2026-09-25, 17:52
Medlem
I nästa val 2030 tänker jag också klanrösta!

Men hur fan hittar man en klan?

Jag är tyvärr inte bögare, så RFSL går bort. Eller kan man ansluta sig ändå trots att det inte rycker till i kalsongen när jag ser en karl (faktiskt inte ens när jag ser en "karl")?

Finns det någon grupp på Fejjan, typ Svenskar i Sverige? Obs! Jag har ingen Hitlermustach och så är jag inte någon större flaggvän. (Kan nog tänka mig att torka rumpetussen med vilken sketen flagga som helst om sanningen ska fram).

Allmänt kall till ideologier, kulturer, partier och religionrer och annat tjafs. Därtill latmask. Antar att antalet föreningar för oss är typ noll, eller så har de typ noll medlemmar.

Så hur fan ska jag hitta en klan?
Som sagt jävligt peppad på att klanrösta även jag om fyra år!
Citera
2026-09-25, 17:56
Medlem
Melange5738s avatar
Får väl googla "somalimaxxing".

Jag börjar undra om man ska kandidera med blackface.
Citera
2026-09-25, 18:04
Medlem
Vitiss avatar
Skapa en klan!

En klan är en social grupp, oftast definierad genom släktskap. Klaner är ofta viktiga strukturer inom nomadkulturer. Ordet kommer ursprungligen från skotsk-gaeliskans clann (svenska: ”avkomma”, ”ätt”).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Klan
Citera
2026-09-25, 18:06
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
I nästa val 2030 tänker jag också klanrösta!

Men hur fan hittar man en klan?

Jag är tyvärr inte bögare, så RFSL går bort. Eller kan man ansluta sig ändå trots att det inte rycker till i kalsongen när jag ser en karl (faktiskt inte ens när jag ser en "karl")?

Finns det någon grupp på Fejjan, typ Svenskar i Sverige? Obs! Jag har ingen Hitlermustach och så är jag inte någon större flaggvän. (Kan nog tänka mig att torka rumpetussen med vilken sketen flagga som helst om sanningen ska fram).

Allmänt kall till ideologier, kulturer, partier och religionrer och annat tjafs. Därtill latmask. Antar att antalet föreningar för oss är typ noll, eller så har de typ noll medlemmar.

Så hur fan ska jag hitta en klan?
Som sagt jävligt peppad på att klanrösta även jag om fyra år!
Vad tror du om SD-klanen, kan den funka?
Citera
2026-09-25, 18:06
Medlem
Anybodykillers avatar
Hm...du kan försöka skaffa en stor stoooor familj och sedan försöka sprida en sorts klan kultur tänker jag?

Någonstans måste klaner börjar? Oavsett om man talar om somaliska eller skotska klaner.
Citera
2026-09-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Vad tror du om SD-klanen, kan den funka?
Kanske. Men är det inte mest dryga skåningar med svårbegriplig dialekt?

Kattvän var jag som liten. Kan man få till en klan här? Typ bara rösta på politiker som säger "mjau" istället för "nja".
Citera
2026-09-25, 19:56
Medlem
Gridiots avatar
Flytta till lite by där alla är med i någon frikyrka. Sedan röstar du och dina bröder i kristus på KD. ⛪
Senast redigerad av Gridiot 2026-09-25 kl. 20:00.
Citera
2026-09-26, 10:34
Medlem
Det enklaste är väl att du gifter in dig i en stor Svensk klanfamilj som Wallenberg, Bonnier osv? Dessa tar hand om sina familjer och sina intressen på samhällsnivå. Inte som vanliga svenskar som kastar varandra åt sidan för lite brödsmulor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in