Igår, 12:43
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Den som vill studera läran om UFO:n kan idag få CSN-lån och bidrag från det allmänna (LIU). Detta är vad våra skattepengar används till.

Citat:
Flera framstående forskare och experter har bjudits in som föreläsare, bland dem astronomen Marie Rådbo som också är hedersdoktor vid LiU. Hon ska tala om ämnet astrobiologi. En annan är astronomen Avi Loeb från Harvard University i USA. Han leder bland annat the Galileo Project som letar efter eventuella spår av utomjordisk teknik som kan ha ramlat ner på jorden som meteoriter.

Ska statliga universitet verkligen pyssla med att leta efter mystiska utomjordingar som skickar teknik via meteoriter?
Om någon ville starta kurser i kristallhealing hade de fått statligt stöd?
Är det här bara en fortsättning på Harry Potterkurser?
Citera
Igår, 12:53
Medlem
Universiteten bör syssla med mer effektiv utbildning och prioritera sånt som kan skapa många högutbildade inom ett visst ämne där det finns många arbetstillfällen.

Vad gäller UFOn så finns det mycket få arbetstillfällen inom området och de med "kunskap" är en såpass liten grupp att alla känner alla, och de som kan mer kan utbilda dem som vill lära sig mer på fritid, utan bidrag. Den dagen utomjordingarna anfaller så lär denna grupp själva söka sig till myndigheterna och erbjuda sin hjälp. Troligtvis har SÄPO redan stenkoll på vilka dessa UFO skådare är.
Citera
Igår, 13:27
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Den som vill studera läran om UFO:n kan idag få CSN-lån och bidrag från det allmänna (LIU). Detta är vad våra skattepengar används till.

Ska statliga universitet verkligen pyssla med att leta efter mystiska utomjordingar som skickar teknik via meteoriter?
Finns det ens något annat viktigare än detta kan man tycka. Vi kanske kommer i kontakt med intelligent liv som kan bota cancer och annat ”omöjligt”. Potentialen är okänd - tycker du då att det är rimligt att strunta i detta?

Du talar som att det på nåt sätt skulle vara sannolikt att det inte finns något liv utanför just vår planet? Menar du detta?

Jag undrar också om du har blandat ihop astronomi med astrologi, eller vad är det frågan om här egentligen?
Citera
Igår, 14:25
Medlem
Hrass avatar
Citat:

Nu är det ju inte alls denna vinkling som kursen har. Var du för korkad för att läsa hela texten, eller blev du stött av något annat?

Citat:
Doktoranden Julia Aspernäs håller i ett seminarium om kunskap och sanning.

Citat:

Jag forskar, skriver och föreläser om missinformation, politisk polarisering, tro på konspirationsteorier, kunskapsresistens, forskningskommunikation och närliggande ämnen.

Min forskning handlar om hur sanningsrelativism och politisk orientering hänger samman med tron på konspirationsteorier, så kallad bullshit samt spridning av vetenskapsmissinformation.
Senast redigerad av Hras Igår kl. 14:28.
Citera
Igår, 14:34
Medlem
avulsions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Dina runkfantasier är inte riktigt samma som den genusvetenskap de lär ut på högskolorna.
https://svenska.se/?q=ironi&exactMatch=true&activeTab=alla

Jag vet att sådant är svårt, men jag trodde det var väldigt uppenbart...
Citera
Igår, 17:09
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ska statliga universitet verkligen pyssla med att leta efter mystiska utomjordingar ...
Som sagt är det ju inte det som kursen går ut på, utan bland annat kritiskt tänkande och att förhålla sig till stolligheter - nåt du skulle behöva. Trådstarten är en halmgubbe.
Citera
Igår, 19:01
Medlem
Pellerinen-2s avatar
Ja deras doktorer är UFO'n själv så det passar väl bra?
Citera
Igår, 21:53
Medlem
HBTKuks avatar
Att studera oidentifierade flygande objekt är väl ändå av stor nytta, då de allra flesta härrör från främmande makt.

På svenska heter det Ofo (tycker jag).
Citera
Igår, 21:54
Medlem
Pinoputchins avatar
Vad är problemet?
Citera
Igår, 21:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avulsion
https://svenska.se/?q=ironi&exactMatch=true&activeTab=alla

Jag vet att sådant är svårt, men jag trodde det var väldigt uppenbart...
Speciellt på ett forum som samlar många med galna åsikter. Det finns kanske de som skulle säga det allvarligt här. Går inte att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in