2026-09-25, 10:34
Medlem
zergrushs avatar
Man undrar ju om orcherna verkligen är så här korkade, alltså på riktigt? Är det en enhetlig svagbegåvning i landets beslutsfattande?

Men samtidigt så stämmer precis allting vi sett ifrån dem utifrån de senaste decennierna, både internationellt och här på Flдshbдck, överens med det. De är antaligen för arroganta och maktgalna, "storrussland måste återupprättas!" för att inse att det kanske inte är någon större idé att öppet angripa västvärlden när uralmongolerna redan får stryk av Europas fattigaste land som står ensamt mot "världens andra armé".
https://en.zona.media/article/2022/10/02/russiandraft-trl
“Total clusterfuck.” Old guns, boots covered with moss, zero training: one russian recruit’s story of the mobilisation
"Yesterday we received assault rifles. We figured, those must be from emergency supplies, all covered in oil. Some people got rusty rifles. This young guy, he wants to strip [his rifle],pulls the spring and it just snaps and falls to pieces inside the gun. What if something like this happens in Ukraine? What are you gonna do? Where are you gonna find a new weapon? Some of the magazine pouches are torn. Rags are falling apart, because they were in storage for so many years.
My rifle is from 1980. All in all, they give us old junk."
"RUSSIA STRONK!!!", lol

En öppen konflikt skulle dock påskynda det där efterblivna U-landets upplösning, vilket skulle vara det bästa som hänt världen sedan axelmakterna besegrades i WWII! Så vill orcherna påskynda sin egen balkanisering så är de välkomna att göra det.
https://abn.org.ua/en/analysis/new-agenda-for-the-west-national-liberation-movements-against-russian-imperialism-and-militarism/
National Liberation Movements against Russian Imperialism and Militarism

The West can announce in advance its readiness to recognize the independence of new states that have emerged from the ruins of Russia. This will create an additional incentive for nations to fight for their freedom.
Citera
2026-09-25, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Det närmar sig

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gkM5ok/svenska-stridsplan-skickades-upp-for-att-mota-ryska
Det har närmat sig sedan 50 talet, eller har du sovit under en sten och just vaknat?
Citera
2026-09-25, 10:55
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Men vad menar ni? De har knappt haft resurser att ta mark i Ukraina på ett par år och så tror ni att de skulle komma på den briljanta idén att ge sig på ett annat NATO-land samtidigt mitt i allt? Det faller väl på sin egen orimlighet?

Putin drar sig inte för något han vill syna NATO
Citera
2026-09-25, 11:44
Medlem
TheGretaResets avatar
JA, Ryssland har inte full upp utan tänker invadera Gotland vecka 47.
Citera
2026-09-25, 12:00
Medlem
litenbokstavs avatar
varför skulle det vara sverige? haha

självfallet är det polen han har haft på siktet ett bra tag nu
Citera
2026-09-25, 12:06
Medlem
Citat:
Vilka kommer få smaka på ryskt anfall? Kan det bli Sverige? Finland? Vad kommer hända när det sker? Aktiveras artikel 5 då? NATO går i krig med Ryssland . KIna kommer till ryssens understöd och Trump skickar allt han har. Nytt världskrig.

Jag vet egentligen inte hur det räknas som krigshandling rent juridiskt om Ryssland vill slå ut vapenfabriker, teknik, finansiering och lager i Europa som går till Ukraina. Ur deras perspektiv handlar det ju inte om ett krig mot länderna i sig, utan om ett förebyggande drag för att stoppa leveranserna till sin motpart.
Citera
2026-09-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Men vad menar ni? De har knappt haft resurser att ta mark i Ukraina på ett par år och så tror ni att de skulle komma på den briljanta idén att ge sig på ett annat NATO-land samtidigt mitt i allt? Det faller väl på sin egen orimlighet?
Jag tycker det är märkligt att ryssen inte levererar bombmatta efter bombmatta utan istället förlitar sig på drönare ifall de vill vinna kriget.
Citera
2026-09-25, 12:15
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Vilka kommer få smaka på ryskt anfall? Kan det bli Sverige? Finland? Vad kommer hända när det sker? Aktiveras artikel 5 då? NATO går i krig med Ryssland . KIna kommer till ryssens understöd och Trump skickar allt han har. Nytt världskrig.
Utveckla, visa de variabler som pekar på förestående anfall
Citera
2026-09-25, 12:21
Medlem
Nato försöker få Ryssland att attackera ett annat EU-land så mycket som de kan. Därför tillhandahåller Zelenskyj massvis med drönare från England med flera, samt vapen från Sverige, så att de kunde göra den massiva attacken mot Moskva med massor av drönare.

De försöker provocera Ryssland tills det smäller mot ett annat EU-land. Eftersom det är i stort sett England med flera som gör att Zelenskyj kan göra dessa attacker långt in i Ryssland.

Det påminner mig ungefär om när jag arbetade på ett lager och det var en liten kille som försökte provocera mig genom att slå mig i ryggen när ingen såg, tills jag skulle drämma till honom och jag skulle få problem.

Precis så håller nu Nato på mot Ryssland – de vill provocera Ryssland tills de attackerar ett Natoland så det blir krig. Precis som den där lilla killen som ville provocera mig så att jag skulle få problem håller Nato på.

Ryssland är bra tålmodiga, men nu regnar det ju missiler över hela Ukraina, vilket de måste ha förstått skulle hända. Zelenskyj bryr sig inte om ukrainare dör. Det är ändå judar som ska bo där sen ändå.
Citera
2026-09-25, 12:26
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Tröttna ditt räkpsyke. Ryssarna har varken råd eller muskler till att ens attackera Sundbyberg.
Citera
2026-09-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
EU går jättedåligt, så det är bra att peka ut någon ev fiende för att distrahera folket. Är så djävla genomskinligt.
Håller med. EU:s tilltagande militarisering är till stor del en avledande manöver för att vända folks blickar bort från "unionens" egna djupa inre problem. Dessutom en ursäkt för att försöka flytta ännu mer makt, pengar och kontroll upp till "nivån Bryssel" och bort från de nationella parlamenten och medlemsländernas egen, inhemska politiska debatt.

Ukrainakriget är världens största penningtvättmaskin - vilket jag påpekade redan för fyra år sedan.
Citera
2026-09-25, 12:43
Medlem
Citat:

Viljan finns nog, men ingen förmåga till flerfrontskrig för Ryssland
Däremot är det viktigt att ta det på allvar
Troligtvis gör de ett anfall som de försöker att maskera som ett misstag
De troligaste NATO-länderna är gränsländer till Ryssland, typ Polen
Men ett sånt anfall skulle kunna äventyra Rysslands säkerhet och dra in övriga världen i detta
Framtida förhandlingar och allmänt uppförande mot Ryssland skulle bli väldigt bryskt och hotfullt
Så troligtvis inte!
Senast redigerad av Max1494 2026-09-25 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in