2026-09-23, 22:02
Medlem
Centern borde på riktigt överväga att gå över till Tidö. Deras ekonomiska politik är högerpolitik och de är betydligt närmare tidösidan i nästan allting förutom när det kommer till asylinvandringen. De har egentligen betydligt mer gemensamt med SD än vad de har med V som är deras motpol i nästan allting.

C är duktiga på att dra upp röda linjer mot SD men borde ärligt talat ta sig en ordentlig funderare nu vilka de tycker är värst att sammarbeta med, V eller SD? V har radat upp skandal på skandal senaste veckorna med massor av terroristvurmare och antisemiter som har kastats ut ur partiet, men nu måste väl ändå bägaren ha runnit över med den kriminella Somaliern som har åkt runt och köpt röster i förorterna? Hur i helvete kunde den människa ens stå uppskriven som en av kandidaterna till riksdagen? Gör de ingen research? Usch fyfan vilket oseriöst parti.

Sanningen är att V är ett riktigt farligt parti och att SD är en piss Nilen i jämförelse. Mycket konstigt om inte C gör en ordentlig avvägning att gå över till Tidö efter detta.
Senast redigerad av Kimma7 2026-09-23 kl. 22:23.
Citera
2026-09-23, 22:07
Medlem
Ja det vore rimligt. Centern har tidigare varit ett högerparti.
Citera
2026-09-23, 22:22
Medlem
Frågan är om Tidö vill ha dom opålitliga landsförädarna?
Citera
2026-09-23, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor

Om andra alternativet är Magda som statsminister och V i en regering så är svaret absolut ja.
Citera
2026-09-23, 22:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Kulor

Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Om andra alternativet är Magda som statsminister och V i en regering så är svaret absolut ja.
Faktiskt ja! Om man väljer mellan en höstförkylning eller Ebola/Aids är valet enkelt.
Centern är välkomna till Tidö om de accepterar SD i regeringen med ministerposter.
Citera
2026-09-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Faktiskt ja! Om man väljer mellan en höstförkylning eller Ebola/Aids är valet enkelt.
Centern är välkomna till Tidö om de accepterar SD i regeringen med ministerposter.

Om C:s krav är att SD ska hållas utanför en regering då. Bör SD acceptera det för att slippa att V, MP och S styr landet? Jag tror att SD hade gjort det.
Citera
2026-09-23, 22:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Om C:s krav är att SD ska hållas utanför en regering då. Bör SD acceptera det för att slippa att V, MP och S styr landet? Jag tror att SD hade gjort det.
Tror jag inte men jag är inte inne i någon valkrets. Själv ambivalent i fallet. Största partiet i ett regeringssamarbete skall givetvis sitta i regeringen. (Vet M blev större i det här valet men det berodde på stödröster till L från SD.) Tänkte själv någon gång man kanske borde? Men gjorde det aldrig. SDs mandat är viktigare för mig.

Nej, rent spontant, då kan C dra åt helvete! De får bestämma sig över vem de samarbetar med och vem de fäller.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-09-23 kl. 22:50.
Citera
2026-09-23, 22:49
Medlem
Givetvis ska inte C byta sida. Vill man minska inflytandet från V kan L byta sida nu när Tidö är dött och begravet.
Citera
2026-09-23, 22:51
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Givetvis ska inte C byta sida. Vill man minska inflytandet från V kan L byta sida nu när Tidö är dött och begravet.
Vore politiskt självmord för ett parti som levt på stödröster senaste åtta åren. De skulle sitta denna mandatperiod ut, sedan vore de borta för alltid.
Citera
2026-09-23, 22:52
Medlem
Citat:

Det räcker inte att L tar V:s plats. Då har inte MP, S, C och L majoritet, dvs Magda kan inte röstas fram till statsminister och det kommer bli omval.

Att C går över till höger känns egentligen givet med tanke på att de är ett högerparti och har mycket mer gemensamt med Tidö-partierna.
Senast redigerad av Kimma7 2026-09-23 kl. 22:58.
Citera
2026-09-23, 22:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det räcker inte att L tar V:s plats. Då har inte MP, S, C och L majoritet, dvs Magda kan inte röstas fram till statsminister och det kommer bli omval.

Att V går över till höger känns givet med tanke på att de är ett högerparti och har mycket mer gemensamt med Tidö-partierna.
Bra räknat, tänkte inte ens på enkel matematik. Tack!
Citera
2026-09-23, 23:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Du vet valet var ganska jämt va? Lycka till med V i en regering! Nog för jag tycker MP är sju resor värre, men det är ju bara jag det.

Nästan komik på hög nivå om V kräver plats i en kommande regering efter valfusket de gjort. Fan, det är lyteskomik!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in