2026-09-24, 07:38
Medlem
Helt ärligt, jag är förbluffad. Efter senaste valet så förstår jag inte hur C kan få så många röster. Vilka är deras typiska målgrupp nu för tiden?

Är det lite som personer som går på en restaurang och ber kyparen att välja vad de ska äta? Känns som att med C så vet man inte riktigt vilken politik man får.
Citera
2026-09-24, 07:42
Medlem
Belters avatar
Bondepartiet.
Citera
2026-09-24, 07:44
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plebbit
Känns som att med C så vet man inte riktigt vilken politik man får.

Vad i Centerpartiets politik tycker du är oklart?
Citera
2026-09-24, 07:45
Medlem
triptykens avatar
Liberaler i stor utsträckning.
Citera
2026-09-24, 07:51
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Pedofiler
Citera
2026-09-24, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Vad i Centerpartiets politik tycker du är oklart?

Allt är ju oklart? Har C ens en sakfråga som de sticker ut med?
Citera
2026-09-24, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Bondepartiet.
Före detta bondepartiet. Bönderna är väl inte ens en procent av väljarkåren idag. De bönder jag känner har i alla fall slutat rösta på dem.
Citera
2026-09-24, 07:55
Medlem
Svavelbryggas avatar
Borgare som verkligen inte gillar SD har inte så mycket annat att välja på. På rak arm är den enda jag kommer på är nån från interasistmen, vilket överraskade mig lite.
Citera
2026-09-24, 08:00
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Bondepartiet.

Har du levt under en sten sedan 2011? Annie Lööf förändrade C i grunden och förvandlade det till ett innnerstadsliberalt parti.
Citera
2026-09-24, 08:17
Medlem
stilichos avatar
Det är väl bara att titta på valresultatet.

Visst har Centern fortfarande kvar lite röster på landsbygden. Men de har numera högre röstandel på Södermalm, Centern har i princip över 10% i alla valdistrikt på Södermalm. Det ger en ganska tydlig indikation om vilken sorts människor som röstar på dem nuförtiden.
Citera
2026-09-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Har du levt under en sten sedan 2011? Annie Lööf förändrade C i grunden och förvandlade det till ett innnerstadsliberalt parti.

Det sägs ju det. Jag bor i en mindre kommun med del "riktig" landsbygd. I vissa valdistrikt kan C ha 25 %. Så i viss landsbygd har de också stort stöd.
Citera
2026-09-24, 08:29
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Det sägs ju det. Jag bor i en mindre kommun med del "riktig" landsbygd. I vissa valdistrikt kan C ha 25 %. Så i viss landsbygd har de också stort stöd.

Det är väl som med senildementa S-röstare som tror att de fortfarande röstar på Tage Erlander 2026.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in