Hittade denna annons på Tradera: "Båt SKÄNKES enligt bilder"
Verkar vara ett gediget bygge i bra skick, ligger i Blekinge. Vore beklagligt att låta den huggas upp som är alternativet.
Hittade denna annons på Tradera: "Båt SKÄNKES enligt bilder"
Verkar vara ett gediget bygge i bra skick, ligger i Blekinge. Vore beklagligt att låta den huggas upp som är alternativet.
Du glömde länken!
Vore tråkigt om en gedigen snipa skulle huggas upp, men jag har ingen sjö eller båtplats i närheten tyvärr.
Tveksamt diskussionsunderlag, men här är beskrivningen av den gedigna snipan:
Båt ursprungligen ägd och använd öppen av en fiskare från Karlshamn i Blekinge byggd av ek Enligt bilder SKÄNKES den omgående med båthus och kraftig båtvagn med axlar och hjul från lastbil. 25 hk Säffle tändkulemotor med reversibelt propelleraggregat som båda går perfekt. Ägarens maka funderar nu på att leja ett företag med motorsågar och kapa ner hela båten och köra veden till tippen. Det är så tråkigt att ägaren och den som byggt båten inte längre är med sig riktigt och kommer tyvärr aldrig mer att vare sig vårrusta eller komma ut på sjön igen. Jag tycker det vore ytterst tråkigt att den blir till ved. Jag är inte säljaren och kan inte bestämma något men lägg ett bud eller kom och hämta den GRATIS, meddela mig så framför jag det till ägarens maka så får du sannolikt hämta båten direkt. Mot slipkostnad kan den ligga kvar på land i Torshälla för sjösättning till våren. Jag kan som sagt inte lova något men lovade makan till den 93-årige ägaren att sondera om det finns det minsta intresse som kan förhindra skroten för motorn och vedbacken för båten. Motorsåg vore förfärligt tycker jag. Jag tvingas ange 200 kr som pris, täcker kanske för bränslet i de två tankarna kanske? Eftersom det handlar om SKÄNKES och båten inte är min bryr jag mig inte om att leta upp fler foton.
Ja, det är väl lite tråkigt om den skulle bli skrot och ved. Samtidigt lär den ju INTE se ut som på finbilderna i annonsen längre... Även om det är ett idealistiskt bortskänkes gratis-projekt killen inte tjänar några pengar på så skulle man väl kunna offra lite tid på att fixa några bilder som bättre illustrerar skicket på hur den ser ut idag. (Och därmed utmaningen på att få den i ordning.)