2026-09-23, 19:54
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
För info: Det fanns en ytterligare tråd som nu är stängd (FB) Vart är Nooshi? /MOD
2026-09-23, 19:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Aftonbladet vill att Dadgostar avgår. Hon har blivit ett stort problem för sossarna.

Drevet kan nog gå igång, så V åter igen kan agera dörrmatta och snällt lämna över sina mandat till S.

Vad säger klanröstarna? Det var inte detta de beställde.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ex8K5a/nooshi-dadgostar-maste-avga-for-allas-skull

Åhå, Åsa Linderborg dessutom, jahapp
2026-09-23, 21:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Nooshi är en stor ledare på världsscenen. Man ska inte underskatta henne!
Den palestinska scenen?
2026-09-23, 21:48
Medlem
Studsbolls avatar
Var hon är är förmodligen lättare att ta reda på än vart hon är på väg. Förmodligen sitter hon hemma oförmögen att fatta beslut om vad hon ska säga och göra. På frågan om vart hon är på väg misstänker jag: bort från partiledarposten. Hon är rökt på alla plan.
2026-09-23, 21:58
Medlem
Karmans avatar
Var är Nooshi heter det väl på svenska? Rubriken bör ändras.

Tror hon sitter hemma och kedjeröker...
2026-09-23, 22:08
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Som vi sett under alla sommarens och höstens skandaler så sitter hon och trycker i Stalins bunker eftersom hon föraktar medierna och det svenska folket.
Fast det är väl ändå en ganska rimlig hållning? Åtminstone att förakta media? Det borde alla göra. Journalister är samhällets lägsta parasiter, på samma nivå som lapplisor och advokater.

Jag tycker att V än sålänge hanterat detta hyggligt. Man har inte gjort avbön eller krälat i smutsen. Man har inte böjt sig själv ut och in för att ”skademinimera”. Man har inte pratat med media alls. Nooshi har inte stått svamlat om saker som sedan kommer att användas mot henne. Man har inte sagt någonting. Det är klok mediahantering.
2026-09-23, 23:09
Medlem
Nervöst sammanbrott. Hon kan inte ställa sig framför en kamera eftersom hon kommer bryta ihop och börja gråta.
2026-09-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Eller lanserar V ett större uttalande där saker måste förhandlas internt?

De inser kanske den logiska följden att deras regeringsduglighet är körd i botten. Kanske lägger regeringskravet på hyllan och drar upp sakpolitiska röda linjer för att få igen sp mycket politik istället. Detta kan självklart ta tid att värka fram. Det som talar emot är självklart att inget i så fall läkt.

På detta sätt kan de försöka visa att det tar problemet på allvar men saktigt få sympatier för att påskynda regeringsbildningen. De har förvisso sitt kongressbeslut om att gälla alla regeringar de inte själva är med i. Men mot bakgrund av det som hänt kan partiledningen undslippa den värsta kritiken mot att behöva ge upp regeringskravet.

Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Min gissning är att hon fått ett nervöst sammanbrott när hon inser att kommunisterna som är kvar i partiet kommer gå samma väg tillmötes som kommunisterna i Iran.

Vad är er gissning och orsak till gissningen?
Hon är en mycket söt tjej och verkar vara ärlig och uppriktig men hon har det nog inte så lätt ändå?
Själv är jag inte VP överhuvudtaget men jag tycker ändå om den tösen.
2026-09-24, 01:01
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:

Stor är hon trots sin småvuxna längd. Hon kanske sitter och äter chips med Mokka Hassas som också är politisk tungviktare på den vänstra sidan (SS-U)
2026-09-24, 02:26
Medlem
ArtificialElegances avatar
Ja...var är hon? Jag tänker...

Hon framstår som övergripande neurotisk/instabil i sin personlighetskonstitution. Senare delen av valrörelsen har jag uppfattat att hon verkligen inte håller ihop. Hon framstår generellt ointegrerad, tar till verbalt extrema uttryck/strategier, agerar oöverlagt - har svårt att inhibera.

Jag ser det därför som relativt troligt att hon nu är under psykologstöd och/eller blir vägledd av en coach eller rådgivare. För att hitta barings. Stadig mark.

Antingen det...eller, så har hon spårat/craschat utan att få hjälpen som skulle kunna hjälpa henne hitta förtöjningar. Vilka uttryck detta isf skulle kunna ta för henne är svårt att veta utan att känna till hur hon finner tröst, hur hon självmedicinerar eller sänker ångestnivåer.

Men vad som inte vore helt otroligt är tröstätning, samtal med de närmaste om hur "orättvist allt är", överbelastning som leder till handlingsförlamning, undvikande.

Vad som pågår parallellt med det hon befinner sig i mentalt, är stressade överläggningar kring "hur fan ska vi göra nu med saker...?!??!". Mycket på bordet. Mycket uppe i luften.

För mycket för Nooshi Dadg(h)ostar.
2026-09-24, 02:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Skulle vilja se press-sekreteraren som partiledare i stället. Maria Forsberg.

Den dallriga hakan hade satt skräck i de flesta …
2026-09-24, 02:44
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Stora tittar. Litet ledarskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in