2026-09-26, 21:07
Medlem
Madagascars avatar
Det här är ju skitkul! Sant? Finns video?

Stefan Holm polisanmäld – tog strypgrepp på poddprofilen Emil Persson

Höjdhopparen Stefan Holm flög på poddprofilen Emil Persson i en bar i anslutning till Bokmässan i Göteborg, rapporterar Expressen.

Enligt vittnesuppgifter till flera medier tog Holm strypgrepp på Persson. Poddaren, som ligger bakom populära ”Fördomspodden”, har polisanmält händelsen.

Holm säger att han under flera år varit förbannad på Persson på grund av en fördom han berättat om Holm och sonen Melwin. Till slut behövde det ”få konsekvenser”, menar Holm.

– Jag tog tag i honom bara, slet i honom.

Holms ilska grundar sig i ett åtta år gammalt avsnitt av programmet ”Breaking news”, som Persson producerade. Där räknade Persson upp fördomar som höjdhopparen Patrik Sjöberg skulle bemöta. En fördom var att Sjöberg skulle vilja mörda Stefan Holm och hans son om de möttes i en gränd.

https://omni.se/holm-till-angrepp-mot-poddprofil-anmals/a/aJ6v64
Citera
2026-09-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det här är ju skitkul! Sant? Finns video?

Stefan Holm polisanmäld – tog strypgrepp på poddprofilen Emil Persson

Höjdhopparen Stefan Holm flög på poddprofilen Emil Persson i en bar i anslutning till Bokmässan i Göteborg, rapporterar Expressen.

Enligt vittnesuppgifter till flera medier tog Holm strypgrepp på Persson. Poddaren, som ligger bakom populära ”Fördomspodden”, har polisanmält händelsen.

Holm säger att han under flera år varit förbannad på Persson på grund av en fördom han berättat om Holm och sonen Melwin. Till slut behövde det ”få konsekvenser”, menar Holm.

– Jag tog tag i honom bara, slet i honom.

Holms ilska grundar sig i ett åtta år gammalt avsnitt av programmet ”Breaking news”, som Persson producerade. Där räknade Persson upp fördomar som höjdhopparen Patrik Sjöberg skulle bemöta. En fördom var att Sjöberg skulle vilja mörda Stefan Holm och hans son om de möttes i en gränd.

https://omni.se/holm-till-angrepp-mot-poddprofil-anmals/a/aJ6v64

Anslutning tilll?

Ni som inte vet, så finns det barer "runt hört" från Bokmässan.

SH trodde väl att BKM/BM var "offline" när man är där. MEN ICKE.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/M7K5qE/stefan-holm-gick-till-attack-mot-emil-persson-mar-fruktansvart
Senast redigerad av DoktorSmegma 2026-09-26 kl. 21:15.
Citera
2026-09-26, 21:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Anslutning tilll?

Ni som inte vet, så finns det barer "runt hört" från Bokmässan.

SH trodde väl att BK var "offline" när man är där. MEN ICKE.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/M7K5qE/stefan-holm-gick-till-attack-mot-emil-persson-mar-fruktansvart
BK?
Citera
2026-09-26, 21:15
Medlem
Citat:
BK?

BoKmässan, så klart ska det vara BKM eller BM. SORRY.
Citera
2026-09-26, 21:15
Medlem
Har uppdaterat min post till BKM/BM
Citera
2026-09-26, 22:32
Medlem
Var där för första gången idag.

I början ok, sen alldeles för mkt folk. Är ingen social varelse så gick inte runt och minglade med författare osv. Men såg några.

Lite scener här och var med olika "prat" om aktuella böcker. Romance, Mat, hantverk, med live-virkning av Timo Räissinän mfl. Samt olika fr olika branscher

. Lyssnade lite på det som är aktuellt för min bransch, höll mig undan fr allmänheten så gott det gick.

Bar fanns med after-bokmässaquiz... många kulturfolk på plats.
Citera
2026-09-27, 00:13
Medlem
mohnomishes avatar
Vilka har de bästa efterfesterna nu för tiden? Knappast Vertigo längre, va?
Citera
2026-09-27, 08:03
Avslutad
Bokmässan ställer in Stefan Holms programpunkter.

Med anledning av idrottarens våldsamma angrepp mot journalisten Emil Persson på lördagen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bokmassan-staller-in-stefan-holms-programpunkter
Citera
2026-09-27, 08:24
Medlem
Hur kan ni vara intresserade av mässor när ni ej längre skriver om böcker? Vet ju att det är ett flertal härinne som läser.

Det är ju som att ha hamnat i en kafka-värld härinne på litteraturforum. Kärringskvaller som inte borde finnas här alls.
Citera
2026-09-27, 08:31
Medlem
Men en sak kan jag säga angående herr Holm. Ifall det vore nån stake i resten av gänget, så bör de lämna mässan allihop, då ej herr Holm får fortsätta, ty det är det polisen som sköter om lagen och ingen annan. Polisbilen väntar vid utgången när herr Holm gjort sitt klart, och sen vill jag i fortsättningen slippa detta förbaskade skvaller.
Citera
2026-09-27, 09:58
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteraturens
Hur kan ni vara intresserade av mässor när ni ej längre skriver om böcker? Vet ju att det är ett flertal härinne som läser.

Det är ju som att ha hamnat i en kafka-värld härinne på litteraturforum. Kärringskvaller som inte borde finnas här alls.
Tycker du verkligen att det är märkligt att man kan vara intresserad av både litteratur och skvaller?

Vi är ju människor :-)
Citera
2026-09-27, 10:03
Medlem
Citat:
Tycker du verkligen att det är märkligt att man kan vara intresserad av både litteratur och skvaller?

Vi är ju människor :-)

Jag tjatar lite, håller på er o dig ..men det har pågått ytterst lite diskussioner om böcker här nu på slutet. kanske dags att dela upp litteraturforumet till olika delar?

Det handlar mest om ideologier ( där jag själv är en syndare, men det ska få ett slut, men då vill jag ha svart på vitt på att vi pånytt börjar diskutera om böcker o inget annat! ).

Skulle vara roligt ifall vi började läsa en bok gemensamt o sedan kommer vi alla in med en recension ( samtidigt så att ingen kan bli påverkad av andra ) på ett max antal med ord och sedan så kan vi fortsätta med flera böcker. Vore inte det nåt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in