2026-09-26, 03:59
Medlem
Riksreptilens avatar
På samma vis som med våra skötsamma fångar skall stora delar av inspelningen vara i Baltikum vilket låter lite lovande.
Citera
2026-09-26, 09:36
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Bokserien (de tre första) tycker jag är tillräckligt bra för det. Det finns ju utrymme till förbättringar med rätt regissör.

Jag betvivlar inte att böckerna är bättre, men en bra bok är ofta bra därför att författaren använder språket på ett föredömligt vis, nåt som är extremt svårt att översätta till film och tv. Men visst, en kompetent manusförfattare (och rätt regissör) kan absolut göra under!

Tyvärr hittar jag ingen info på IMDB om vilka mer som är inblandade. Inte ens nämnda skådespelare står listade för nån remake.

Edit: hittade nu! Manusförfattarna har tidigare skrivit för Hannibal, The Punisher och Narcos. Regissören har också jobbat med The Punisher, men även Top Boy som är en grym serie.

https://www.imdb.com/title/tt12401288/?ref_=ext_shr_lnk
Senast redigerad av fjollcigg 2026-09-26 kl. 09:46. Anledning: Tillägg
Citera
2026-09-26, 09:59
Medlem
TheJesuits avatar
Inget dåligt val, men hade personligen sett Viola Prettejohn utbytt mot en piffig thailändska.
Citera
2026-09-27, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag har liiiite svårt för inkluderingshysterin. Mikael Blomkvist var med största sannolikhet inte svart, det framgår inte explicit i böckerna men det får nog anses som en självklarhet.

Jag har inga problem med svarta skådespelare, eller personer, jag har varit tillsammans med en svart kvinna en längre period och jag har mörkhyade vänner. Det är inte där skon klämmer.

I min värld är inte Mikael Blomkvist färgad, helt enkelt. Hur ser det ut i din?

Har inte heller problem med svarta men du har ju rätt. Mikael Blomkvist är inte svart.
Citera
2026-09-27, 04:14
Medlem
Så detta blir den tredje upplagan på samma historia. Vi får ju se men för mig så var den svenska originalet. Jag har lite svårt när allt är placerat i Sverige men alla pratar engelska.
Citera
2026-09-27, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag har redan sett Nyqvist-versionen, och så jävla bra är inte Millenium-trilogin att jag behöver se en till. Valet av skådisar kan jag inte kommentera då jag inte vet vilka de är, men jag antar att de har provspelat och ansetts dugliga.

David Oyelowo har medverkat i 102 produktioner som skådespelare
Citera
2026-09-27, 05:38
Medlem
Pinoputchins avatar
Neeeeeeeeeeeeeeeej..
Citera
2026-09-27, 07:23
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
David Oyelowo har medverkat i 102 produktioner som skådespelare

Och Christopher Lambert har medverkat i 108, men kan ändå knappt säga sitt eget namn med trovärdighet

Skämt åsido, jag såg att jag faktiskt visst vet vem David är. Han spelade sheriffen i Silo. Helt okej, men inte vad jag skulle kalla en leading man.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in