2026-09-23, 11:56
Avstängd
Finns många här som aldrig klickar på länkar som leder till aftonhora, expressen och de större vänstertidningarna.
Därför tycker det borde vara möjligt blockera inlägg där dessa länkar postas.

Kolla på denna lilla jävel tex som postar tråd efter tråd som leder till expressen:
(FB) Båda syskonen dog vid husbygge

Många trådar är rena skittrådar som ingen bryr sig om och jag är ganska övertygad om att den personen själv jobbar på expressen och jagar klicks.

Så snälla, kan ni inte göra så att dessa länkar automatiskt blockeras om man nu vill det?
Citera
2026-09-23, 12:00
Medlem
WakeUpScreamings avatar
Men sluta att klicka på länken, de är väl upp till medlemmen?

mvh/kuk
Citera
2026-09-23, 12:02
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpScreaming
Men sluta att klicka på länken, de är väl upp till medlemmen?
+1

Låt bli att läsa tråden och klicka på länkar. Är man så impulsdriven att man inte klarar det kanske man ska pyssla med annat än att hänga på ett forum...
Citera
2026-09-23, 12:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
+1

Låt bli att läsa tråden och klicka på länkar. Är man så impulsdriven att man inte klarar det kanske man ska pyssla med annat än att hänga på ett forum...

Nej, för har jag blockat deras hemsida så kommer jag inte ens se tråden från första början.
Detta skulle också sända en signal till tidningar att flashback inte är nåt ställe att jaga klicks på och värdelösa trådar som det exempel jag angav kommer vi då inte se lika mycket av.
Citera
2026-09-23, 12:22
Medlem
Onanikrems avatar
Valet är fritt att klicka på länkar, man ser vanligen i förväg var de leder till

Oavsett är Aftonbladet och Expressen två av våra största nyhetssidor. Jag läser båda, den senare något mer då den har fler nyheter och mindre känstjafs. Finner jag något intressant kollar jag alternativmedia och googlar. Medveten om att de ofta ljuger eller döljer sanningen.
Citera
2026-09-23, 12:23
Medlem
Bra ide, jag klickar heller aldrig på vare sig aftonbladet eller expressen och läser väldigt sällan deras artiklar.
I 99 procent av fallen kan man söka på deras rubrik och läsa nyheten på nån annan sida.
Man kan blockera vissa användare och då slipper man väl se deras inlägg och där skulle man kunna säga samma sak " bara skit i att kolla på personens trådar då?".

Inför en ordblockerare eller nåt kanske? Då kommer du inte ens se inlägg som har ordet expressen i sig.
Citera
2026-09-23, 13:00
Medlem
Den enda fördelen med det här förslaget är att man skulle se färre idioter som konstant måste påpeka att de minsann är för fina för vissa sidor.
Citera
2026-09-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Finns många här som aldrig klickar på länkar som leder till aftonhora, expressen och de större vänstertidningarna.
Därför tycker det borde vara möjligt blockera inlägg där dessa länkar postas.

Kolla på denna lilla jävel tex som postar tråd efter tråd som leder till expressen:
(FB) Båda syskonen dog vid husbygge

Många trådar är rena skittrådar som ingen bryr sig om och jag är ganska övertygad om att den personen själv jobbar på expressen och jagar klicks.

Så snälla, kan ni inte göra så att dessa länkar automatiskt blockeras om man nu vill det?

Upp till läsaren att scrolla vidare....

Men exemplet i din länk så håller jag med dig, en typ idiot som skapar trådar direkt efter
rubrikerna från nyheterna. Väldigt dåliga trådstarter på 24 timmar.
Citera
2026-09-23, 15:02
Medlem
triptykens avatar
...

Du är ju inte ett barn? Om jag kan stå ut med att lösa SvD, Expressen, Fria Tider och Samnytt - kan du som en vuxen människa stå ut med att läsa Arbetaren eller nåt. Eller inte läsa den.

Blocka sidan själv, problem löst.
Citera
2026-09-23, 16:05
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Finns många här som aldrig klickar på länkar som leder till aftonhora, expressen och de större vänstertidningarna. Därför tycker det borde vara möjligt blockera inlägg där dessa länkar postas.

Många trådar är rena skittrådar som ingen bryr sig om och jag är ganska övertygad om att den personen själv jobbar på expressen och jagar klicks. Så snälla, kan ni inte göra så att dessa länkar automatiskt blockeras om man nu vill det?

Jag- för min alldeles egen del, skulle uppskatta någon sorts filter eller spärr mot rejält ogenomtänkta (kanske gränsande till dumma) forumförslag. Kanske ett subforum som man kan låta bli att besöka?
Citera
2026-09-23, 16:31
Medlem
KnullfBristerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
...

Du är ju inte ett barn? Om jag kan stå ut med att lösa SvD, Expressen, Fria Tider och Samnytt - kan du som en vuxen människa stå ut med att läsa Arbetaren eller nåt. Eller inte läsa den.

Blocka sidan själv, problem löst.

TS är antagligen kommunist och vill att andra gör jobbet gratis. För oss moderater är det ett icke-problem då vi betalar någon i de lägre stånden att lösa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in