2026-09-23, 14:37
Medlem
Backflash58s avatar
...är det bara jag som är det trotts skulder och lite bristande vandel? Och går det att kolla?
Citera
2026-09-23, 14:40
Medlem
Migrationsverket är infiltrerat av allsköns invandrat slödder, jag vågar satsa en slant på att handläggaren var muslim.
Citera
2026-09-23, 14:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag har haft upp frågan i en annan tråd och är nyfiken på samma sak. Jag blir inte förvånad om en kompis eller släkting till honom jobbar på migrationsverket och har varit med och beslutat om detta. Kanske har det även där betalats ut pengar för att få rätt beslut.
Citera
2026-09-23, 14:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Går att få reda på, enligt AI så gör man så här. Tänk vad som är möjligt med offentlighetsprincipen här i landet.

Du kan skicka en digital begäran via formuläret för att ta del av allmänna handlingar på Migrationsverkets webbplats. Skriv tydligt att du önskar få ut "kopia av beslut om medborgarskap" för den specifika personen. Om du vill gå vidare, berätta gärna: Har du personens personnummer eller födelsedatum? Vet du ungefär vilket år personen blev svensk medborgare?
Citera
2026-09-23, 14:52
Medlem
Backflash58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag har haft upp frågan i en annan tråd och är nyfiken på samma sak. Jag blir inte förvånad om en kompis eller släkting till honom jobbar på migrationsverket och har varit med och beslutat om detta. Kanske har det även där betalats ut pengar för att få rätt beslut.
...lite det jag är ute efter, att Noa kollar om det "skramlat till" på personens konto vid tidpunkt!
Citera
2026-09-23, 14:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash58
...lite det jag är ute efter, att Noa kollar om det "skramlat till" på personens konto vid tidpunkt!

Borde vara en självklarhet att kolla upp detta men tyvärr är det väl som vanligt kontanter de använt men går att följa uttag hos Ali också och även om du inte kan bevisa att pengarna gått till personen på migrationsverket så finns det iallafall en överhängande risk för det.
Citera
2026-09-23, 14:57
Medlem
Backflash58s avatar
Citat:
Går att få reda på, enligt AI så gör man så här. Tänk vad som är möjligt med offentlighetsprincipen här i landet.

Du kan skicka en digital begäran via formuläret för att ta del av allmänna handlingar på Migrationsverkets webbplats. Skriv tydligt att du önskar få ut "kopia av beslut om medborgarskap" för den specifika personen. Om du vill gå vidare, berätta gärna: Har du personens personnummer eller födelsedatum? Vet du ungefär vilket år personen blev svensk medborgare?
Inget personnummer (Har man det som Somalier innan man blir Sv medborgare?) Födelse datum tror jag finns i annan tråd tror jag och Svensk medborgare vart han i våras, efter ha blivit nekad tidigare bl.a. p.g.a. skulder.
Senast redigerad av Backflash58 2026-09-23 kl. 15:05.
Citera
2026-09-23, 15:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash58
Inget personnummer (Har man det som Somalier innan man blir Sv medborgare?) Födelse datum trår jag finns i annan tråd tror jag och Svensk medborgare vart han i våras, efter ha blivit nekad tidigare bl.a. p.g.a. skulder.

Födelsedatum är väl inte så svårt att få fram via Mr koll eller hitta så det bör räcka, filen lär ligga överst i högen av utlämnade dokument så tror inte de behöver söka så länge.
Citera
2026-09-23, 15:03
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Då var det inskickat! Spännande att se om jag får något svar, återkommer
Citera
2026-09-23, 15:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p

Tack, du är en klippa.
Nyfiken på svaret och se om det är släktskap, grannar eller kompisar på något sätt för helt rent spel är det säkerligen inte.
Citera
2026-09-23, 15:06
Medlem
Backflash58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Topp!! (Hoppas Noa och press läser tråden och gör likadant!!)
Citera
2026-09-23, 15:11
Medlem
Citat:

kan tänka mig att media kollar på detta också , men vore bra om du har tid att kolla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in