Idag, 00:26
Medlem
Hej,

Har middag för några vänner imorgon och fångade en hummer idag.
Jobbar imorgon och har inte tid att laga middag i 3h som de flesta recepten kräver.

Har ni något tips på en färdig Findus/Felix-soppa eller liknande som jag enkelt kan skiva ner mina hummerbitar i och slänga på lite dill och få den att smaka gott och skryta om att jag fångade hummern ute på dom sju haven?

Tack på förhand,

Mvh
Citera
Idag, 00:33
Medlem
exoticspices avatar
Felix skaldjurssoppa kommer bli perfekt.
Citera
Idag, 00:39
Medlem
BombaySaphires avatar
Köp en ask Kavli räkost eller kräftost, eller båda. I med osten i en kastrull. Medelvärme. Späd med vispgrädde, créme fraiche och eventuellt lite vatten till önskad konsistens. Låt sjuda fem minuter. Salta och peppra. Ha i buljong eller fond för fylligare smak. I med hummern allra sist, den ska inte koka. Lycka till!
Senast redigerad av BombaySaphire Idag kl. 00:42.
Citera
Idag, 00:42
Medlem
Full-Retards avatar
Tycker du fegar ur nu men kör knorr vit sparris soppa som du kan smaka upp med grädde, hummerfond och pressad citron. Garnera med färskhackad persilja och dill och så har du halva inne
Citera
Idag, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Felix skaldjurssoppa kommer bli perfekt.
Du vinner, det står till och med på receptet "Är du sugen på att också servera en fisk och skaldjurssopa går det utmärkt att addera fisk till soppan."

Nu är det inte fisk jag ska addera, men ni förstår poängen...
Citera
Idag, 01:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickzork
Du vinner, det står till och med på receptet "Är du sugen på att också servera en fisk och skaldjurssopa går det utmärkt att addera fisk till soppan."

Nu är det inte fisk jag ska addera, men ni förstår poängen...

Vad i h-e! Med min soppa hade du fått ligga. Nu blir det bara lite kel och mys. Aja du får skylla dig själv.
Citera
Idag, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad i h-e! Med min soppa hade du fått ligga. Nu blir det bara lite kel och mys. Aja du får skylla dig själv.
Jag tror ingen hade velat ligga med någon med stanken av Kavli doftandes ur vartenda hål,
Tack för insatsen dock!
Citera
Idag, 01:05
Medlem
Citat:

Killen vill kanske bara ha en handtralla, dock verkar han lite lat för att göra en egen soppa från grunden, vilket alltid blir otroligt mycket bättre
Citera
Idag, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Killen vill kanske bara ha en handtralla, dock verkar han lite lat för att göra en egen soppa från grunden, vilket alltid blir otroligt mycket bättre
Vem har tid att koka en hummerfond som tar tre timmar en fredag när gästerna kommer klockan 18:30
Citera
Idag, 04:10
Medlem
East.Clintfoods avatar
Köp ett par burkar Abba fiskbullar i hummersås. Plocka ur fiskbullarna, släng i hummern. Varsågod.
Citera
Idag, 05:27
Medlem
Citat:

Ja, men han han ju inte laga en omfattande måltid, som din soppa beskrev!
Citera
Idag, 07:56
Medlem
HBTKuks avatar
Veganmjölk med salt och peppar i verkar ligga ungefär på din ambitionsnivå.

Stackars dina middagsgäster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in