2026-09-24, 05:34
Medlem
israelisinnocents avatar
Brukar drömma mig bort med att kolla gamla skattefria v6 och v8 (jag vet tickande rep objekt)

Är det nu folk gör plats i garaget och säljer ut sommaråken?

Vilken bil kniper du snabbt när den kommer ut på blocket?
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-09-24 kl. 05:37.
Citera
2026-09-24, 07:12
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Brukar drömma mig bort med att kolla gamla skattefria v6 och v8 (jag vet tickande rep objekt)

Folk behöver pengar och plats hösten är köparens högtid så man kan göra bra fynd till bra pengar och sedan sälja av till våren
Citera
2026-09-24, 08:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Folk behöver pengar och plats hösten är köparens högtid så man kan göra bra fynd till bra pengar och sedan sälja av till våren

Fast då får man väl köpa en bil som det är lite fix med, plus att du kan skruva själv. För ingen säljer väl en så att säga klar bil på hösten?
Citera
2026-09-24, 08:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Det är väl alltid bäst att köpa sommarbil, husvagn, båt, sommarstuga och annat nu på hösten och sen köpa skidutrustning, skoter och annat vinterrelaterat på våren.

Bara att köpa det och förvara prylarna och sen sälja i rätt tid bör göra att du tjänar några kronor om du inte gjorde ett pissköp tidigare.
Citera
2026-09-24, 08:58
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast då får man väl köpa en bil som det är lite fix med, plus att du kan skruva själv. För ingen säljer väl en så att säga klar bil på hösten?
Det är alltid lite fix på en bil men folk säljer av även bra bilar på hösten så har man pengar på kontot kan man göra fynd nu
Citera
2026-09-24, 09:29
Medlem
Citat:

Dom som har gamla V6 och V8 som sommarbilar dom säljer väl inte sina bilar utan stoppar in i garaget för vintervila?
Så gör i allafall jag. Jag har plats i mitt garage för mina bilar jag bara kör på sommaren. OK ställer ju inte av utan tar fram ibland även på vintern och tar en tur.
Den har jag en åretruntbil.

De så kallade sommarbilar som säljs på hösten är väl såna som köpts in för somarsemestrar och åkturer på helger och kan vara vad som helst billigt men inte V6 eller V8??
De som säljer åker väl oftast kommunalt under vintern och letar sen bil igen på vårkanten?
Citera
2026-09-24, 10:30
Medlem
israelisinnocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Dom som har gamla V6 och V8 som sommarbilar dom säljer väl inte sina bilar utan stoppar in i garaget för vintervila?
Så gör i allafall jag. Jag har plats i mitt garage för mina bilar jag bara kör på sommaren. OK ställer ju inte av utan tar fram ibland även på vintern och tar en tur.
Den har jag en åretruntbil.

De så kallade sommarbilar som säljs på hösten är väl såna som köpts in för somarsemestrar och åkturer på helger och kan vara vad som helst billigt men inte V6 eller V8??
De som säljer åker väl oftast kommunalt under vintern och letar sen bil igen på vårkanten?
Är enkelt att se deras fordonsinnehav online
Förutom leasing då
Citera
2026-09-24, 10:41
Medlem
Ja presis, iaf om man vill bli försyld
Citera
2026-09-24, 11:49
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Volvo 740 och Mercedes w124!
Citera
2026-09-24, 15:13
Medlem
IceEyess avatar
Fyndchansen borde väl vara större på hösten då efterfrågan är lägre och därmed också priserna, generellt sett. Dock gäller det att man har förvaringsplats över vintern.

Här blir det högst troligt en jänkare (Impala/Bel Air/Biscayne) till våren istället.
Citera
2026-09-24, 15:19
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vad är en "sommarbil"?

Cabriolet?

Väl fungerande AC?

Saknar vinterdäck?
Citera
2026-09-24, 19:16
Medlem
israelisinnocents avatar