2026-09-23, 16:34
Medlem
"I en halv minut försöker domaren lugna ledaren – sedan urartar allt.

Till sist ingriper en av spelarna – en elvaårig pojke – för att stoppa bråket mellan de vuxna fotbollsledarna.

– Någon unge stod och skrek ”pappa, pappa! Låt bli!”, berättar domaren Bosse Henriksson."

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/gk2zEJ/har-slass-ledarna-efter-pojklagsmatchen-i-stockholm?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Vilka lag rör det sig om? Någon som vet mer?

Lägger trådstarten i Aktuella Brott eftersom polis varit på plats och förhört inblandade. Av det man ser på bilderna bör det röra sig om ringa misshandel.

Några av förolämpningarna galningen slänger ur sig verkar obegripliga. "Fortsätt jobba hemifrån" "Ni ska lära mig hur det går till i Sverige" etc
Senast redigerad av HerrDagSedel 2026-09-23 kl. 16:40.
Citera
2026-09-23, 16:38
Medlem
Farbaute666s avatar
Antingen ett, eller kanske båda lagen är väl invandrarlag, frågan är väl mest vilka etniciteter det handlar om.

Han i videon måste ju stängas av, liksom idioten som brottade ner någon bakifrån.

Vet inte om laget bör stängas av, det är ändå kan fel att straffa spelarna. Men böter och tillträdesförbud definitivt.
Citera
2026-09-23, 16:40
Medlem
halaltarzans avatar
Från Af.....

Citat:
Efter att matchen mellan två lag för pojkar födda 2015 avbrutits applåderar en av ledarna ironiskt mot motståndarna och skriker olika typer av förolämpningar.

– Helt plötsligt blev det rasistiska grejer av det, och allt det här sker ju inför ungarna. Jag försöker lugna ner honom för han har en röst som hörs över hela planen. Alla hör vad han skriker och gapar, säger domaren Bosse Henriksson.
Citera
2026-09-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Från Af.....

Tanken är väl att man ska tro att det är någon svennepappa som löpt amok och slängt rasistiska otidigheter mot barnen. Men han som startar allt är helt uppenbart inte etnisk svensk.
Citera
2026-09-23, 16:52
Medlem
J.Doessons avatar
Skäms för vissa vuxnas beteenden. En 11 åring var mer mogen. Pinsamt.
Citera
2026-09-23, 17:00
Medlem
Går det att identifiera anläggningen? Det är inte jättemånga lag som spelar i helsvart. Järfälla eller Stockholm Internazionale kanske?
Citera
2026-09-23, 17:09
Medlem
Är ju egentligen bara en som ballar ur, dvs han som skriker inledningsvis. Till slut tröttnar en annan, konfronterar honom, och då brottas denne ner av en tredje person.

Svårt att veta om brottaren och förolämparen var tillsammans eller om brottaren faktiskt bara ville stoppa bråket, men blir betydligt värre om de var två som agerade i par än om det var tre enskilda.

Lämpligt straff? Utvisning, och då syftar jag inte på rött kort.
Citera
2026-09-23, 17:16
Medlem
Vilka klubbar är det?
Citera
2026-09-23, 17:18
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Tanken är väl att man ska tro att det är någon svennepappa som löpt amok och slängt rasistiska otidigheter mot barnen. Men han som startar allt är helt uppenbart inte etnisk svensk.

Media älskar att plantera sådana här små händelser då och då, och att aldrig ge hela bilden, för att man ska tvinga och psykologa svenskar till mer underkastelse, genom att svenskar ska känna sig skyldiga och "fundera över sitt beteende gentemot invandrare".
Citera
2026-09-23, 17:20
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Skäms för vissa vuxnas beteenden. En 11 åring var mer mogen. Pinsamt.
Kanske så. Eller så genomgår han snart pubertet och blir lite mer lik sin pappa.

Jag har pojkar som gillar att spela fotboll, hemma på gården eller med den lokala klubben på IP, med bara svenska barn, och det flyter på fint. Men jag vill inte att dom ska börja spela matcher mot afrikanska eller arabiska lag; fusk med ålder på killarna i laget, och hot mot domare, och misshandel. Jag tror att nysvenskarna bidrar till att sänka vårt eget landslag genom att tidigt skrämma iväg blonda talanger till andra sporter.
Citera
2026-09-23, 17:24
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Kanske så. Eller så genomgår han snart pubertet och blir lite mer lik sin pappa.

Jag har pojkar som gillar att spela fotboll, hemma på gården eller med den lokala klubben på IP, med bara svenska barn, och det flyter på fint. Men jag vill inte att dom ska börja spela matcher mot afrikanska eller arabiska lag; fusk med ålder på killarna i laget, och hot mot domare, och misshandel av motståndarlagets killar. Jag tror att nysvenskarna bidrar till att sänka vårt eget landslag genom att tidigt skrämma iväg blonda talanger till andra sporter.
Har stött på barn som varit yngre än så och varit rabiata. Men ja, han kanske blir som sin pappa sen det vet man ju inte. Hoppas dock att mognaden håller i sig för pojken.

Usch det du berättar låter inte alls bra. Hoppas pojkarna dina får fortsätta att spela så.

Ja du har nog rätt i det.
Citera
2026-09-23, 17:45
Medlem
Vilket lag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto