som hon har på dig så hade hon dragit för, hon böjer sig provocerande och låtsas plocka upp saker säger du.

Jag tror hon vill att du ska komma dit. Verkar vara nån slags inbjudan. Kanske brudarna vill ha en trekant med dig

Det är bara den ena som beter sig såhär, och det har aldrig explicit varit ämnat att ses av henne (eller någon av dem, egentligen).

Men ja, antingen verkar hon försöka baka ihop en film för eget nöje, eller värsta serven till åklagaren med filmmaterial och allt det inbegriper. Även fast hon själv lär torska för kränkande fotografering i samma veva. Går tydligen inte att filma hur som helst mellan bostäder heller, även om jag skulle ha begått t.ex. "sexuellt ofredande" via min gärning. Helt ärligt känner jag henne inte, och har ingen aning om vad för typ av person hon är. Verkar sansad, jobbar 9-16, för inget egentligt liv om sig.
Citera
2026-09-26, 01:50
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Det är bara den ena som beter sig såhär, och det har aldrig explicit varit ämnat att ses av henne (eller någon av dem, egentligen).

Men ja, antingen verkar hon försöka baka ihop en film för eget nöje, eller värsta serven till åklagaren med filmmaterial och allt det inbegriper. Även fast hon själv lär torska för kränkande fotografering i samma veva. Går tydligen inte att filma hur som helst mellan bostäder heller, även om jag skulle ha begått t.ex. "sexuellt ofredande" via min gärning. Helt ärligt känner jag henne inte, och har ingen aning om vad för typ av person hon är. Verkar sansad, jobbar 9-16, för inget egentligt liv om sig.
Ok ja hade det varit som jag gissade på så borde den andra tjejen oxå gjort nåt. Eftersom hon vet att du inte drar för så kanske hon gjorde så där för hon visste att du skulle se och du skulle då ta lärdom av det och börja dra för?
Citera
2026-09-26, 01:56
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Ok ja hade det varit som jag gissade på så borde den andra tjejen oxå gjort nåt. Eftersom hon vet att du inte drar för så kanske hon gjorde så där för hon visste att du skulle se och du skulle då ta lärdom av det och börja dra för?

Låter långsökt. Råkade mest se det av en slump, och när jag gjorde det var min lägenhet rätt nedsläckt, så hon kunde inte se att jag såg, så det är nog inte riktigt så. Men vem fan vet, det här känns som en sån där situation som bara händer en gång i livet...
Citera
2026-09-26, 02:01
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Låter långsökt. Råkade mest se det av en slump, och när jag gjorde det var min lägenhet rätt nedsläckt, så hon kunde inte se att jag såg, så det är nog inte riktigt så. Men vem fan vet, det här känns som en sån där situation som bara händer en gång i livet...
Ja det må så vara, bara hon som vet. Vi övriga, inklusive du själv spekulerar ju bara.
Citera
2026-09-26, 02:41
Medlem
Låter snarare att det är hon som är creep:et och stalkar dig. Man får inte filma folk sådär, och du skulle kunna anmäla henne. Filma henne när hon spelar upp filmer med dig, så är saken biff.

Sen kan du antingen anmäla henne till snuten, eller konfrontera henne och kräva en avsugning till att börja med, för att du inte ska anmäla. Låter snarare som hon kanske skulle gilla det upplägget.

Tror hon snarare är tänd på dig och sitter o goonar till dina runksessioner. Håll oss uppdaterade!
Citera
2026-09-26, 03:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Du har något som imponerar på henne, varför skulle hon annars lägga tid på att filma. Tror inte det är förbjudet att vara naken hemma, det kan vara förbjudet att filma in i andras lägenheter.
Citera
2026-09-26, 06:04
Medlem
Anybodykillers avatar
Hoppla! Vilken böna!
Men hon måste ha en jädra bra kamera för att göra det?
Citera
2026-09-26, 08:03
Medlem
Kungenavmosbrickans avatar
Citat från Familjens jurist
” Kränkande fotografering:
För att fotograferingen av en person ska anses vara brottsligt enligt 4 kap. 6a § BrB så ska fotografering ha skett i hemlighet. Personen som blivit fotograferad ska alltså inte varit medveten om att denne blivit fotad när själva fotograferingen skett. Personen ska sedan ha befunnit sig ett privat utrymme såsom i sitt hem, i duschen, omklädningsrum eller liknande utrymmen. Enligt förarbetena till lagrummet så är det brottsligt att fotografera en person som befinner sig inomhus i sitt hem tillskillnad från om fotografering skett när personen befunnits sig på sin balkong eller altan. Kränkande fotografering är ett så kallat uppsåtsbrott, alltså förutsätts det att gärningsmannen haft uppsåt att fotografera personen i hemlighet för att det ska leda till straffansvar.”
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in